نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4166
-
الف
+

«مینا ساداتی» : حضور در نقش بی بی آمنه (س) را نقطه عطف بازیگری خود می دانم

«مینا ساداتی» بازیگر نفش بی بی آمنه(س) در فلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» از خاطرات خود در این فلم سخن گفت.

به گزارش آی فیلم2، فلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» به کارگردانی «مجید مجیدی» درباره دوران طفولیت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) است که به روایت تاریخی وقایع پیش از میلاد پیامبر اسلام (ص) تا دوازده سالگی ایشان می‌پردازد.

این فلم پرمصرف ‌ترین فلم تاریخ سینمای ایران به شمار می‌رود و در جشنواره‎های فلم فجر و مونترال کانادا به نمایش درآمد و از طرف مسئولان سینمایی ایران به عنوان کاندیدای این کشور در اسکار معرفی گردید.

تولید این فلم بین سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ خورشیدی انجام گرفته است و برای اولین بار نقش بی بی آمنه(س) مادر بزرگوار پیامبر اسلام(ص) در فلمی به تصویر کشیده می‌شود، زنی با فضیلت که مادر پیامبر خوبی ها است.

«مینا ساداتی» که نقش بی بی آمنه(س) را در این فلم بر عهده دارد، پیش تر درباره حضور در این پروژه بزرگ ، گفت و گویی با مهر انجام داده است که در ادامه می خوانید:

وی در پیوند با نحوه انتخاب شدن برای نقش «بی بی آمنه(س)» این چنین گفته است: قبل از دعوت شدن به این پروژه در جریان ساخت آن بودم و همانند سایر عوامل و بازیگران علاقه فراوانی برای حضور در این اثر تاریخی داشتم. خوشبختانه بعد از انجام تست گریم، تست لباس و اجرا، انتخاب من به حیث بازیگر نقش بی بی آمنه(س) قطعی شد و این انتخاب و حضور در نقش این بزرگ بانو را نقطه عطف بازیگری حرفوی خود می‌دانم چرا که با بزرگان عرصه سینمای ملی و جهانی همانند آقای مجیدی همکاری کردم.

وی ادامه داد: من قبل از اجرای پروژه «محمد رسول الله(ص)»، در مورد نقشی که قرار بود بازی کنم مطالعات زیادی انجام دادم و زندگینامه پیامبر اکرم(ص) و مطالب مختلف تاریخی را که در این زمینه وجود داشت مطالعه کردم. این اطلاعات در روند فلم بسیار به کمکم آمد. همچنین فلم‌های تاریخی مانند فلم «مریم مقدس» را بار دیگر دیدم تا با فضای کار تاریخی بیشتر آشنا شوم.

بازیگر سریال «تنهایی لیلا» در پاسخ به سوال «این فلم تا چه اندازه‌ای در زندگی شخصی و حرفوی شما تأثیرگذار بوده است»، پاسخ داد: من در این فلم نقش مادر انسانی را بازی می‌کردم که برترین مخلوق خداوند روی زمین و برجسته‌ترین شخصیت مذهبی دنیا است به همین دلیل این فلم برایم پر از لحظات خاص و ویژه بود.

به طور خلاصه اگر بخواهم احساسم را در مورد این فلم توضیح دهم، باید بگویم تمامی سکانس‌ها یک حس روحی و درونی خاصی برایم به همراه داشت و چیزی شبیه به مناجات کردن با خداوند بود که بیان این حس و حال و انتقال آن به دیگران امکان‌پذیر نیست.

بازیگر فلم «امکان مینا» در پیوند با بهترین خاطره از این فلم اظهار داشت: در ابتدای کار بسیار اضطراب داشتم چرا که تصوری از آنچه باید انجام دهم نداشتم و اینکه همه لحظات این فلم برای من خاطره است اما سکانس جدایی پیامبر(ص) از آمنه که برای اولین بار رخ می‌داد و پیامبر به دایه‌اش سپرده می‌شد، بسیار برایم به یادماندنی است. وقتی این سکانس را تمرین می‌کردم حالم دگرگون شد و بازی این سکانس در جلوی کمره هم برایم بسیار سخت بود.

مینا ساداتی زاده 10 قوس(آذر) 1360 هجری خورشیدی در تهران، بازیگر سینمای ایران است.

وی فارغ‌التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه هنرهای زیبای تهران است. مینا ساداتی در فلم هایی همچون «امکان مینا» (۱۳۹۴)، «پرسه در شهر لاجوردی» (۱۳۹۴)، «هیهات» (۱۳۹۴)، «تنها در چند دقیقه سکوت» (۱۳۹۳)، «عصر یخبندان» (۱۳۹۳)، «هاری» (۱۳۹۳)، «برف» (۱۳۹۲)، «آفریقا» (۱۳۸۹)، «خانه پدری» (۱۳۸۹)، «سعادت آباد» (۱۳۸۹)، «عیار 14» (۱۳۸۷)، «زخم شانه حوا» (۱۳۸۶) حضور داشته است.

وی همچنین در سریال «تنهایی لیلا» که پیش تر از آی فیلم 2 به نشر رسیده ، به ایفای نقش پرداخته است.

در این خصوص بیشتر بخوانید:

تماشای آنلاین سریال «تنهایی لیلا»

ع ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر