نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3701
-
الف
+

سریال های ماورایی و کمیدی ماه رمضان از «ملکوت» تا «دردسرهای عظیم2»

در این گزارش به معرفی چند سریال مناسبتی ماه مبارک رمضان پرداخته ایم.

به گزارش آی فیلم2، در هجدهمین شماره از سلسله گزارش های معرفی سریال های ویژه ماه مبارک رمضان، به سریال های «ملکوت»، «سه دونگ سه دونگ»، «دودکش»، «مدینه»، «پایتخت4» و «دردسرهای عظیم2» پرداخته ایم.

«ملکوت» آخرین سریال ماورایی

«ملکوت» به کارگردانی «محمدرضا آهنج» در ماه رمضان سال 1389 از رسانه ملی ایران نشر شد.

«ملکوت» آخرین سریال نشر شده از رسانه ملی ایران در ژانر ماورایی می باشد. این فلم مانند سریال «اغما» موجودات ماورایی را در کالبد انسان به نمایش می گذارد اما این بار یک فرشته با نقش آفرینی «کوروش تهامی» در سریال ظاهر می شود.

در این سریال علاوه بر نشان دادن یک فرشته، در بعضی از سکانس ها عالم برزخ هم به نمایش گذاشته می شود؛ سریال که از ضعف هایی در فلم نامه و گریم بازیگران برخوردار بوده اما موفقیت نسبی داشته و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

در خلاصه داستان آمده است: «حاج فتاح سلطانی» مرد ثروتمندی است که بر اثر یک سانحه ترافیکی به مرگ مغزی دچار شده و قدم به دنیای دیگری می گذارد؛ او در حالی که بین مرگ و زندگی دست و پا می زند با فرشته ای همراه می شود که از دوران طفولیت همراه او بوده است. در این سفر حاج فتاح به خاطر کارهای خیر و دعاهای اطرافیانش فرصت پیدا می کند تا در زمانی که هنوز قلبش می تپد اشتباهات گذشته اش را جبران کند...

محمدرضا شریفی نیا، کوروش تهامی، پروانه معصومی، ایرج نوذری، رضا رویگری، فریبا متخصص، مهشید افشارزاده، نیما شاهرخ شاهی، علی دهکردی، فخرالدین صدیق شریف، آهو خردمند، کمند امیرسلیمانی و رز رضوی بازیگران این سریال هستند.

«سه دونگ، سه دونگ» اولین سریال مناسبتی ماه رمضان «شاهد احمدلو»

«سه دونگ، سه دونگ» به کارگردانی «شاهد احمدلو» تولید سال 1390 است.

این سریال کمیدی با حضور بازیگران مشهور خود به دلایل ضعف فلم نامه و تکراری بودن کرکترها نتوانست سریال موفقی باشد؛ هرچند که بازیگران این سریال تلاش کردند سریال ماندگار شود اما در نهایت یک سریال معمولی و کلیشه ای در شخصیت پردازی و دیالوگ ها باقی می ماند.

داستان سریال درباره فردی به نام نصرت عشقی است که سال‌هاست در یکی از محلات تهران نانوایی سنگک دارد. او به اتفاق ۳ پسرش مسعود، محمود و منصور آنجا را اداره می‌کند. با آمدن پرویز شریک او در نانوایی ماجراهایی برای این خانواده پیش می‌آید. آنها تصمیم می‌گیرند به خارج از کشور مهاجرت کنند.

سیروس گرجستانی، محمد کاسبی، مرجانه گلچین، جواد عزتی، یوسف صیادی، داریوش سلیمی، عباس جمشیدی‌فر، اشکان اشتیاق، نادیا گلچین، بیژن پیشدادی، گیتی معینی، سیروس میمنت، ساقی زینتی، مریم معصومی، فرشاد حسینی‌موحد، متین‌السادات ستوده و سیاوش مفیدی از جمله بازیگران این سریال هستند.

«دودکش» روایت‌های زندگی روزمره

سریال کمیدی «دودکش» به کارگردانی «محمدحسین لطیفی» در ماه رمضان 1392 از رسانه ملی ایران نشر شد.

این سریال با رد شدن از فاکتورهای تکراری سریال های قبلی و بهره بردن از بازیگران جدید توانست به خوبی با مخاطبان ارتباط برقرار کرده و رضایت آنان را جلب کند.

استفاده از بازیگران خردسن و بازی گرفتن از آن ها و همچنین دیالوگ های مناسب حال و هوای سریال از دیگر عوامل موفقیت این سریال هستند.

سریال دودکش درباره دو خانواده است که زندگی ساده ای دارند و یک کارگاه شستن قالین ها را اداره می کنند، اما هر بار ماجراها و مسایلی برای آنها اتفاق می افتد.

هومن برق نورد، بهنام تشکر، سیما تیرانداز، امیرحسین رستمی، جواد عزتی، لیدا عباسی، الناز حبیبی، نگار عابدی، کیانوش گرامی، نصرت میرعظیمی، محمد رشنوادی زاده اصل و محمدرضا شیرخانلو از جمله بازیگران این سریال کمیدی هستند.

«مدینه»

«مدینه» به کارگردانی «سیروس مقدم» در ماه رمضان سال 1393 از رسانه ملی ایران نشر شد.

این سریال بعد از «اغماء» دومین تجربه سریال های مناسبتی ماه رمضان سیروس مقدم می باشد. داستان سریال درباره زنی به نام مدینه است که هم قهرمان است و هم ضد قهرمان و همیشه روی یک شخصیت را نشان نمیدهد.

کارگردان و نویسنده سریال تلاش کردند تا بیننده کرکترهای تمام سفید یا تمام سیاه را شاهد نباشد و در بیشتر موقعیت ها رفتارهای دوگانه از بازیگران می بینیم که خود از نقاط قوت این سریال است.

