نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2546
-
الف
+

رمان «آتشگاه» اثر جدید نویسنده جوان افغانستانی منتشر شد

«سید احمد مدقق» نویسنده افغانستانی اثر جدید خود را برای رده‌ سنی نوجوانان منتشر کرد.

به گزارش آی فیلم2، «سید احمد مدقق» نویسنده جوان و با استعداد افغانستانی اثر جدید خود را برای رده‌ سنی نوجوانان منتشر کرد.

«آتشگاه» جدیدترین اثر نویسنده‌ اهل افغانستان است که درباره‌ حمله‌ شوروی سابق به افغانستان می باشد و خود از چندین داستان‌ تحسین‌شده‌ تشکیل شده است.

«آتشگاه» قصه‌ پسری نوجوان به‌نام حبیب است که در منطقه‌ «بلوطک» زندگی می‌کند و خانواده‌ او نیز مانند بقیه، از آزار و اذیت خانِ آن منطقه در امان نیستند. ایوب‌خان در قلعه‌ نزدیک کوه آتشگاه زندگی می‌کند. حبیب بعد از زندانی شدن پدرش در قلعه، برای نجات او درگیر اتفاقات خطرناکی می‌شود.

سید احمد مدقق زاده ۲۹ میزان(مهر) ۱۳۶۴ هجری خورشیدی در قم، نویسنده اهل افغانستان است. اولین رمان بلند او به نام «آوازهای روسی» در یازدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد شایسته تحسین شناخته شد. این رمان تاکنون به زبان‌های عربی، صربی و ترکی ترجمه شده است.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد فقه و اصول است و داستان‌نویسی را با نوشتن در مجله سلام بچه‌ها در اوایل دهه هشتاد شروع و با آغاز دهه نود به صورت جدی‌تر داستان‌نویسی را ادامه داد.

برنده رتبه سوم اولین جشنواره داستان اشراق(1393)، برنده رتبه دوم داستان‌نویسی سومین دوره جشنواره بین‌المللی جایزه ادبی هزار و یکشب(۱۳۹۳)، برگزیده یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات کودک و نوجوان در بخش داستان نوجوان(1393)، برنده رتبه دوم داستان‌نویسی اوسانه سی‌سانه در بلخ افغانستان(1394) و برنده رتبه اول رمان نوجوان در جشنواره هنرهای آسمانی(1394) از جمله افتخارات این نویسنده جوان افغانستانی است.

ایسنا نوشت: «آتشگاه» در ۱۱۲ صفحه توسط نشر صاد منتشر شده است.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر