نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6993
-
الف
+

بازیگرانی که در سن بالا به شهرت رسیدند+تصاویر

در این گزارش به معرفی بازیگرانی پرداخته ایم که در سن بالا به شهرت رسیده اند.

به گزارش آی فیلم 2، بازیگران مشهور سینما و تلویزیون به طور معمول حرفه بازیگری را از کودکی یا نوجوانی آغاز کرده اند اما در این میان افرادی نیز وجود دارند که در سن بالا به دنیای تصویر قدم گذاشته و به شهرت رسیده اند.

در ادامه به بهانه درگذشت «احمد پورمخبر»، مروری داریم بر فهرست بازیگران محبوبی که دیرتر از آنچه که مورد انتظار بود در سینما و تلویزیون ایران به شهرت رسیدند:

احمد پورمخبر

«احمد پورمخبر» زاده ١٣١٨ هجری خورشیدی در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران بود.

وی در سال ۱۳۷۵ برای اولین بار در چند سکانس کوتاه فلم «بچه‌های آسمان» مقابل کمره رفت و از همان موقع  زندگی هنری‌اش را آغاز کرد.

احمد پورمخبر زمانی که به قصد همراهی پسرش برای انجام تست بازیگری رفته بود، توسط «رضا عطاران» برای بازی در سریال «متهم گریخت» (1384) انتخاب شد و پس از آن در سریال ها و فلم های متعددی به ایفای نقش پرداخت.

این هنرمند همچنین در سینما در فلمهایی چون «زن‌ها فرشته‌اند» (1386)، «خروس جنگی» (1386)، «توفیق اجباری» (1386)، «دردسر بزرگ» (1389) و «اخراجی‌ها 3» (1389) ایفای نقش کرده بود.

سریال هایی نظیر «ترش و شیرین» (1385)، «بزنگاه» (1387) و «راه در رو» (1390) نیز در کارنامه‌ی هنری او دیده می‌شود.

فرید سجادی حسینی


«سید فرید سجادی حسینی» زاده ۱۳۲۸ هجری خورشیدی، کارگردان و بازیگر اهل ایران است.

بازیگر 71 ساله سینما وتلویزیون اگر چه فعالیت های خودش را در سال 1370 با بازی در فلم «مدرسه پیرمردها» و سریال «امام علی(ع)» آغاز کرد ، اما عمده شهرت خودش را به خاطر بازی کوتاه در نقشی حساس در فلم «فروشنده» اصغر فرهادی به دست آورد که رویارویی او مقابل «شهاب حسینی» را به یکی از ماندگارترین سکانس های تاریخ سینمای ایران بدل کرد.

حلیمه سعیدی

«حلیمه سعیدی» زاده ۱۳۱۳ هجری خورشیدی، بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

وی با دیالوگ معروف «تو جیب ما را نزن» در دهه هفتم زندگی اش تبدیل به یکی از محبوبترین چهره های تلویزیونی شد.

اولین حضور بانو سعیدی در قاب تلویزیون در سریال «روزگار قریب» در نقش مادر علی بود اما عمده شهرت خودش را به خاطر بازی در سریالهای تلویزیونی به کارگردانی «رضا عطاران» به دست آورد.

اما بیشتر او را با نقش «خاله قزی» در سریال «خوش‌نشین‌ها» به خاطر دارند. حلیمه سعیدی علاوه بر بازی در سریال‌های «متهم گریخت» و « بزنگاه» به کارگردانی رضا عطاران و «عید امسال» و «زن‌بابا» به کارگردانی «سعید آقاخانی» و همچنین در فلم‌های سینمایی «طلا و مس»، «اخراجی‌ها 3»، «ورود زنده ها ممنوع» و «نفس»  هم به نقش آفرینی پرداخته است.

شیرین یزدان بخش

«شیرین یزدان‌بخش» زاده ۱۳۲۷ هجری خورشیدی، هنرپیشه اهل ایران است.

وی به‌طور اتفاقی و بنابر درخواست افشین هاشمی، با ایفای نقش در فلم «لطفا مزاحم نشوید» وارد عرصه بازیگری سینما شد و برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن از بیست و هشتمین دوره جشنواره فلم فجر گردید.

بانو یزدان بخش به خاطر ایفای نقش در فلم «ابد و یک روز»، نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن از سی و چهارمین دوره جشنواره فلم فجر شده ‌است. 

نقش آفرینی ماندگارش در فلم «آشغال های دوست داشتنی» و صدای دلنشین او که در میانه بحران ، آرامش را به فضای خانواده تزریق می کند، از مهمترین ویژگی هایی است که شمایل مادر گونه شیرین یزدان بخش را متفاوت تر و دلنشین تر از قبل نشان می دهد

رابعه مدنی

«رابعه مدنی» زاده ۱۳۲۰ هجری خورشیدی، بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است. او فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۸۰ با فلم «سفر مردان خاکستری» آغاز کرد.

رابعه مدنی در سریال‌هایی نظیر «وضعیت سفید»، «بوسیدن روی ماه»، «پایتخت ۲» و «تعبیر وارونه یک رویا»، به نقش آفرینی پرداخته است. او تندیس حافظ بهترین بازیگر زن را برای بازی در فلم «برف» در کارنامه دارد. مخاطبان تلویزیون مدنی را به عنوان مادربزرگ مهربان و صبور و خوش‌لهجه سریال «وضعیت سفید» به یاد دارند. زوج رابعه مدنی و شیرین یزدان بخش در فلم بوسیدن روی ماه یکی از به یاد ماندنی ترین زوج های سینمای ایران را تشکیل داده است.

اردشیر کاظمی

«اردشیر کاظمی» زاده ۱۲۹۹ هجری خورشیدی، بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است. او همچنین ملقب به مسن‌ترین بازیگر حال حاضر ایران نیز می باشد.

کاظمی از آن دست هنرپیشه‌هایی است که بدون گفتن کمترین دیالوگ تنها با تکیه بر چهره و نگاه‌های شیرینش، مورد توجه قرار گرفته است. هر چند مردم او را در سریال «پژمان» به یاد دارند، اما او از سال ۱۳۸۰ وارد دنیای بازیگری شده است.

وی اولین حضورش را در عرصه تصویر در سن 80 سالگی و با نقش آفرینی کوتاه در فلم «قارچ سمی» به کارگردانی «رسول ملاقلی پور» آغاز کرد و با فلم هایی چون «پسر آدم دختر حوا» و «سن پطرزبورگ» در ذهن ها ماندگار شد . شمایل او این روزها و در صد سالگی نیز همچنان جذاب و دلپذیر به نظر می رسد.

بابک کریمی

«بابک کریمی» زاده ۱۳۳۹ هجری خورشیدی، بازیگر و تدوین‌گر اهل ایران است.

وی بعد از نقش آفرینی در فلم «بلیت ها»، توسط اصغر فرهادی برای بازی در فلم «جدایی نادر از سیمین» دعوت به کار شده و همین اتفاق نقطه عطف بزرگی را در آستانه 50 سالگی برای او رقم می زند.

درخشش وی در این فلم که جایزه خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد را از جشنواره فلم برلین برای او به ارمغان می آورد  و او را به چنان شهرت و محبوبیتی در سینمای ایران رساند که سبک بازیگری اش او را تبدیل به نماینده جریان متفاوت سینمای ایران بدل کرده است.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین