نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
7929
-
الف
+

سرگذشت «آسیه» زن فرعون در سریال «قصه های زنان در قرآن» + ویدیو

در قسمت چهارم و پنجم سریال «قصه های زنان در قرآن» به ادامه داستان زندگی حضرت موسی(ع) و اسلام آوردن آسیه زن فرعون اشاره شده است.

به گزارش آی فیلم 2، سریال انیمیشنی «قصه های زنان در قرآن» به کارگردانی «مصطفی الفرماوی» از برجسته‌ترین کارگردانان انیمیشن مصر هم اکنون از شبکه جهانی آیفیلم۲ درحال نشر است.

در قسمت اول و دوم این سریال، به داستان های «هبوط آدم»، «هابیل و قابیل»، «همسر نوح(ع)» و «آسیه» زن فرعون اشاره شد.

در قسمت چهارم و پنجم سریال «قصه های زنان در قرآن» نیز به ادامه داستان زندگی حضرت موسی(ع) و اسلام آوردن آسیه زن فرعون اشاره شده است.

در زمانی که فرعون دستور کشتن تمام نوزادهای پسر را داده، آسیه وقتی موسی را پیدا می کند شیفته او می شود و مانع کشتن موسی (ع) توسط فرعون می شود.

فرعون نیز در برابر شفاعت همسرش نسبت به این طفل، خواسته‌ او را اجابت نمود و طفل را به همسرش بخشید.

هنگامى كه موسى(ع) به مقام نبوت رسید و به تبلیغ اسلام پرداخت‌، آسیه به وى پیوست و به خداى جهان ایمان آورد ولى ایمانش را از فرعون پنهان داشت.

او سال ها خداوند یكتا را پرستش كرد و تحت رهبرى موسى(ع) ایمان خود را نگاه داشت ولى سرانجام رازش فاش شد و شوهر ستمگرش فرعون را سخت آشفته ساخت.

فرعون نخست سعى كرد ملكه را از آن كار باز دارد. براى انصراف او از هر درى وارد شد و به هر وسیله‌اى متوسل گردید.
گاهى او را تهدید مى‌كرد و زمانى با تطمیع و وعده‌هاى دلفریب و شیرین دلگرم مى‌ساخت.

اما همه این كارها بیهوده بود، آسیه دل به خدا داده بود، فرعون نیز كه از سعى خود نتیجه‌اى نگرفت، دستور داد آسیه را شکنجه کنند.

آسیه در زیر شكنجه‌هاى جانكاه فرعون جان داد ولى نامش در تاریخ ‌جهان و قرآن به عنوان یكى از زنان بزرگ و كم نظیر عالم، جاوید ماند.

بنابراین گزارش، سریال «قصه های زنان در قرآن» هر روز ساعت 16 به وقت تهران و کابل و ساعت 16:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از تلویزیون آی فیلم 2 نشر می شود.

برای تماشای این سریال بر روی دانلود سریال «قصه های زنان در قرآن»  کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

دانلود سریال «قصه های زنان در قرآن» 

نظر شما
ارسال نظر