نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2018
-
الف
+

یادروز «حافظ» مجازی برگزاری می شود

بیست و چهارمین یادروز «حافظ » مصادف با 20میزان (مهر) به شکل مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش آی فیلم 2، با توجه به وضعیت شیوع کرونا، برنامه‌های بیست و چهارمین یادروز «حافظ » در سال روان به شکل مجازی برگزار خواهد شد.

همه ساله در یاد روز «حافظ»، مصادف با ۲۰میزان (مهر) ، برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در ایران با همکاری مرکز حافظ شناسی اجرا می شد اما با توجه به شیوع ویروس کرونا تمام برنامه های یادروز حافظ در سال روان در بستر فضای مجازی شکل می گیرد.

بنابه گفته یک مقام مسئول ایرانی، با تعدادی از استادان بزرگ ادبیات در سراسر جهان مذاکراتی صورت گرفته و برنامه ریزیهایی انجام شده است تا با مقالات ارسالی آنان یادروز حافظ مثل سال های پیشین با برنامه های متنوعی همراه باشد.

 افتتاحیه یاد روز حافظ، ۱۹ میزان ساعت ۲۱  به وقت تهران به شکل مجازی برگزار خواهد شد و نشست‌های تخصصی ویژه این روز تا ۲۴ میزان(مهر) ادامه دارد.

«خواجه شمس الدین محمد شیرازی» متخلص به «حافظ»، در سال ۷۲۷ هجری قمری چشم به جهان گشود و در عمر گرانبهایش به شاعر بزرگ قرن هشتم و یکی از سخنوران نامی جهان مبدل شد.

 شعر حافظ دارای سه فضای عاشقانه و عارفانه و مدحی است.

 حافظ از مهم‌ترین اثرگذاران بر شاعرانِ فارسی‌زبانِ پس از خود شناخته می‌شود. در سده‌های هجدهم و نوزدهم میلادی اشعار او به زبان های اروپایی نیز ترجمه شد و نامش به محافل ادبی جهان غرب نیز راه یافت.

م ا

نظر شما
ارسال نظر