نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6735
-
الف
+

«پژمان جمشیدی» و گلی که در تلویزیون کاشت+تصاویر

در این گزارش مروری بر کارنامه هنری «پژمان حمشیدی» بازیگر سریال «پژمان» داشته ایم.

به گزارش آی فیلم 2، تعدادی از ورزشکاران با کناره گیری از حرفه خود با ورود به دنیای سینما و تلویزیون، موفق به کسب شهرت و محبوبیت بیشتر شده اند.

«پژمان جمشیدی» یکی از این ورزشکاران است که پس از عدم موفقیتش در فوتبال وارد مسیر تازه‌ای شد و ضمن بی توجهی به نظر مخالفانش توانست در این عرصه باقی بماند و به طور حرفوی آن را دنبال کند.

پژمان جمشیدی در سال ۱۳۷۱، زمانی که ۱۵ ساله بود وارد تیم فوتبال کشاورزی تهران شد و از همانجا سرنوشت فوتبالی‌اش رقم خورد و پس از آن در 18 سالگی وارد تیم سایپا شد و در ۲۱ سالگی یک قرارداد سرنوشت‌ساز با پرسپولیس تهران بست و در همان دوران با ثبت یک گل ملی تبدیل به یک چهره دوست‌داشتنی و جوان در دنیای فوتبال شد.

اما جمشیدی بعد از مدتی درخشش سابق را نداشت و با عوض کردن تیم های مختلف در ۳۳سالگی آخرین بازی خود در فوتبال را انجام داد و دقیقا همانجایی که همه فکر می‌کردند چراغ شهرت جمشیدی رو به خاموشی است، جمشیدی یک دوره شهرت را با ورود به یک حرفه جدید را آغاز کرد.

او به واسطه علاقه‌ای که به تیاتر و بازیگری داشت اولین بار در سال 1390 به صورت مهمان در یک قسمت از سریال «ساختمان پزشکان» که هم کنون از شبکه آی فیلم2 در حال نشر است، حضور پیدا کرد و آنجا نشان داد که هم به بازیگری علاقه دارد و هم استعداد.

وی در سال ۱۳۹۲ در سریال «پژمان» به حیث بازیگر نقش آفرینی کرد. طرح اولیه این سریال با ایده خود پژمان جمشیدی شکل گرفته و  برای اولین بار، در نقش کرکتر مرکزی یک سریال، راوی زندگی خودش شد.

جمشیدی در سریال «پژمان» به کارگردانی «سروش صحت»، نقش خودش را بازی کرد؛ شوخی‌های آشنا از جنس فوتبالی‌ها و نقش آفرینی دیگر بازیکنان فوتبالی به آن سریال، جمشیدی را محبوب کرد.

خیلی‌ها بعد از سریال«پژمان» جمشیدی را شناختند و به او به چشم یک بازیگر نگاه کردند، اما پذیرش این ماجرا برای خیلی‌ها بسیار دشوار بود و عده‌ای در تلاش بودند تا او را در این زمینه نادیده بگیرند تا پای یک فوتبالیست به عرصه هنر باز نشود. اما فوتبالی‌ها از کارش تعریف و او را دلگرم کردند تا به مسیرش ادامه دهد.

جمشیدی پس از دو سریال و یک تیاتر با فلم «آتش بس 2» وارد  سینما شد و در فلم هایی که بخش اعظمی از آن در ژانر کمیدی بود (مانند «۵۰ کیلو آلبالو»، «تگزاس»، «خوب، بد، جلف» و «ماهمه با هم هستیم»، «تگزاس۲» و «خوب، بد، جلف۲» ) حضور پیدا کرد.

فلم سینمایی «سو تفاهم» به کارگردانی «احمدرضا معتمدی»، جمشیدی را به عنوان نامزد سیمرغ بلورین نقش مکمل مرد معرفی کرد.

 «سال های ابری»، «دیوار به دیوار1»، «نفس»، «دیوار به دیوار2» از دیگر آثار تلویزیونی پژمان جمشیدی می باشد.

به گزارش عصر ایران، با گذشت ۹  سال، پژمان جمشیدی با بازی در ۱۷ فیلم سینمایی، ۱۷ تیاتر، ۸ سریال تلویزیونی و یک برنامه انترنتی، تبدیل به یکی از پرکارترین بازیگران یک دهه گذشته شده است.

هرچند که او عقیده دارد هنوز هم جایی برای پیشرفت وجود دارد. اما با تلاش و پشتکار و توجه نکردن به مخالفانش نشان داد که هم اراده، هم علاقه و هم استعداد بازیگری را دارد به طوری که عده‌ای معتقدند ورود پژمان به دنیای ورزش از اساس اشتباه بوده است و از همان ابتدا باید وارد عرصه فرهنگ می‌شده، اما خودش معتقد است فوتبال مسیری بوده که سر راهش قرار گرفته و بسیار آن را دوست دارد.

پژمان جمشیدی در جدیدترین فعالیت خود این روزها با نقشی متفاوت در سریال «زیرخاکی» در تلویزیون دیده می شود.

گفتنی است سریال های پژمان و نفس با نقش آفرینی پژمان جمشیدی از شبکه آی فیلم2 به نشر رسیده است.

دانلود سریال «پژمان»

دانلود سریال «نفس»

دانلود سریال «ساختمان پزشکان»

ع ا

نظر شما
ارسال نظر