نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4073
-
الف
+

باغ گل و گیاه «دوشنبه » مکانی دیدنی در تاجیکستان+تصاویر

در این گزارش با باغ گیاه‌شناسی تاجیکستان در شمال شهر دوشنبه آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2، باغ گیاه‌شناسی آکادمی علوم «تاجیکستان» که در شمال شهر دوشنبه پایتخت اين کشور موقعیت دارد، مکانی جذاب و دیدنی را برای ساکنان این شهر به ارمغان آورده است.

بنا به گفته منابع رسمی، این باغ متشکل از 30 هکتار زمین بوده و در چند سال گذشته با مساعدت دولت تاجیکستان به طور کلی و با استفاده از تجربه و رعایت سنت‌های نقاشی و معماری ملی بازسازی شده است.
 

 در کنار این باغ انستیتو گیاه‌شناسی آکادمی علوم فعال بوده و در دهه سی‌ام قرن گذشته (1930) زمانی که این مؤسسه پژوهشی راه‌اندازی شد باغ گیاهان نیز به عنوان یک نهاد فرعی آن بنیاد شد.

چندین درخت در جنب ورودی باغ از آن زمان باقی مانده و یادگاری از اولین گیاهانی است که در حدود 80 سال پیش توسط کارمندان مؤسس انستیتو گیاه‌شناسی شناخته شده‌ است. 

به گفته وی در دوران فعالیت این پژوهشگاه نادرترین گیاهان تاجیکستان و جهان در  این باغ پرورش داده شده است.

دولت تاجیکستان در سال 2007 میلادی برنامه تجدد این باغ را مورد اجرا قرار داد و موزیم آثار ملی در فضای باز شامل خانه‌های سنتی و واحدهای فرعی از بخش‌های مختلف ساختمان‌های صنعتی ساخته و تجهیز شد.

خانه‌های گلین و چوبی که خاص مناطق مختلف تاجیکستان است بخشی از این موزیم آثار ملی در فضای باز است.

در کنار یکی از خیابان‌های اصلی باغ، آمفی تیاتر تابستانه با گنجایش بیش از یک هزار بیننده نیز ساخته شده‌ است.

باغ گیاهان در پی بازسازی، به مرکز اصلی تفریح و مکان برگزاری برنامه های فرهنگی نیز تبدیل شد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در چند سال اخیر در محدوده این باغ همزمان با برگزاری نمایشگاه‌های گل و گیاه، جشنواره‌های آثار دستی تاجیک‌ها نیز راه‌اندازی شده است.
 
م ح

 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین