نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5060
-
الف
+

فلمی که یادآوری آن اشک «جعفر دهقان»را درآورد!

«جعفر دهقان» بازیگر سریال «یوسف پیامبر» در یک برنامه تلویزیونی از خاطرات دوران طفولیتش گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «جعفر دهقان» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان تلویزیون آی فیلم 2 بازی وی را در سریال های «یوسف پیامبر» ، «اصحاب کهف» و «خانه بی پرنده» شاهد بودند، در یک برنامه تلویزیونی از خاطرات دوران جوانی و همچنین نقش آفرینی در فلم «پرواز در شب» گفت.

جعفر دهقان زاده ۱۳۳۹ هجری خورشیدی در تهران است. وی فعالیت هنری خود را از ۱۵ سالگی و در تیاتر آغاز کرد. در سال ۱۳۶۰، زمانی که جوانی ۲۱ ساله بود، فعالیت سینمایی خود را با بازی در فلم «توجیه» به کارگردانی «منوچهر حقانی‌پرست» شروع کرد.

جعفر دهقان به مدت ۱۶ سال به صورت حرفوی رشته‌های رزمی را انجام می‌داد و در این زمینه بازیگری شناخته شده بود تا جایی که او فنون رزمی را در فلم هایی از جمله «یاس‌های وحشی» و «شیرهای جوان» به نمایش گذاشت.

در سال ۱۳۷۲، جعفر دهقان با بازی در فلم «حماسه‌مجنون» توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد را به دست آورد.

او علاوه بر بازیگری در زمینه‌های دیگری به حیث مدیر تولید و مدیر و دستیار صحنه نیز سابقه‌ی فعالیت دارد.

جعفر دهقان در سریال یوسف پیامبر نقش «پوتیفار» عزیز مصر و همسر «زلیخا» را بر عهده دارد؛ بازی خوب وی در این نقش، پوتیفار را به یکی از کرکترهای ماندگار سریال یوسف پیامبر مبدل کرده است.

این هنرمند بازی در فلم هایی نظیر «بوی پیراهن یوسف» (1374)، «یاس‌های وحشی» (1376)، «مریم مقدس» (1379)، «صنوبر» (1380)، «سیب و سلما» (1389)، «روزگاری عشق و خیانت» (1392) و «یتیم‎خانه ایران» (1393)، و سریال های «اصحاب کهف» (1377)، «یوسف پیامبر (ع)» (1388-1387)، «مختارنامه» (1388)، «خانه‎ بی‌پرنده» (1389) و «معمای شاه» (1394) را در کارنامه‌ هنری‌اش دارد.

گفتنی است سریال های اصحاب کهف، مریم مقدس و خانه بی پرنده با نقش آفرینی جعفر دهقان از شبکه آی فیلم2 به نشر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

«جعفر دهقان»: پیشنهاد بازی در «سلمان فارسی» و «موسی(ع)» را بدون شک می پذیرم

تماشای سریال «یوسف پیامبر»

تماشای سریال «اصحاب کهف»

تماشای سریال «مریم مقدس»

تماشای سریال «خانه بی پرنده»

 

ع ا

نظر شما
ارسال نظر