نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5877
-
الف
+

«مجید مجیدی»: آرزو دارم فلمی درباره امام حسین (ع) بسازم

«مجید مجیدی» کارگردان مشهور ایران در یک مصاحبه از آرزوی خود در پیوند با ساخت فلم های جدید سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «مجید مجیدی» کارگردان فلم «محمد رسول‌الله (ص)» در یک مصاحبه از آرزوی خود در پیوند با ساخت فلم های جدید سخن گفت.

وی با بیان اینکه ساخت یک فلم درباره امام حسین (ع) جزو آروزهایش بوده است، گفت: همیشه دغدغه داشتم که فلمی درباره امام رضا (ع) بسازم و مستندی هم سال‌های دور کار کرده بودم و در واقع دلم می‌خواست فلمی درباره ساحت امام رضا (ع) و نیز امام حسین (ع) داشته باشم، اما پرداختن به این مقولات کار سختی است چون احتیاط‌ های زیادی برای آن وجود دارد.

مجید مجیدی زاده ۲۵ حمل(فروردین) ۱۳۳۸ هجری خورشیدی در تهران، کارگردان، فلم‌نامه‌نویس و هنرپیشه اهل ایران است.

وی با فلم «بچه‌های آسمان» جزو پنج نامزد نهایی دریافت بهترین فلم خارجی زبان اسکار سال ۱۹۹۸ بود و نخستین کارگردان ایرانی است که نامزد دریافت جایزه اسکار شده‌است. مجیدی با چهار سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فلم فجر، رکورددار دریافت این جایزه در میان کارگردانان ایرانی است.

مجید مجیدی پس از دریافت مدرک دیپلوم تحصیلاتش را در زمینه هنرهای زیبا ادامه داد. در سال‌های دهه ۶۰ و ۷۰ هجری خورشیدی به تجربه‌هایی در زمینه بازیگری در سینما دست زد و در فلم های «بایکوت»، «تیرباران» و «دو چشم بی‌سو» نقش ایفا کرد.

اولین فلم بلند وی به نام «بدوک» در سال ۱۳۷۰ برنده جایزه جشنواره فجر شد. مجیدی برای فلم «پدر» تقدیرنامه فلم برتر را از چهاردهمین جشنواره فلم لندن را نیز کسب کرده‌است.

او نامزد جایزه طلایی جایزه ستلایت برای فلم «باران» در سال ۲۰۰۱ شد. همچنین مجیدی جایزه ویژه هیئت ملی بازبینی فلم را برای «آواز گنجشک‌ها» در سال ۲۰۰۹ به دست آورد و نامزد خرس طلایی جشنواره بین‌المللی فلم برلین در سال ۲۰۰۸ شد.

مجیدی حدود ۸ سال از عمر خود را مصروف ساخت فلم «محمد رسول‌الله» بوده که این فلم بزرگترین پروژه سینمای ایران است.

فلم های «رنگ خدا»، «بید مجنون» و «خورشید» از جمله آثار مجید مجیدی است که با موفقیت های بسیار همراه بوده است.

گفتنی است از مجید مجیدی به غیر از فلمنامه‌هایی که خودش کارگردانی کرده، یک کتاب نیز به نام «لاله و پونه» منتشر شده‌ است.

دانلود فلم «بید مجنون»

دانلود فلم «تیر باران»

ع ا

نظر شما
ارسال نظر