نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3007
-
الف
+

روایتی از زندگی هاجر و مریم مقدس در انیمیشن «قصه های زنان در قرآن» + ویدیو

در قسمت نهم سریال «قصه های زنان در قرآن» به داستان هاجر و ساره و همچنین به دنیا آمدن مریم مقدس اشاره شده است.

به گزارش آی فیلم 2، سریال انیمیشنی «قصه های زنان در قرآن» به کارگردانی «مصطفی الفرماوی» هر روز ساعت 16 به وقت تهران و کابل و همچنین ساعت 16:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از تلویزیون آی فیلم 2 نشر می شود.

در این انیمیشن تاکنون به داستان های «هبوط آدم»، «هابیل و قابیل»، «همسر نوح(ع)»، «آسیه» ، و «زلیخا» در این سریال پرداخته شده است.

در قسمت نهم سریال «قصه های زنان در قرآن» به داستان هاجر و ساره و به دنیا آمدن مریم مقدس اشاره شده است.

از آنجا که ساره اولاددار نمی شد ابراهیم(ع) به درگاه خداوند تضرع و نیایش نمود و از پروردگار خویش فرزندی را طلب نمود. بدین گونه خداوند دعای حضرت ابراهیم(ع) را پذیرفت و هاجر از او بچه دار شد و اسماعیل(ع) را به دنیا آورد. هاجر اسماعیل را در زمانی به دنیا آورد که ابراهیم(ع) هشتاد و شش ساله بود. بعد از گذشت پنج سال از تولد اسماعیل، ساره اسحاق را به دنیا آورد و بدین ترتیب ابراهیم دارای دو فرزند شد. اسماعیل از هاجر و اسحاق از ساره.

در بخشی دیگر از این قسمت، به ماجرای به دنیا آمدن مریم دختر عمران اشاره شده است.

به روایت قرآن در زمان تولّد مریم، پدرش عمران کشته شده بود. همسر عمران در هنگام بارداری، فرزندش را برای خدمت در بیت المقدّس نذر کرد.

با این که فرزند عمران، دختر بود، او را در خدمتگزاری معبد آزاد گذاشتند. حنا او را «مریم» به معنی عبادت‌کننده نام نهاد. شوهر خاله ‌اش زکریا کفالت او را بر عهده گرفت و توانست کاهنان را متقاعد کند تا مریم برای خدمتگزاری معبد سلیمان در اورشلیم ساکن شود.

معروف است که زکریّا اتاقی در بلندترین نقطه معبد برای مریم بنا کرد و هر چند روز با نردبان از آن بالا می‌رفت و وسایل راحت او را مهیّا می‌ساخت.

برای تماشای این قسمت و دیگر قسمت های این سریال به روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود سریال «قصه های زنان در قرآن» 

م ح / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر