نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
16617
-
الف
+

«مهوش صبرکن» از «پس از باران» تا «یوسف پیامبر»+تصاویر

در این گزارش با «مهوش صبرکن» بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون ایران آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2، «مهوش صبرکن» بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون ایران سال 1339 در شیراز متولد شد.

«مهوش صبرکن» فعالیت حرفوی خود را از سال ۱۳۵۶ با تیاتر شروع کرد. وی از ابتدای کار تیاتر در تلویزیون نیز فعالیت داشت و در کنار بازی در تله تیاترهای تلویزیونی و سریال در شیراز به آموزش کودکان و نوجوانان در زمینه تیاتر پرداخته است و هم اکنون نیز به عنوان بازیگر مصروف به کار است.

«مهوش صبرکن» را اغلب با سریال های «پس از باران»، «خانه‌ای در تاریکی»، «شب می‌گذرد» و «یوسف پیامبر(ع) میشناسیم . این بانوی هنرمند همسر «محمود پاک نیت» دیگر بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

وی در سال 1378 در سریال «پس از باران» ساخته «سعید سلطانی» به عنوان کرکتر طاهره مادر خانم بس به ایفای نقش پرداخت.

بانو صبرکن در یک مصاحبه درباره خاطره انگیزترین سکانسی که در این سریال داشته، گفته است: یک سکانس از سریال «پس از باران» بسیار روی من تأثیر گذاشت که دوست دارم بازگو کنم. من خودم در آن سکانس بازی نداشتم و از دور بازی محمود را می‌دیدم. جایی که «خانم کوچیک» همسر ارباب رفته بود و خان به یک حالت جنون رسیده بود.

وی ادامه داد: در آن سکانس ارباب همه کارکنان خانه اربابی را جمع کرده بود، فریاد می‌کشید و بازخواست می‌کرد. خاطرم هست چنان در نقش فرو‌رفته بود و با گریه فریاد می‌کشید که من در پشت صحنه متاثر شدم، روی زمین نشستم و گریه کردم. 

«روشن تر از خاموشی» ساخته «حسن فتحی» در سال 1378 از دیگر سریال هایی است که بانو صبرکن در آن به عنوان کارگر خانه ملاصدرا به ایفای نقش پرداخت.

این سریال زندگی «صدرالدین محمد قوام شیرازی» معروف به «ملاصدرا» را از زمان تولد در شیراز تا زمان فوت در بصره روایت می کند.

«مهوش صبرکن» در سال 1382 در سریال «خانه ای در تاریکی» به ایفای نقش پرداخت.

این سریال حکایت دختری است به نام «ماه تابان» که در ایل بختیاری کلان شده است. او سال هاست که بعد از ناپدید شدن پدر و مرگ مادرش ، پیش پدرکلانش که رئیس ایل بختیاری است زندگی می‌کند.

«عطاءالدوله» پدرکلان مادری «ماه تابان» شخصی را به تعقیب او می‌فرستد تا به تهران برود.

«ماه تابان» که همیشه آرزومند آگاه شدن از سرنوشت پدرش بود، این موقعیت را فرصت مناسبی می داند و به تهران می‌رود.

«مهوش صبرکن» بعد از سریال های «روزگار خوش حبیب آقا» ،«ترمه »،«پریدخت » در سریال پربیننده «یوسف پیامبر(ع)» ساخته مرحوم «فرج الله سلحشور» به ایفای نقش پرداخت.

وی در این سریال با توانایی اش توانست در نقش «کاری ماما» به خوبی ظاهر شود و در بین مخاطبان به شهرت برسد.

«مهوش صبرکن» طی مصاحبه ای با اشاره به اینکه کرکتر «کاریماما» توسط نویسنده سریال «یوسف پیامبر(ع)» خلق شده بود، گفت: یکی از دشواری‌های این کرکتر این بود که مرحوم سلحشور نمی‌خواست از زبان بدن استفاده کنم و به من گفته شد که دست‌هایت را روی هم بگذار، همچنین کفش‌های مرا درآوردند تا قدم بلندتر از زلیخا نباشد. 

بانو صبرکن در یک مصاحبه با بیان این موضوع که زنده یاد سلحشور معتقد بود «زلیخا» باید بیشتر دیده شود، گفت: با توجه به اینکه کرکتری را عهده دار بودم که باید همواره در کنار «زلیخا» بازی می کرد، به من گفتند اگر بازی توانمندتری ارائه بدهی، کرکتر «زلیخا» دیده نمی‌شود.

وی در پیوند با همین موضوع به خبرنگار آی فیلم2 گفت: با توجه به تجربه ای که طی 40 سال فعالیت در عرصه بازیگری کسب کردم، توانستم حس‌هایم را از طریق چهره ام به مخاطب منتقل کنم اما اگر اجازه می‌دادند که از زبان بدنم استفاده کنم، قطعاً بازی‌ام جذاب‌تر می‌شد.

بانو صبرکن در سال 1391 در سریال تاریخی دیگر تحت نام «پشت کوه های بلند» به کارگردانی «امرالله احمدجو» نقش آفرینی کرد.

«یادآوری» به کارگردانی «حجت قاسم زاده اصل» محصول سال 1392 از دیگر سریال های پربیننده ای است که «مهوش صبرکن» در آن به ایفای نقش پرداخت.

یادآوری داستان آدم‌هایی است که فرصت دو بار زندگی کردن به آنها داده شده است. می‌میرند و باز می‌گردند.

سریال های «بوی باران» و «آچمز» جدیدترین آثار تلویزیونی «مهوش صبرکن» می باشد که به تازگی از رسانه ملی به نشر رسید.

گفتنی است که سریال های «پس از باران»، «پشت کوه های بلند»، «خانه ای در تاریکی» و «روشن تر از خاموشی» با بازی بانو صبرکن از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

همچنان سریال «یوسف پیامبر (ع)» هم اکنون هر شب ساعت 21 به وقت تهران و کابل و ساعت 21:30 به وقت دوشنبه از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید:

فلم - ماجراى خواستگارى و ازدواج «محمود پاک نيت» و «مهوش صبركن»

پاک نیت: نه پدر سالاری آن موقع نه تنها گذاشتن پدر و مادر زمان حاضر

دانلود سریال «یوسف پیامبر»

دانلود سریال خانه ای در تاریکی

دانلود سریال «پس از باران»

دانلود سریال «پشت کوه های بلند»

دانلود سریال «روشن تر از خاموشی»

م ح

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین