نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
12821
-
الف
+

«سمیرعلی خان» بازیگر مشهور افغانستان در هالیوود و بالیوود را بیشتر بشناسید

در این گزارش با «سمیر علی خان» بازیگر افغانستانی در هالیوود و بالیوود آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2، «سمیر علی خان» بازیگر افغانستانی هالیوود و بالیوود است که در ولایت غزنی افغانستان چشم به جهان گشود.

وی 15 سال قبل برای ادامه تحصیلات خود در رشته علوم سیاسی به هند مهاجرت کرد و پس از فارغ التحصیلی اش به رشته سینما علاقمند شد.

سمیرعلی خان در شهر «ممبیی» به انستیوت هنرپیشه‌گی «کیشور نمیت کپور اکتینگ انستیتوت» که یکی از انستیتوت‌های بزرگ سینمایی هالیودی است، رفت و تعلیم یافت.

وی نخستین بار در فلم پرطرفدار «کریش تریKrrish3» با حضور «هرتیک روشن» در نقش فردی به نام«هنت‌من» بازی کرد که فلم‌برداری آن به مدت یک‌سال زمان برد.

«سال نو مبارک Happy New Year» با نقش آفرینی «شاهرخ خان» از دیگر آثار سینمایی بود که وی در آن ایفای نقش کرده است.

«سمیر علی خان» در فلم دیگری به نام «رنفیر ده مارشال» در نقش فردی مصری به نام «گلادیاتور» نقش آفرینی کرده است.

وی همچنین کرکتر مرکزی یک فلم انگلیسی به نام «Rock The Kasbah» که در آن هنرپیشه‌های بزرگ هالیوود مانند «بروس ویلیس» و «بیل مُری» حضور داشته اند،را به دوش داشته است.

«سمیر علی خان» طی یک مصاحبه درخصوص سینمای افغانستان گفته است: سینما را مردم باید جدی بگیرند و بالایش سرمایه‌گذاری شود و انستیوت های سینمایی تاسیس شود. اگر سینمای افغانستان بالایش سرمایه‌گذاری شود و رقابت‌های سینمایی به هم‌کاری رسانه‌های تصویری به وجود آید تا مردم علاقه‌مند شوند، به زودترین فرصت رشد می‌کند و در آن صورت مردم به فلم‌ها و سریال‌های افغانستانی علاقه‌مند می‌شوند.

وی همچنین درباره دشواری های ورودش به دنیای بازیگری گفته است: من هم مانند برخی این مشکلات را داشتم اما می‌خواهم مردم در هر جایی مرا به نام افغانستانی بشناسند و افغانستانی ها هرجایی که هستند مورد احترام و عزت قرار بگیرند.

«سمیر علی خان» از مردم و سینماگران افغانستان می خواهد که هنرپیشگان با لیاقت و با استعداد کشورشان را حمایت و تشویقش کنند.

م ح

نظر شما
ارسال نظر