نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4630
-
الف
+

«ارل کامرون» درگذشت

«ارل کامرون» بازیگر قدیمی و مطرح سینمای هالیوود شب گذشته به عمر ۱۰۲ سالگی درگذشت.

به گزارش آی فیلم 2، «ارل کامرون» بازیگر قدیمی و مطرح سینمای هالیوود که بیشتر به خاطر بازی در فلم سینمایی «محمد رسول الله» شناخته شده بود، شب گذشته 14 سرطان(تیر) به عمر ۱۰۲ سالگی در شهر کنیلورت انگلستان و بر اثر کهولت سن درگذشت. 

«ارل کامرون» از سال ۱۹۵۱ میلادی با بازی در فلم سینمایی «مخمصه در لندن» وارد عرصه بازیگری شد. وی بسیار زود توسط کارگردانان پرآوازه سینمای انگلستان دیده شد و چندین اثر را طی دو سال بازی کرد. 

کامرون طی این سال‌ها در ۹۳ اثر سینمایی و تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت، وی از جمله بازیگرانی بود که همواره علیه نژادپرستی در انگلستان فعالیت می‌کرد و تا سال‌های پایانی عمر خود نیز این فعالیت را به صورت خیرخواهانه ادامه می‌داد.

به نقل از میزان، ارل کامرون آخرین بار در سال ۲۰۱۳ در یک فلم کوتاه به ایفای نقش پرداخت، آخرین اثر بلند سینمایی وی به بازی در فلم سینمایی «تلقین» شاهکار «کریستوفر نولان» بر می‌گردد که در سل ۲۰۱۰ برای وی اتفاق افتاد.

بدون شک مهمترین نقش وی در عرصه بازیگری برای مسلمانان به ایفای نقش وی در فلم سینمایی «رسالت» که در ایران به «محمد رسول الله (ص)» مشهور است باز می‌گردد.

کامرون در این فلم نقش ماندگار نجاشی پادشاه حبشه را بازی کرد، پادشاهی که بعد از هجرت پیامبر اکرم (ص) و یارانش پذیرای ایشان می‌شود.

از فلم ‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به «گلوله آتشین»، «ملکه»، «مترجم»، «وحی»، «یاقوت کبود»، «سافاری»، «سیمبا» و «رسالت» اشاره کرد. 

 م ح

نظر شما
ارسال نظر