نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4492
-
الف
+

درخشش «خورشید» مجید مجیدی در «ونیز»؛ تماشاگران 5 دقیقه ایستاده تشویق کردند

فلم «خورشید» در نخستین نمایش بین المللی خود با حضور عوامل سازنده اش در جشنواره فلم ونیز، مورد تشویق تماشاچیان قرار گرفت.

به گزارش آی فیلم 2، فلم سینمایی «خورشید» جدیدترین اثر «مجید مجیدی» کارگردان، فلمنامه نویس و هنرپیشه معروف ایرانی است که به تازگی نخستین نمایش بین المللی خود را با حضور بازیگران ایرانی و افغانستانی اش، در هفتاد‌ و هفتمین جشنواره فلم ونیز تجربه کرده است.

«مجید مجیدی» که در کارنامه خود سابقه درخشانی در زمینه تولید آثاری در ژانر کودک و نوجوان دارد، این بار در فلم سینمایی «خورشید» به سراغ به تصویر کشیدن معظلات اجتماعی و دغدغه کودکان کار ایران و افغانستان رفته است.

«شمیلا شیرزاد» یکی از بازیگران خردسن فلم سینمایی «خورشید» است که به نمایندگی از دیگر کودکان بازیگر این فلم برای نمایش آن در جشنواره ونیز به ایتالیا سفر کرده است.

شمیلا در فلم «خورشید» به عنوان یک ستاره ظاهر شده و کرکتر مرکزی و مهمی در پیشبرد داستان دارد. وی با بازی در این فلم توانست لوح تقدیر ویژه داوران بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فلم فجر ایران را کسب کند.

این بازیگر حردسن افغانستانی طی اظهاراتی در حاشیه جشنواره فلم ونیز از چگونگی انتخابش برای بازی در این فلم گفت و ابراز داشت: یک روز آقای مجیدی کارگردان فلم به مکتبی که ما درس می خواندیم آمدند. از چانس خوبم آن روز قرار شد که من مکتب را به آقای مجیدی معرفی کنم. آقای مجیدی بعد از دیدن من گفتند ما می خواهیم یک فلم بسازیم که اگر تو در تست موفق شوی انتخاب خواهی شد.

این در حالی است هنرنمایی «شمیلا شیرزاد» در جشنواره فلم ونیز مورد توجه عکاسان و خبرنگاران قرار گرفته است.

فلم «خورشید» روز گذشته 16 سنبله(شهریور) در این جشنواره به نمایش درآمد و تماشاچیان در پایان نمایش فلم به مدت ۵ دقیقه ایستادند و عوامل سازنده این اثر را تشویق کردند.

گفتنی است که «مجید مجیدی»، «جواد عزتی»،«رامین کوشا» و «امیر بنان» از دیگر عوامل سازنده فلم «خورشید» بودند که «شمیلا شیرزاد» را در جشنواره ونیز همراهی کردند.

م ح

نظر شما
ارسال نظر