نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6020
-
الف
+

داستان زندگی «سمیه بنت خیاط» در سریال «قصه های زنان در قرآن»+ویدیو

در قسمت چهاردهم سریال «قصه های زنان در قرآن» به داستان صبر و شکیبایی بانو «سمیه» مادر عمار یاسر اشاره شده است.

در شماره های قبلی گزارش های آی فیلم2 از سریال «قصه های زنان در قرآن» به کارگردانی «مصطفی الفرماوی» به داستان هایی چون «هبوط آدم»، «هابیل و قابیل»، «همسر نوح(ع)»، «آسیه»، «زلیخا»، «بلقیس» ملکه سبا» و «رحمه» همسر ایوب پیامبر اشاره کردیم.

در قسمت چهاردهم سریال «قصه های زنان در قرآن» به داستان صبر و شکیبایی بانو «سمیه» مادر عمار یاسر اشاره شده است.

سمیه دختر خیاط در میان کنیزان قریش کنیزی آزادمنش، خردمند و خوش قلب و پاکدامن بود که مانند او وجود نداشت.

هنگامی که محمد(ص) به پیامبری برگزیده شد و آیین اسلام را به‌طور ناآشکارا وارد مکه نمود، یاسر و سمیه و فرزندشان عمار که در آن هنگام، جوانی رشید و قوی بود، جزو نخستین نفراتی بودند که به دین اسلام گرویدند و تمام خطرات احتمالی را با جان و دل پذیرا شدند.

روزی که دشمنان اسلام از ایمان آن‌ها آگاه شدند، در آزار و شکنجه آنان کوتاهی ننمودند.

ابوجهل در آن گرمای سوزناک خورشید عربستان و بر روی شن‌زارهای داغ به شکنجه سمیه، یاسر و عمار پرداخت. آن‌ها سنگ‌های سنگینی روی سینه هر یک از این سه نفر گذاشته و به سختی شکنجه و آزارشان ‌دادند.

این شکنجه‌ها آن‌قدر تکرار شد که یاسر در آن میان جان سپرد. آخرین سخن سمیه نیز این بود که «ما راه خود را یافته‌ایم و به محمد ایمان آورده و رهبری او را پذیرفته‌ایم و هرگز از ایمان و هدفمان دست برنمی‌داریم».

پس از آن، در یکی از روزها که «سمیه» با شکیبایی، زیر آزار و اذیت و شکنجه بود، ابوجهل نیزه‌ای بر قلب او وارد کرد تا آن که سمیه جان سپرد.

دانلود سریال «قصه های زنان در قرآن» 

م ح

نظر شما
ارسال نظر