نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1352
-
الف
+

صدرالدین حجازی: بازی کردن کرکترهای منفور کربلا دشوار است

« صدرالدین حجازی» بازیگر کرکترهای منفی سینمای ایران از سختی های ایفای نقش «خولی»در سریال «مختارنامه » می گوید.

به گزارش آی فیلم 2، حرفه بازیگری به بازیگر اجازه می دهد تا خود را در اغلب موقعیت ها و شرایط مختلف قرار دهد و تجربه کند و به داشته هایش اضافه کند، اما همین بازیگری ممکن است از شما نزد مخاطب یک انسان منفور بسازد که تا همیشه چهره بدی را در ذهنش به خاطر بسپرد.

«خولی»، «شمر»، «سنان»، «حرمله» از منفورترین شخصیت های تاریخ اسلام هستند و هر آنکه دوست دار اهل بیت باشد، بغضی به خصوص از این افراد دارد، چراکه هر کدام در شهید شدن شهدای کربلا نقش ویژه و به خصوصی داشتند.

 «مختارنامه» یکی از سریال های فاخر صدا و سیمای ایران می باشد که واقعه عاشورا و کربلا را به طور مستقیم روایت کرده است و به بازآفرینی نقش هایی که در آن صحرا در سپاه دشمن و امام قرار داشتند، پرداخته است.

«صدرالدین حجازی» بازیگری است که نقش «خولی» را در سریال «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری ایفا کرده است. بازیگری که معتقد است علیرغم ایفای نزدیک به 300 نقش هنوز نقش «خولی» یکی از ماندگارترین نقش هایی است که برای مردم بازی کرده است

«صدرالدین نعمت حجازی » که مخاطبان آی فیلم 2 بازی وی را در سریال های «روزی روزگاری»،«اغماء» ،«تفنگ سر پر»، «مرد دوهزار چهره» و «ملکوت » شاهد بودند طی یک مصاحبه از شرایط دشوار ایفای کرکتر «خولی» در سریال  «مختار نامه » با توجه به تصویر ذهنی که مردم از این افراد دارند، گفت.

وی اظهار داشت: برای بازی در این کرکتر، در قالب همان آدم فرو رفته بودم و با همان تفکر و عشق، چشم و گوشم بسته شده بود و تنها نقطه نگاهم همانی بود که دنبالش بودم و برایم مهم نبود چه رفتارهایی دارم انجام می دهم و نتیجه اش چیست. دنیا و همان لحظه را می دیدم و به آینده فکر نمی کردم، دقیقا همان رفتارهایی که خولی را به آنجا رساند که آن اشتباه را مرتکب شد.

این بازیگر سینما و تیاتر در مورد حساسیت ها و سختی کرکتر «خولی» در سریال«مختارنامه» گفت: از این جهت که مردم سالها است از این کرکترها تصویر ذهنی دارند،بازی کردن در قالب آنها می تواند شبیه راه رفتن روی لبه تیغ باشد و اگر کمی کج قدم برمی داشتم خراب می شد و به همین خاطر خیلی باید مراقبت می کردم و خوشبختانه نتیجه خوبی داشت.

بازیگر« خولی»در سریال «مختار نامه»  در مورد آشنایی و علاقه مندی اش برای ایفای این کرکتر منفی اظهار کرد: سال ها پیش به خاطر اینکه مطالعه های بسیاری در کتاب های تاریخ اسلام داشتم خولی را به خوبی می شناختم به همین دلیل به آقای میرباقری برای ایفای این کرکتر اعلام آمادگی کردم.

«صدرالدین حجازی» درپیوند با واکنش های مردم به کرکتر «خولی» در سریال «مختارنامه»
گفت: گاهی اوقات که مردم من را در سرک می بینند، حتی دیالوگ هایم را در این سریال از حفظ هستند و چقدر قدردان این کرکتر هستند و این بازگوی ماندگاری و استقبال عموم از این نقش است.

 وی درپاسخ به این سوال که کدام سکانس های این کرکتر برایش ماندگار بود اظهار کرد: یکی سکانسی بود که ماموران مختار به دنبال خولی بودند و او را در بالای تنور پیدا کردند و دیگری مربوط به لحظه مرگ او  وقتی که قرار بود سرش را از بدنش جدا کنند.

صدرالدین حجازی، بازیگر تلویزیون، سینما و تیاتر، سال ۱۳۲۷ در شهرضا متولد شد و نخستین بار در سن 35 سالگی در سریال «هنگامه شیرین وصال»به کارگردانی مهوش جزایری در تلویزیون حضور پیدا کرد.؛ «ناخدا خورشید» به کارگردانی «ناصر تقوایی» نخستین فلم حرفوی‌ وی محسوب می‎شود.

وی در سال 1356 به عنوان بازیگر نقش اول مرد شناخته شد و موفق به دریافت اسب طلا شد.

بیشتر:

دانلود سریال «روزی روزگاری»

دانلود سریال «تفنگ سرپر»

دانلود سریال «اغما»

م ا

نظر شما
ارسال نظر