نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4130
-
الف
+

عواملی که ساخت فصل چهارم سریال «ستایش» را بی معنی می کند

پس از نشر 3 فصل از سریال «ستایش»، اغلب مخاطبان تلویزیون در انتظار ساخت فصل چهارم آن می باشند.

به گزارش آی فیلم2، این روزها خبرهایی مبنی بر ساخت فصل چهارم سریال پرمخاطب «ستایش» منتشر شده است.

«سعید مطلبی» نویسنده این سریال ضمن اشاره به درخواست تلویزیون برای ساخت ادامه این سریال گفته بود که تصمیم داشته سریال «ستایش» تقریبا 100 قسمت باشد ولی شخصا مخالف این تصمیم است.

بنابر صحبت های سعید مطلبی، اگر رسانه ملی ایران برای تولید ادامه این سریال پربیننده به تیم سازنده اصرار کند، ممکن است بتواند برای ساخت فصل چهارم با مطلبی به توافق برسد.

بنابراین ساخت ادامه سریال غیرممکن نیست اما موضوع این است که با توجه به آن چه در 3 فصل گذشته و به ویژه در فصل 3 دیده‌ایم، دور از انتظار است که بتواند مانند فصل‌های قبلی نظر مخاطبان را جلب کند.

در ادامه عواملی که باعث می شود فصل چهارم سریال ستایش بی معنی باشد، بررسی شده که مطالعه می کنید:

کرکترهای «ستایش» و «حشمت فردوس» کرکترهای مرکزی سریال «ستایش» هستند. در فصل اول شاهد جوانی «ستایش» و در فصل دوم و سوم دوره میان سالی زندگی او را دیده بودیم. در 3 فصل سریال، دوران میان سالی و پیری کرکتر «حشمت فردوس» را نیز دیده‌ایم، بنابراین اگر قرار باشد ادامه سریال ساخته شود، باید به دوران پیری «ستایش» و «حشمت» بپردازد که شاید چندان جذاب نباشد.

علاوه بر این، در فصل اول و دوم سریال به همه کرکترها مکمل پرداخته شد و تمرکز فصل دوم بیشتر روی کرکتر «ستایش» بود و در فصل سوم نیز «حشمت» شخصیت محوری داستان شده بود، بنابراین در هر 3 فصل سریال به اندازه کافی به آنها پرداخته شده است.

در فصل سوم «ستایش» که سال گذشته نشر شد، همه کرکترهای مرکزی و فرعی قصه به سرانجام رسیدند و داستان هرکدام از آن‌ها به نقطه مشخصی رسید. کینه و اختلاف «حشمت» و «ستایش» پایان یافت، «محمد» و «نازگل» ارتباط خوبی با پدرکلان‌شان برقرار کردند، «حشمت» و «ستایش» دوباره ازدواج کردند و زندگی جدیدی تشکیل دادند.

کرکترهای منفی به عاقبت کارهایشان گرفتار شدند و کرکترهای مثبت نتیجه خوبی‌های خود را دیدند. به همین دلیل به نظر می‌رسد داستان ظرفیت خوبی برای ادامه ماجرای شخصیت‌ها در فصل چهارم ندارد.

گاهی فلم یا سریال‌ها در نقطه‌ای به پایان می‌رسند که پایان داستان کاملا بسته نمی‌شود یا خرده داستان‌ها به نقطه‌ای می‌رسند که نویسنده می‌تواند به آن‌ها شاخ‌ و برگ بدهد که در واقع به آن پایان باز می گویند. داستان فصل سوم «ستایش» طوری طراحی شده بود که در پایان فصل 3 هیچ اتفاقی نامعلوم نبود و هیچ شخصیتی بلاتکلیف نماند.

در سریال «ستایش»، شخصیت‌هایی مانند «صابر»، «انیس»، «غلامی»، «پری‌سیما» و «حمید» آدم‌بدهای قصه بودند که با دسیسه‌های خود مشکلاتی را برای «حشمت» و «ستایش» رقم زدند. در فصل سوم، سرنوشت کرکترهای منفی با دستگیر شدن، مرگ یا پشیمانی به پایان رسید و دوسیه آن‌ها هم بسته شد، بنابراین غیبت کرکترهای منفی هم دلیل مهمی است که «ستایش» نتواند در فصل چهارم ادامه پیدا کند.

فارس نوشت: کرکترهای جوان سریال ستایش مانند «محمد» و «نازگل» یا دختران «صابر» هر کدام می‌توانند سرآغاز رخ دادن اتفاقات و ماجراهای جدید باشند اما به دلیل اینکه در 3 فصل قبل، کمتر به آنان پرداخته شد، جذابیت کافی برای مخاطبان وجود ندارد که در فصل چهارم داستان آنها را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید:

دانلود فصل اول ستایش

دانلود فصل دوم ستایش

دانلود فصل سوم ستایش

ع ا

نظر شما
ارسال نظر