نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3075
-
الف
+

«روح‌الله زمانی» بهترین بازیگر جوان جشنواره ونیز شد

نخستین جایزه بخش مسابقه رسمی هفتاد و هفتمین جشنواره فلم ونیز به ستاره نوجوان فلم سینمایی «خورشید» اهدا شد.

به گزارش آی فیلم 2، «کیت بلانشت» رئیس هیات داوران بخش مسابقه هفتاد و هفتمین جشنواره فلم ونیز در ابتدای مراسم جایزه بهترین بازیگر جوان این دوره را به «روح‌الله زمانی» بازیگر فلم «خورشید» اهدا کرد.

از آنجایی که «روح‌الله زمانی» به دلیل ابتلا به ویروس کرونا قادر به حضور در این جشنواره نشد، «مجید مجیدی» کارگردان فلم «خورشید» همراه «شمیلا شیرزاد» بازیگر افغانستانی این اثر برای گرفتن جایزه به روی صحنه رفتند.

این در حالی است که جایزه «فانوس جادویی» بخش جنبی جشنواره ونیز نیز به این فلم سینمایی تعلق گرفته است.

در این دوره از جشنواره ونیز، «مجید مجیدی» با فلم «خورشید» در بخش رقابت اصلی به عنوان نماینده سینمای ایران با ۱۷ فلم دیگر رقابت پرداخت. 

جشنواره فلم ونیز قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی و از بزرگ‌ترین جشنواره‌های سینمایی جهان به شمار می‌آید. جشنواره فلم ونیز نخستین بار در سال ۱۹۳۲ میلادی برگزار شد و در کنار جشنواره‌هایی چون کن و برلین از مهمترین رخدادهای سینمایی اروپا و جهان به ‌شمار می‌آید.

جایزه اصلی جشنواره ونیز، «شیر طلایی» نام دارد. همچنین در این جشنواره، جایزه‌ای به نام جایزه انسانیت وجود دارد که به سینماگران و بازیگرانی اهدا می‌شود که خود را وقف فعالیت‌های انسان‌ دوستانه می‌کنند. همچنین جایزه «جام روباه» به بهترین بازیگران زن و مرد اهدا می‌شود.

بیشتر بخوانید:

«خورشید» مجید مجیدی با درخشش بازیگران افغانستانی به ونیز رسید

مصاحبه اختصاصی آی فیلم2 با «مجید مجیدی» کارگردان فلم «خورشید»

م ح

نظر شما
ارسال نظر