داستان سریال دربارهٔ زنی به نام مدینه است که همسرش در دریا غرق شده‌ و کارخانهٔ به جا مانده از او را همراه پسر خوانده اش بهمن که از طفولیت او را کلان کرده‌است، اداره می‌کند. عبدی شریک کارخانه پس از مرگ جهان، مشکلاتی را برای مدینه به وجود می‌آورد...

پریوش نظریه، شبنم مقدمی، مهرداد صدیقیان، آناهیتا افشار، مریم کاویانی، آرش آصفی، علیرضا مهران، آزاده مهدی‌زاده، مجید صالحی، لیندا کیانی، گلاره عباسی، مهدی سلطانی و آتیلا پسیانی بازیگران این سریال هستند.

«پایتخت4» ادامه داستان های خانواده «معمولی»

«پایتخت4» به کارگردانی «سیروس مقدم» در رمضان ۱۳۹۴ از رسانه ملی ایران نشر شد.

بعد از نشر 3 فصل از پایتخت در ایام نوروز، این بار سیروس مقدم در سومین تجربه سریال های ماه رمضان، فصل چهارم پایتخت را ساخت.

در مجموع سریال پایتخت 4 در نزد مخاطبان موفق بوده و توانسته با نقشآفرینی بازیگران توانمند خود نظر آنان را جلب کند.

در خلاصه داستان فصل چهارم این سریال کمیدی آمده است: «هما» در انتخابات شورای شهر اشتراک نمود و بالاترین رای را بدست آورد. این در حالی که است که همسرش «نقی» کامیابی او را محال می‌دانست.

از طرف دیگر بانو چو چانگ همسر «ارسطو» نیز در یک سانحه‌ی هوایی مفقود شده است و این احتمال وجود دارد که در این سانحه کشته شده باشد و ...

«محسن تنابنده»، «ریما رامین‌فر»، «علیرضا خمسه»، «احمد مهران‌فر»، «نسرین نصرتی»،«محمدرضا علیمردانی»،«هدایت هاشمی» و «محیا دهقانی» در این فصل از پایتخت ایفای نقش کرده‌اند.

«دردسرهای عظیم 2» داستانی از سبک زندگی جامعه

«دردسرهای عظیم2» به کارگردانی «برزو نیک نژاد» ادامه  فصل اول سریال دردسرهای عظیم است که در رمضان ۱۳۹۴ از صداوسیما ایران نشر شد و توانست مخاطبان بسیاری را به سمت خود جذب کند.

دلیل این موفقیت را هم در چند آیتم می‌توان بیان کرد؛ مسئله اول اینکه سریال در ادامه یک سریال پرطرفدار ساخته شده است. برای همین این پیش زمینه باعث می‌شود تا احتمال موفقیت کار بالا رود.

دلیل دیگری که برای موفقیت این کار می‌توان نام برد داستان سریال است که با فرهنگ عمده مردم همخوانی دارد، زیرا تجربه ثابت کرده سریال‌هایی که به سبک زندگی جامعه توجه دارند، توانسته اند‌ مخاطب را سمت خود جذب کنند.

 در مجموع تمام بازیگرانی که برای این کار انتخاب شده‌اند، هنرمندانی هستند که با کرکترهای خود همخوانی لازم را دارند. این مسئله را نیز باید امتیازی برای کارگردان محسوب کرد، چون انتخاب درست بازیگر می‌تواند نیمی از راه موفقیت یک سریال ماه رمضانی را مشخص کند.

«مهدی هاشمی»، «امیر غفارمنش»، «مهران رجبی»، «محمدجواد عزتی»، «الناز حبیبی»، «مریم سعادت» و «پرستو گلستانی» از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال نقش آفرینی کرده اند.

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید:

معرفی سریال های ماه رمضان صدا و سیمای ایران؛ 1.«مهمان»

معرفی سریال های ماه رمضان صدا و سیمای ایران؛ 2.«تعطیلات نوروزی»

معرفی سریال های ماه رمضان صدا و سیمای ایران؛ 3.«همسایه ها»

معرفی سریال های ماه رمضان صدا و سیمای ایران؛ 4.«نیمه پنهان ماه»

معرفی سریال های ماه رمضان صدا و سیمای ایران؛ ۵.«بهاران در بهار»

معرفی سریال های ماه رمضان صدا و سیمای ایران؛ 6.«گردنبند»

معرفی سریال های ماه رمضان صدا و سیمای ایران؛ 7.«چراغ های خاموش»

معرفی سریال های ماه رمضان صدا و سیمای ایران؛ 8.«گم گشته»

معرفی سریال های ماه رمضان صدا و سیمای ایران؛ 9.«پشت کنکوری ها»

معرفی سریال های ماه رمضان صدا و سیمای ایران؛ 10. «خانه به دوش»

معرفی سریال های ماه رمضان صدا و سیمای ایران؛ 11.«او یک فرشته بود»

معرفی سریال های ماه رمضان صدا و سیمای ایران؛ 12.«متهم گریخت»

معرفی سریال های ماه رمضان صدا و سیمای ایران؛ 13.«آخرین گناه»

معرفی سریال های ماه رمضان صدا و سیمای ایران؛ 14.«اغماء»

معرفی سریال های ماه رمضان صدا و سیمای ایران؛ 15.«میوه ممنوعه»

معرفی سریال های ماه رمضان صدا و سیمای ایران؛  16.«روز حسرت»​​​

معرفی سریال های ماه رمضان صدا و سیمای ایران؛  17.«بزنگاه»+ویدیو

معرفی سریال های ماه رمضان صدا و سیمای ایران؛  18.«پنجمین خورشید»+ویدیو

ع ا

نظر شما
ارسال نظر