نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3082
-
الف
+

امام خمینی (ره) در کلام شخصیت‌های برجسته جهان

در این گزارش دیدگاه شخصیت های برجسته جهان در مورد امام خمینی (ره) را مطالعه می کنید.

به گزارش آی فیلم2، «امام خمینی»(ره) رهبر بزرگ انقلاب اسلامی ایران، در میان مسلمان آزاده جهان و به خصوص مردم افغانستان از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

یکی از کشورهایی که همواره مرکز توجه حضرت امام بوده، افغانستان به عنوان بخشی از پیکره امت اسلامی است که به طور مرتب و دایم مورد حمایت آن امام بوده است.

شاید در اثبات حمایت امام خمینی (ره) از مردم افغانستان، ذکر همین مطلب بس باشد، زمانی که سفیر وقت شوروی به دنبال توجیه تهاجم ارتش سرخ به افغانستان نزد ایشان بود، امام (ره) مخالفت قاطع خود را نسبت به این موضوع ابراز کردند.

امام خمینی همانگونه که به یاد مردم داخل افغانستان بوده و همیشه در حمایت از حرکت رهایی بخش اسلامی و ملی مردم افغانستان کوشش بی دریغ نموده‌اند از فکر مهاجرین افغانستانی مقیم ایران که پس از اشغال کشور توسط شوروی، به ایران پناه آوردند نیز بیرون نبوده و به مردم ایران توصیه به برخورد گرم با مهاجرین افغانستانی و پذیرایی جدی از آنها می‌کنند و هم به مسئولان دولتی دستور رسیدگی و کمک به این دسته را می‌فرمایند.

پیرامون شخصیت امام خمینی(ره) سخنان فراوانی تاکنون از اندیشمندان، عالمان دینی و چهره‌های فرهنگی افغانستان و جهان که از اقوام مختلف نیز هستند منتشر شده است که در ایام سالروز درگذشت ایشان گزیده‌ای از این سخنان را مرور می‌کنیم. 

«آیت الله محسنی» از شخصیت‌های برجسته مذهبی افغانستان

حضرت امام خمینی در بین بزرگان و دانشمندان مسلمان کم‌نظیر است، او متدینی بود که به مستحبات و واجبات عمل می‌کرد و به همه مسائل جزئی و کلی دین اسلام مقید بود.

او مرد شجاع و نترسی بود که طاغوت‌های زمان در نظرش خوار و ذلیل بود و جز خدا از کسی نمی‌ترسید.

او به آنچه می‌گفت اعتقاد داشت و سخت به آن پایبند بود.

امام خمینی(ره) نمرده است و نخواهد مرد و یاد و خاطره او در جریده جهان معنویت و تقوا باقی خواهد ماند.

«شهید برهان الدین ربانی» رئیس اسبق شورای عالی صلح افغانستان

وفات امام خمینی(ره) بزرگ‌مرد تاریخ معاصر جهان اسلام، ضایعه‌ای است جبران ناپذیر و حادثه‌ای است دردناک که مسلمانان متعهد را در نقاط جهان اسلام سخت تکان داد.

شخصیت‌های بزرگ مذهبی و سیاسی در جهان اسلام در حدود مرزهای جغرافیایی کشور و زادگاه خویش محدود باقی نمی‌مانند، آنها مربوط به کل جهان اسلام هستند.

امام خمینی(ره) کاپیتالیسم و کمونیسم، را مردود خواند و راه نجات بشریت را تنها در پیروی از تعالیم والای اسلام می‌دانست.

او در برابر مستکبران شرق و غرب، قوی و مقاوم ایستاد و با هر نوع فساد و توطئه پنجه نرم کرد و آزاد و سر بلند زیست و با روحی آرام و مطمئن قضاء الهی را لبیک گفت.

«محمد اکرم اندیشمند» نویسنده و محقق افغانستانی

وفات امام خمینی(ره)، شخصیت عظیم عالم اسلام در زمان موجود مایه تأثر و تأسف همه مسلمین به خصوص آنهایی می‌گردد که بصیرت عمیق و وسعت نظر و اخلاص راستین بر سرنوشت یک میلیارد مسلمان جهان بدون در نظر داشت اختلافات گروهی و مذهبی و بدون داشتن افکار جاهلانه، می‌اندیشند و استکبار شوروی و امریکا را به عنوان خطرناک‌ترین و سازش ناپذیرترین دشمن اسلام و مسلمانان تشخیص می‌دهند.

وقتی ما به شخصیت امام خمینی(ره) با چنین دید و نگرشی نظر بیفکنیم به حق او را بزرگ‌ترین شخصیت دنیای اسلام در عصر موجود می‌یابیم.

«سید حسینی مزاری» رئیس موسسه فرهنگی تبیان

یکی از خصوصیت های امام خمینی (ره) ثبات در حرکت ایشان است، ثبات در شخصیت امام خمینی و اعمال و افعالی که داشته است.

امام خمینی رحمت الله علیه در جوانی همانی بود که در سن پیری بود ، یعنی شما در حرکت امام خمینی رحمت الله علیه طی این فاصله تغییری مشاهده نمی کنید، مثل برخی آدم ها نیست که یک روز یک تصمیم بگیرد و یک روز دیگر تصمیمی دیگری بگیرد، یک روز یک حال داشته باشد ، روز دیگر حال دیگری داشته باشد، نخیر این ثبات در حرکت امام خمینی کاملاً مشهود است.

«محمد سرور رجایی» نویسنده و شاعر افغانستانی

مردم افغانستان اعم از شیعه و سنی ارادت خاصی به امام خمینی داشته و دارند. تا جایی که در تاریخ می‌بینیم وقتی که مردم اعتراضات مسلمان قندهار بر علیه دولت کمونیستی افغانستان شدت می‌گیرد، آنها با شعار «... رهبر ما خمینی است» قیام خود را آغاز می‌کنند.

«نلسون ماندلا» رییس جمهور سابق افریقای جنوبی

امام خمینی (ره) فرزند مشهور اسلام بود. او در امر نشان دادن راه درست به نسل های حاضر و آینده مسلمانان، سهم به سزایی داشته است.

«میخاییل گورباچف» آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی

امام خمینی (ره) فراتر از زمان می‌اندیشید و در بعد مکان نمی‌گنجید. او توانست اثر بزرگی در تاریخ جهان به جای بگذارد.

راجیو گاندی پسر ایندیرا گاندی نخست وزیر فقید هند

آیت الله خمینی رهبر بزرگی بودند که باایمان و اعتقاد توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و رژیم شاهی را سرنگون سازد.

بی‌نظیر بوتو نخست‌وزیر اسبق پاکستان

رهبرانی مانند امام خمینی یک بار در قرنها زاده می‌شوند.

ع ا

 

نظر شما
ارسال نظر