نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3083
-
الف
+

«مهدی امینی خواه» در مصاحبه با آی فیلم2: جوانان علاقه مند به بازیگری حتما با آموزش وارد این عرصه شوند

«مهدی امینی خواه»در گفت و گو با شبکه آی فیلم 2 از آثار جدید خود و خاطراتش در سریال «عملیت 125» گفت.

«مهدی امینی خواه» بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون ایران متولد ۱۰ اسد(مرداد) ۱۳۵۳ در شمیران تهران، فارغ التحصیل رشته نمایش است.

امینی‌خواه ابتدا در عرصه‌‌ تیاتر به فعالیت پرداخت. این هنرمند فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال 1376 با فلم «تابلویی برای عشق» آغاز کرد.

یکی از نقش های ماندگار او بازی در سریال تلویزیونی «مهمانی از بهشت» در ماه رمضان ۱۳۷۹ به کارگردانی «عبداله باکیده» در نقش جوانی به نام «حمید نیکخواه» می باشد.

از مهم‌ترین آثار «مهدی امینی‌خواه» می‌توان به بازیگری در سریال های «پنجره» و «هویت» و فلم «شاخه گلی» برای عروس اشاره کرد.

سریال های «کژدم 33»، «در قصه های زندگی می کنند» و «خط شکن» پیش تر با بازی امینی خواه از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

همچنان سریال های «عملیات 125(3)» و «برای آخرین بار» هم اکنون با بازی آقای امینی خواه هر روز در ساعات 18 و 19 از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

به همین بهانه خبرنگار شبکه آی فیلم 2 همراه «مهدی امینی خواه» گفت و گویی صمیمانه داشته که در ادامه می خوانید:

آی فیلم 2: به عنوان اولین سوال شاید برای بینندگان ما جالب باشد بدانند شما چگونه وارد عرصه بازیگری شدید؟ کمی از نحوه ورودتان به دنیای بازیگری بگویید.

امینی خواه:

با سلام به شما و بینندگان عزیز، خیلی خوشحالم که این فرصت پیش آمد تا در خدمت شما و بینندگان محترم باشم.

من بازیگری را از تیاتر شروع کردم، اولین اجرای من در عرصه تیاتر از دوران لیسه آغاز شد و به ترتیب در این عرصه تحصیلاتم را ادامه دادم تا در نهایت در رشته تیاتر فارغ التحصیل شدم.

از سال 1372 به طور جدی وارد عرصه تیاتر شدم، در سال 1375 با سریال «مرگ» وارد حرفه بازیگری در تلویزیون و در سال 1376 با فلم «تابلویی برای عشق» فعالیتم را در سینما آغاز کردم. 

آی فیلم 2: شما از جمله بازیگرانی هستند که بدون هیچ حمایتی پله های ترقی را طی کردید و با تلاش های خودتان در عرصه بازیگری پیشرفت کردید، چه توصیه ای به جوان هایی که علاقه مند هستند وارد این عرصه شوند دارید?

امینی خواه: 

بله من بدون هیچ پشتوانه و حمایتی وارد این عرصه شدم.شما ممکن است با یک یا دو فلم یا ارتباطات وارد این حرفه شوید ولی اگر آموزش نبینید و به طور کلی با دست پر وارد این عرصه نشوید، نمی توانید سالیان سال دوام بیاورید و فقط می توانید مدت کوتاهی در این رشته فعالیت داشته باشید.

کسانی که دوست دارند ماندگار شوند و این حرفه را به عنوان شغل خود داشته باشند، حتما باید آموزش ببینند و با دست پر وارد این حرفه شوند.

آی فیلم 2: باتوجه به تلاش هایتان طی سال های اخیر در عرصه بازیگری، آیا به آن جایگاهی که می خواستید، رسیده اید؟

امینی خواه:

من در طول این سال ها سعی کردم که در ژانر های مختلف از جمله کمیدی، تراژدی، اکشن و ... در تیاتر، سینما و تلویزیون فعالیت داشته باشم، تلاشم را کردم و باز هم تلاشم را خواهم کرد. 

به طور کلی میشه گفت انسان ها در هر جایگاهی دوست دارند یک پله بالاتر از آنچه که هستند برسند و قطعا آن آرامش خاطر را ندارند که اینجا دیگر آخرش است و من به آخرین نقطه رسیدم.

من هم مثل بقیه هنوز فکر میکنم که راه زیادی در پیش دارم و به آن جایگاهی که دلم می خواهد نرسیدم. این راه ادامه دارد تا به آن نقطه آسایش که با خودم فکر میکنم برسم. تمام تلاشم را خواهم کرد ولی آیا اینکه تاکنون به آن مرحله رسیدم یا خیر را باید مردم نظر بدهند.

