نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6220
-
الف
+

«غلامرضا جعفری»: «روزی روزگاری ایران» مخاطب را به چالش می کشاند

«غلامرضا جعفری»در گفت و گوی اختصاصی با شبکه آی فیلم 2 از «روزی روزگاری» اثر مشترک ایران و افغانستان گفت.

به تازگی فلمبرداری «روزی روزگاری ایران» به نویسندگی و کارگردانی «غلامرضا جعفری» که محصول مشترک سینمای ایران و افغانستان است، در تهران و دماوند به پایان رسیده است.

«غلامرضا جعفری» کارگردان اهل افغانستان پیش از این نیز فلم های کوتاه و مستنداتی همچون «گرازها»، «بی سرزمین تر از باد»، «سفید کم رنگ»، «با احتیاط برانید؛ جاده لغرنده است» و «قهوه و چای سبز» را کارگردانی کرده بود که تا کنون بالغ بر 100 جشنواره جهانی را تجربه کرده و در جشنواره هایی از کشورهای اسپانیا، ترکیه، ایران و افغانستان جوایزی را کسب کرده است.

غلامرضا جعفری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار آی فیلم2 در مورد داستان فلم «روزی روزگاری ایران» و پلان اولیه آن گفت: فلم روزی روزگاری ایران در مورد یک خانواده افغانستانی است که داستان زندگی آن ها  در کنار 2 خانواده دیگر و به طور موازی روایت می شود و به هم ارتباط دارد.

وی ادامه داد: همیشه سعی ام در زمینه فلم سازی این بوده که به حیث یک فلمساز افغانستانی فلمی در مورد افغانستان بسازم و در واقع دوست داشتم یک کارگردان افغانستانی که اطلاعات دقیق تری از مردم خودش دارد این کار را انجام دهد.

کارگردان «روزی روزگاری ایران» با بیان اینکه به اینکه در این فلم کوشش کردیم در ذهن مخاطب چند سوال ایجاد کنیم به تیم تولید آن نیز اشاره کرد و گفت: کارگردان، تهیه کننده و نویسنده فلم «روزی روزگاری ایران» افغانستانی هستند که سهم مهمی را در تولید فلم به عهده دارند.

وی ادامه داد: همچنین «حسن مقصودی» بازیگر اهل افغانستان که سال ها با وی همکاری دارم، در این پروژه حضور دارد.

مصاحبه کننده: عبدالله اصغرنژاد

بیشتر بخوانید: 

«غلامرضا جعفری»: شناساندن افغانستان و مردمش به دنیا دغدغه اصلی من است

 

نظر شما
ارسال نظر