نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2993
-
الف
+

بازیگری که 3 ماه حتی یک پلان هم بازی نکرد اما لب به اعتراض نگشود

«محمود جعفری» در یک مصاحبه، در پیوند با سریال «روزی روزگاری» و مرحوم خسرو شکیبایی صحبت کرد.

به گزارش آی فیلم2، یکی از سریال های ماندگاری که از رسانه ملی ایران نشر شده است، «روزی روزگاری» به کارگردانی «امرالله احمدجو» می باشد.

این سریال سال 1370 ساخته شد و ماجرای راهزن معروفی به نام مرادبیگ با بازی زنده یاد «خسرو شکیبایی» را روایت می‌کرد که با بروز اتفاقی مسیر زندگی او کاملا دگرگون می‌شود.

«محمود جعفری» بازیگر نقش شعبان در در سریال «روزی روزگاری» به تازگی در یک مصاحبه، در پیوند با این سریال و مرحوم خسرو شکیبایی صحبت کرده است.

وی در پیوند با این سریال و نقش خود این چنین گفته است: قبل از این سریال در فلمی حضور داشتم به نام «شاخه‌های بید» به کارگردانی آقای امرالله احمدجو که نقش پسری ساده لوح را ایفا می‌کردم یعنی دقیقا شبیه نقش «شعبان» در «روزی روزگاری». آقای احمدجو برای دیالوگ‌های این کرکتر خیلی زحمت کشیده بود و من هم سعی کردم این دیالوگ‌های طولانی و زیبا را به خوبی ادا کنم.

محمود جعفری درباره حضور زنده یاد خسرو شکیبایی در این سریال بیان کرد: یک شب دور هم جمع بودیم و اشک در چشمان مرحوم خسرو شکیبایی حلقه زد و به آقای احمدجو گفت سه ماه است که اینجا حضور دارم اما یک پلان هم از من فلمبرداری نکردی! آنجا بود که فهمیدم یک هنرپیشه چقدر باید صبر و حوصله داشته باشد و اعتراض نکند.

وی افزود: ای ‌کاش دوستان بازیگری که اکنون در کنار ما نیستند، امروز زنده بودند و همچنان اخلاق‌مداری و بازیگری را به ما آموزش می‌دادند. جای این بزرگان واقعا خالی است. هر وقت سریال را می‌بینم احساس می‌کنم این دوستان زنده هستند.

محمود جعفری زاده ۸ میزان(مهر) ۱۳۳۲ هجری خورشیدی در تهران، بازیگر، نویسنده و کارگردان اهل ایران است.

وی دارای مدرک لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشد.

شروع کارگردانی او به سریال «آرزوی پر دردسر» به نویسندگی فرهاد توحیدی در سال ۱۳۷۴ برمی‌گردد.

محمود جعفری در سال ۱۳۶۷ برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد برای فلم «زردقناری» و دریافت دیپلم افتخار برای فلم «شاخه‌های بید» از جشنواره فلم فجر شده است.

او در سریال های «پدر سالار»، «شلیک نهایی»، «دبیرستان خضراء»، «دانی و من»، «توپ گرد»، «تا صبح»، «گمشدگان» و ... حضور داشته است.

همچنین فلم های بازجویی یک جنایت، روزهای انتظار، خارج از محدوده، مرگ پلنگ، دختری با کفشهای کتانی، سیزده گربه روی شیروانی، جیب‌بر خیابان جنوبی و درخونگاه در کارنامه هنری وی به چشم می خورد.

دانلود سریال «روزی روزگاری»

دانلود سریال «پدر سالار»

دانلود سریال «شلیک نهایی»

دانلود سریال «دبیرستان خضراء»

دانلود سریال «دانی و من»

دانلود سریال «توپ گرد»

دانلود سریال «تا صبح»

دانلود سریال «گمشدگان»

ع ا

نظر شما
ارسال نظر