2_درباره نقش خودتان در سریال «عملیات 125» بگویید، چطور شد که برای بازی در این سریال انتخاب شدید، خاطره جالبی از این سریال دارید؟ 

امینی خواه:

زمانی که از طرف آقای آهنج کارگردان محترم سریال «عملیات 125» به این پروژه دعوت شدم، فلمنامه را خواندم و از کرکتری که به من پیشنهاد شده بود خوشم آمد. با توجه به اینکه ژانر این سریال اکشن بود و تا آن سال ها نمونه آن در ایران ساخته نشده بود و به وظیفه هیجان انگیز اطفائیه می پرداخت، بسیار دوست داشتم که این نقش را تجربه کنم و  آن را در کارنامه خود به یادگار داشته باشم.

بر همین اساس، با کمال میل بازی در این سریال را قبول کردم و طبق مذاکراتی که با آقای آهنج داشتیم، شخصیت پردازی کردیم و من یک پیشنهادی به او دادم که تا جای ممکن خودم بدون بدل بیشتر صحنه ها را ایفا کنم و تقریبا میشه گفت که بیشتر از 95 درصد صحنه ها را بدون بدل انجام دادم.

دوست داشتم خودم تمام نقشم را ایفا کنم، در موقعیت های بسیار حساس قرار بگیرم و آن حسی که یک مامور اطفائیه دارد را درک کنم. از همین خاطر می خواستم که بدل کار نباشد و بتوانم تمام این صحنه ها را خودم زندگی کنم و بهتر ایفای نقش کنم.

یکی از قشنگترین خاطراتی که در این سریال دارم، سکانسی است که دو موتر آتش نشانی درحال فرار هستند، من از موتر در حال حرکت بیرون آمده و به روی سقف موتر می روم و سعی می کنم به روی موتری که دزیده شده پرش کنم، فقط قسمتی که پرش صورت می گیرد را بخاطر رعایت نکات ایمنی بدل انجام می دهد و باقی سکانس را خودم ایفا می کنم.

آی فیلم 2: یکی دیگر از سریال هایی که با نقش آفرینی شما نشر می کنیم سریال «برای آخرین بار» است، کمی درباره تجربه بازی در این سریال برایمان بگویید.

امینی خواه:

آقای اکبر منصور فلاح کارگردان سریال «برای آخرین بار» که من افتخار همکاری چند پروژه دیگر را هم با ایشان داشتم، زمانی که این سریال قرار بود که کار شود، به من پیشنهاد داد و گفت می خواهم یک کرکتر متفاوت را بازی کنی. من وقتی فلمنامه را خواندم، نقش خودم را کاملا متفاوت دیدم و به همین خاطر آن را قبول کردم.

خوشبختانه سریال «برای آخرین بار» بعد از نشر بسیار مورد پسند مخاطبان قرار گرفت و بسیار خوشحال بودم که در این سریال ایفای نقش کردم.

این سریال درباره خانواده ثروتمندی بود که پسرشان به خاطر پول با داماد خانواده همکاری می کند تا پدر را سر به نیست کنند ولی در آخر قصه می بینیم که پسر پشیمان می شود و به دست بوسی پدر می رود و از او درخواست بخشش می کند.

آی فیلم 2: در حال حاضر فعالیت جدیدی در عرصه بازیگری دارید؟  

امینی خواه: 

بله، یک فلم سینمایی به نام «کلاه سبز ها» کار کردیم که در مورد عملیات کوماندوهای نیروی دریایی خرم شهر است. من در این فلم نقش جوانی «امین دریادار» فرمانده کنونی نیروی دریایی که در 34 روز نبرد دفاعی خرم شهر نقش بسزایی داشتند را بازی کردم.

فلم «کلاه سبز ها» اکنون مراحل تخنیکی را پشت سر می گذارد و به زودی برای نشر آماده می شود. 

همچنان در حال فلمبرداری یک فلم پولیسی به نام «پشت دیوار خوشبختی» هستیم که در آن نقش یک پولیس را بازی می کنم.

آی فیلم 2: نظرتان راجع به راه اندازی شبکه آی فیلم 2 که ویژه فارسی زبانان چیست؟

امینی خواه: 

راه اندازی شبکه آی فیلم 2 فکر بسیار زیبایی بوده است، ما همسایه هایی داریم که با زبان فارسی آشنا هستند و با این زبان صحبت می کنند و این یک اتفاق بسیار خوبی است که کشورهای هم زبان هم بتوانند از محصولات صنعت فلمسازی ایران بهره مند شوند.

صحبت پایانی: 

امینی خواه:

در پایان نیز عرض ارادت و برادری خود را خدمت دوستان عزیز فارسی زبان افغانستان، تاجیکستان و دیگر کشور های فارسی زبان می رسانم. بسیار خوشحالم که توانستیم فرصتی پیدا کنیم که با این دوستان ارتباط تصویری داشته باشیم و از محصولات فرهنگی و هنری ایران استفاده کنند.

مصاحبه کننده: مرجان حیدری 

بیشتر بخوانید: 

دانلود سریال «علمیات 125» 

دانلود فصل دوم سریال «علمیات 125» 

دانلود فصل سوم سریال «علمیات 125» 

دانلود سریال «خط شکن» 

دانلود سریال «در قصه ها زندگی می کنند»

دانلود سریال «کژدم 33»

نظر شما
ارسال نظر