نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4726
-
الف
+

فلم «خورشید» اثر جدید «مجید مجیدی» با 2 فلم ایرانی دیگر راهی ونیز شدند

فلم «خورشید» اثر جدید «مجید مجیدی» با 2 فلم ایرانی دیگر در جشنواره فلم ونیز حضور دارند.

به گزارش آی فیلم2، لست فلم های هفتاد و هفتمین جشنواره فلم ونیز با حضور سه فلم از سینمای ایران در بخش رقابتی و افق ها اعلام شد.

«خورشید» جدیدترین اثر «مجید مجیدی» یکی از فلم های بخش رقابتی جشنواره ونیز خواهد بود که برای کسب جایزه «شیر طلایی» این رویداد سینمایی رقابت خواهد کرد، همچنین دو فلم «جنایت بی دقت» به کارگردانی «شهرام مکری» و «دست خاموش» از «احمد بهرامی» نیز نمایندگان سینمای ایران در بخش افق های جشنواره ونیز هستند.

جشنواره «ونیز» به حیث اولین جشنواره جهانی فلم در دوران کرونا، قرار است با کوچک تر شدن ساختار از ۲ تا ۱۲ سپتمبر سال روان میلادی برگزار شود .

لازم به ذکر است بخش رقابتی جشنواره ونیز شامل ۵۰ تا ۵۵ فلم سینمایی خواهد بود که تقریبا ۲۰ فلم در بخش اصلی مسابقه با نام «Venezia ۷۷» روی پرده خواهند رفت. سایر عناوین یا در بخش «افق ها» و یا در بخش غیررقابتی اشتراک می کنند.

فلم «خورشید» برنده جایزه بهترین فلم سی و هشتمین جشنواره فلم فجر شد و همچنین موفق به دریافت جایزه  بهترین فلمبرداری و طراحی صحنه گردید.

همچنین «شمیلا شیرزاد» و «ابوالفضل شیرزاد» بازیگران افغانستانی خردسن فلم سینمایی خورشید در اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فلم فجر ایران لوح تقدیر ویژه داوران بخش سودای سیمرغ را کسب کردند.

جشنواره فلم ونیز قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی و از بزرگ‌ترین جشنواره‌های سینمایی جهان به شمار می‌آید. جشنواره فلم ونیز نخستین بار در سال ۱۹۳۲ میلادی برگزار شد و در کنار جشنواره‌هایی چون کن و برلین از مهمترین رخدادهای سینمایی اروپا و جهان به ‌شمار می‌آید.

جایزه اصلی جشنواره ونیز، «شیر طلایی» نام دارد. همچنین در این جشنواره، جایزه‌ای به نام جایزه انسانیت وجود دارد که به سینماگران و بازیگرانی اهدا می‌شود که خود را وقف فعالیت‌های انسان‌ دوستانه می‌کنند. همچنین جایزه «جام روباه» به بهترین بازیگران زن و مرد اهدا می‌شود.

ع ا 

نظر شما
ارسال نظر