نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4113
-
الف
+

مروری بر سریال های نشر شده شبکه آی فیلم2 در ژانر تاریخی_عاشقانه

در این گزارش به بررسی سریال های تاریخی نشر شده از شبکه آی فیلم2 پرداخته ایم.

به گزارش آی فیلم2، سریال های ساخته شده در ژانر تاریخی از دوره های مختلف همواره جذابیت بسیاری هم برای مخاطبان و هم برای سازندگان داشته‌ است.

ژانر تاریخی یکی از جذاب‌ترین و البته دشوارترین ژانرها در سینما و تلویزیون است. تاریخ و پیشینه غنی ایران باعث شده سوژه های بسیاری برای تولید این سریال ها در دسترس کارگردانان ایرانی قرار بگیرد.

در این میان در سال های اخیر، ساخت سریال های تاریخی همراه با ژانر عاشقانه همراه بوده که موجب تولید آثار ماندگاری در این ژانر شده است.

در این گزارش نگاهی به سریال های تاریخی-عاشقانه پرداخته ایم که از شبکه آی فیلم2 به نشر رسیده است:

«در چشم باد»

 سریال «در چشم باد» به کارگردانی «مسعود جعفری جوزجانی»، قصه زندگی یک فامیل ایرانی است که رویدادها و لحظات تلخ و شیرین زندگی‌شان ازحدود یک قرن پیش در دوره قیام«میرزا کوچک جنگلی» علیه اشغالگران انگلیسی در جنگلهای شمال ایران تا آزادسازی شهر خرمشهر درجنگ بین ایران وعراق را به تصویر می کشد.

در این میان در چشم باد، داستان عاشقانه یک خلبان طیاره جنگی تحت نام «بیژن» با بازی «پارسا پیروزفر» را به تصویر کشیده که توسط نیروهای شوروی اسیر شده و دلباخته «لیلی» یک نیروی ارتش شوروی می شود  و به همراه او فرار می‌کند...

 این سریال یکی از بزرگترین پروژه‌های سریال‌سازی در تلویزیون ایران است چراکه برای ساخت آن تا به حال از ۴۸۰ لوکیشن استفاده شده و فلمبرداری آن در بیش از ۱۰ ولسوالی(شهرستان) و ولایت(استان) ایران صورت گرفته است.

پارسا پیروزفر، نیوشا ضیغمی ،کامبیز دیرباز،سعید نیکپور،لاله اسکندری،اکبر عبدی،جهانگیر الماسی،محمدرضا هدایتی،سحر جعفری جوزانی،رضا شفیعی جم،گلاره عباسی،فریبا متخصص،ماه چهره خلیلی،مهدی کاسه‌ساز،هومن سیدی،سام درخشانی،سعید راد،مصطفی زمانی و سیما تیرانداز از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال نقش آفرینی کرده اند.

«شب دهم»

سریال «شب دهم» به کارگردانی «حسن فتحی» تولید سال 1380 است.

شب دهم روایتگر ماجرای عاشقی جوان شروری به نام حیدر خوش مرام است که عاشق یکی از شاهزاده های قاجار می شود ؛ حیدر خوش مرام که از خرابات های طهران قدیم هست می خواهد با این شاهزاده ازدواج کند اما شاهزاده نمی پذیرد. در نهایت شاهزاده شرط می گذارد که اگر بتوانی ده شب محرم ، نمایش عزاداری امام حسین (ع) (تعزیه) را آن هم با وجود ممانعت حکومت رضاخان برگزار کنی با تو ازدواج خواهم کرد. 

حیدر به اتفاق دوست وفادار خود،یاور و  مرید هایش این مراسم را برگزار می کنند تا اینکه در شب دهم اتفاقاتی به وقوع می پیوندد...

کتایون ریاحی، رویا تیموریان، ثریا قاسمی و حسین یاری از جمله شخصیت های مرکزی سریال «شب دهم» هستند.

«مدار صفر درجه»

«مدار صفر درجه» به کارگردانی «حسن فتحی» تولید سال 1386 است. 

داستان این سریال در مورد «حبیب پارسا» جوان علاقمند به تحصیل در رشته فلسفه است به کمک همسر خواهرش برای ادامه تحصیل در این رشته به فرانسه می‌رود.

استاد فلسفه دانشگاه پاریس «حبیب» را که دانشجویی باهوش است در پژوهشی با دختری یهودی به نام «سارا استروک» همکار می‌کند اما این پژوهش باعث تغییر در مسیر زندگی این دو جوان می‌شود.

«شهاب حسینی»، «رویا تیموریان»، «لعیا زنگنه»، «مسعود رایگان»، «ایرج راد»، «رحیم نوروزی» و «ناتالی متی» ( بازیگر فرانسوی ) به همراه سه بازیگر لبنانی («فواد البراهیم»، «هاسمیک تاچچیان» و «پیر دافر» ) و ۱۳ بازیگر مجارستانی در این سریال تلویزیونی ایفای نقش کرده‌اند.

«کیف انگلیسی»

«کیف انگلیسی» به کارگردانی «سیدضیاء‌الدین دری» تولید سال 1378،  از سریال های موفق تلویزیونی دهه هفتاد بود که مورد توجه هر دو طیف مخاطبان خاص و عام قرار گرفت.

قصه این سریال در ابتدای زمان حکومت پادشاهی پهلوی رقم خورده است.

داستان سریال کیف انگلیسی در مورد زندگی شخصیتی ساختگی به نام منصور ادیبان است که در فرانسه تحصیل نموده و پس از شکست در رقابت‌های انتخاباتی مجلس شورای ملی ، با حمایت دختری به نام مستانه ، در انتخابات دوره بعدی پیروز می‌شود. وی تحت تاثیر مستانه با انگلیسی‌ها آشنا شده و از این رهگذر تغییرات اساسی در زندگی خصوصی و تفکرات سابقش پدید می آید و ...

از جمله بازیگران آن می‌توان به «علی مصفا»، «لیلا حاتمی» زوج موفق سینمای ایران، «محمدرضا شریفی نیا»، «فرهاد اصلانی»، «رضا کیانیان»، «سیروس گرجستانی»، «صبا کمالی» و «سید حسام الدین نواب صفوی» اشاره کرد.

دانلود سریال«کیف انگلیسی»

دانلود سریال«شب دهم»

دانلود سریال«مار صفر درجه»

دانلود سریال«در چشم باد»

ع ا

نظر شما
ارسال نظر
ملینا اسلام بیگی

من عاشق سریال درچشم باد هستم امیدوارم همه ی بازیگران این سریال همیشه سلامت باشند