نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6707
-
الف
+

سرگذشت حضرت موسی (ع) در سریال «قصه های زنان در قرآن» + ویدیو

در قسمت هشتم سریال «قصه های زنان در قرآن» به ادامه داستان زندگی حضرت موسی(ع) در دربار فرعون اشاره شده است.

به گزارش آی فیلم 2، سریال انیمیشنی «قصه های زنان در قرآن» به کارگردانی «مصطفی الفرماوی» هر روز ساعت 16 به وقت تهران و کابل و ساعت 16:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از تلویزیون آی فیلم 2 نشر می شود.

تا کنون به داستان های «هبوط آدم»، «هابیل و قابیل»، «همسر نوح(ع)»، «آسیه» زن فرعون و «زلیخا» در این سریال پرداخته شده است.

در قسمت هشتم سریال «قصه های زنان در قرآن» به داستان کودکی حضرت موسی(ع) در دربار فرعون اشاره شده است.

قرن ها پیش زمانیکه فرعون بر کشور مصر حکومت می کرد، در شبی از شبها، ماجرایی عجیب اتفاق افتاد. فرعون در حالیکه خواب بود ناگهان با وحشت از خواب پرید او خواب عجیبی دیده بود. به سرعت دستور داد تا تعبیر کنندگان خواب بیایند و بگویند معنی خوابی که دیده است چیست. تعبیرکنندگان به او گفتند: ای فرعون بزرگ، پسری از قوم بنی اسرائیل به دنیا می آید که حکومت تو را نابود خواهد کرد.

فرعون بسیار ترسید و سریع به سربازان خود دستور داد هر نوزاد پسری که در میان بنی اسرائیل به دنیا می آید به قتل برسانند. سربازان کار خود را شروع کردند. آنها خانه به خانه می رفتند، که ناگهان به در خانه ای رسیدند. 
در آن خانه به تازگی نوزادی به دنیا آمده بود. مادرکودک بسیار ترسیده بود، کودکش را به سرعت در داخل خانه پنهان کرد. سربازان وارد خانه شدند، اما اثری از کودک تازه به دنیا آمده ندیدند و به ناچار خانه را ترک کردند.

اما هنوز خطر کاملا برطرف نشده بود. در این هنگام بود که پیامی از طرف خداوند به مادر کودک رسید: کودک خود را در رودخانه ی نیل رها کن، نترس و غمگین نباش، ما او را دوباره به تو باز می گردانیم و او را پیامبر خود انتخاب می کنیم.

صندوق در رودخانه نیل همچنان شناور بود تا جائیکه ناگهان به قصر فرعون رسید.  فرعون و همسرش آسیه در بیرون قصر کنار رودخانه نیل نشسته بودند که چشمشان به صندوقی درون آب افتاد. صندوق را از آب گرفتند و در آن را باز کردندهنگامیک چشم آسیه به کودک افتاد آنچنان مهر و محبتی به او پیدا کرد که از فرعون خواست او را به فرزندی قبول کنند. فرعون راضی به این کار نبود، چون می ترسید که این پسر همان کودکی باشد که حکومتش را نابود خواهد کرد.

اما پس از مدتی مهرش به دل فرعون هم نشست و او را همچون کودک خود درآغوش گرفت و به قصر خود برد، سپس نامی برای او انتخاب کردند، اسم او را موسی گذاشتند، یعنی از آب گرفته شده.

همسر فرعون برای شیر دادن به حضرت موسی(ع) به دنبال دایه می گردد که خواهر حضرت موسی(ع) به همسر فرعون گفت: شنیده‌‏ام که شما به‌دنبال دایه‏‌اید. در اینجا یک زن پاکدامنى هست که فرزند شما را شیر می دهد و به این ترتیب و طبق وعده خدا، مادر حضرت موسی توانست فرزند خود را نگهداری کند...

برای تماشای این سریال بر روی دانلود سریال «قصه های زنان در قرآن»  کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

دانلود سریال «قصه های زنان در قرآن» 

ع ا

نظر شما
ارسال نظر
کاربر مهمان

عالیه