نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
11156
-
الف
+

معرفی فلم های موفق و پرفروش سینمای هند در سال 2020

در این گزارش پرفروش‌ترین فلم‌های سینمای بالیوود در سال ۲۰۲۰ بررسی و معرفی شده است.

به گزارش آی فیلم2، با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی صنعت فلم سازی، سینمای هند نیز همانند دیگر کشور‌ها با ضررهای بسیاری روبرو شد.

در حال حاضر سالون‌های سینما در هند تعطیل هستند و هنوز بازگشایی نشده اند اما خبرها حاکی از آن است که فعالیت سینما‌ها در این کشور از ماه آینده از سر گرفته می شود.

در سال ۲۰۱۳ کشور هند بالاتر از کشور چین و همچنین هالیوود بیشترین تولید فلم سالانه را به خود اختصاص داد. آن‌ها در سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۶۰۰ پروژه سینمایی را تولید کرده بودند. سینمای کشور هند در سال ۲۰۱۵ هم توانست فروشی ۲ میلیارد دالری داشته باشد و به سومین بازار پرفروش سینمای جهان تبدیل شود.

با این حال قبل از شیوع ویروس کرونا در ماه‌های جنوری و فبروری، بالیوود همچنان پر رونق بود که در ادامه به فلم‌های پرفروش این کشور در سال ۲۰۲۰ اشاره خواهیم کرد.

«تاناجی» (جنگ‌جوی بی نام و نشان)

این فلم که در ژانر بیوگرافی و تاریخی است با حضور ستارگانی چون «آجی دوگان» و «سیف علی خان»، اکرانش را در دهم جنوری و پیش از شیوع کرونا در کشور هند آغاز کرد.

در خلاصه داستان این فلم آمده است: امپراتور مغول قصد تصاحب هندوستان و گسترش امپراتوری اش را دارد. شیواجی ، پادشاه ماراتا است و سعی می کند تا این امر را از تاناجی که فرمانده ارشد وی می باشد پنهان کند چرا که جشن ازدواج پسر وی نزدیک است اما تاناجی از موضوع مطلع می شود و ...

این فلم در حالی که بالغ بر 150 کرور هندی برای ساخت آن مصرف شده است، ۳۶۷ کرور معادل ۵۲ میلیون دالر در سینما‌ها فروش داشت.

یاغی ۳ «Baaghi ۳» 

«یاغی3» فلمی در ژانر اکشن و مهیج است که توسط احمد خان کارگردانی شده است. این فلم دنباله‌ای بر قسمت قبلی و سومین فلم از مجموعه فلم‌های «یاغی» است.

«تایگر شروف» کرکتر مرکزی این فلم است و برای اولین بار با «جکی شروف» به عنوان پدر و پسر واقعی در این فلم حضور دارند.

در خلاصه داستان این فلم آمده است: رونی و ویکرام برادرانی هستند که پیوندی ناگسستنی دارند. جدایی آنها هنگامی آغاز می شود که ویکرام به مسافرت می رود و در این سفر توسط افراد ناشناس ربوده می شود. رونی شاهد لت و کوب شدن برادرش توسط افراد آدم ربا است و تصمیم به انتقام جویی می گیرد...

این فلم ۱۳۷ کرور معادل ۱۹ میلیون دالر فروش داشته است.

خانه مقدس «Ala Vaikunthapurramloo»

این فلم ساخت سینمای جنوب هند و به زبان تلوگویی است و ستارگان آن «الو ارجون» و «پوجا هگده» هستند. داستان فلم از این قرار است که یک کارمند که به رئیس خود حسودی می‌کند، پسر تازه متولد شده خودش را به جای پسر رئیسش که یک میلیونر است، معرفی می کند. این فلم سینمایی ۲۶۹ کرور در جهان فروش داشته که برابر با ۳۷ میلیون دالر است.

 دادگاه «Darbar» 

دربار یا دادگاه فلمی هندی، محصول سال ۲۰۲۰ است و ستارگانی مثل «راجینیکانت»، «نایانتارا»، «نیویتا توماس» و «سونیل شتی» در آن ایفای نقش کرده اند.

این فلم تا کنون ۲۴۷ کرور معادل ۳۴ میلیون دالر فروش داشته که در مقایسه با بودجه سنگین آن در وضعیت ضرر دهی قرار دارد. داستان فلم در مورد یک افسر پولیس است که مامور شده یک گانگستر خطرناک را به دام بیاندازد.

ضربه «Chhapaak» 

در این فلم بازیگران مشهور بسیاری ایفای نقش کرده‌اند. این فلم سینمایی که ژانری زندگی نامه‌ و درام دارد، داستان قربانی یک اسیدپاشی را روایت می‌کند که به دادگاه می رود تا عدالت در حقش اجرا شود. فروش این فلم بیش از ۷ میلیون دالر (۵۲ کرور) اعلام شده است.

گفتنی است فلم‌های سینمایی «پانگا»، «جوانی جان من»، «سیلی» و «مالانگ» فلم‌های دیگر سینمای هند هستند که فروش خوبی را در بخش فروش سال ۲۰۲۰ بالیوود رقم زده اند.

همچنین در ماه های اخیر بسیاری از فلمسازان هند بسترهای انترنتی را برای اکران فلم های خود انتخاب کرده اند که تعدادی از تهیه کنندگان مخالف این شیوه اکران هستند و به عقیده آنها این روش صنعت سینمای هند را با خطر جدی روبرو می کند.

بیشتر بخوانید:

موفقیت بی نظیر «تاناجی» ؛ جدیدترین فلم سینمایی «آجی دوگان»

تریلر رسمی «یاغی 3» با نقش آفرینی «تایگر شروف»

ع ا /ح ح 

نظر شما
ارسال نظر