نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
18521
-
الف
+

«اردلان شجاع کاوه» از «مردان آنجلس» تا «یوسف پیامبر» +تصاویر

در این گزارش شما را با «اردلان شجاع کاوه» بازیگر سریال «یوسف پیامبر» بیشتر آشنا خواهیم ساخت.

به گزارش آی فیلم 2، «اردلان شجاع کاوه» بازیگر نقش «جبرئیل» در سریال «یوسف پیامبر» هنرمند عرصه تیاتر، سینما و تلویزیون ایران متولد 1341 در بیرجند است و دارای ماستری بازیگری می باشد.

«اردلان شجاع کاوه» از کودکی با تشويق پدر و مادرش و حضور برادرش در عرصه موسيقی وارد تیاتر شد.

«اردلان شجاع کاوه» در یک مصاحبه گفته است: من از شش سالگی روی صحنه تیاتر بودم. در سال 1364 که 22 سالم بود در فلم سینمایی «بایکوت» ساخته «مخملباف» بازی کردم و وارد سینما شدم. هفت سال اول، کارم را در سینما متمرکز کردم و پس از آن به تلویزیون آمدم.

وی نخستین بار در سال 1367 با ایفای نقش در سریال «هشت بهشت» ساخته «اکبر خواجویی» وارد تلویزیون شد. 

این سریال بسیار قدیمی درباره دسته‌ای از راهزنان است که در بین کاروان‌ها به دزدی می روند. رئیس راهزنان فردی محجوب و فروتن است که به جوانمردی شهره است. تا آنکه اتفاقات عجیبی برای او اتفاق افتاده و مسیر زندگی اش را تغییر می‌دهد...

«اردلان شجاع کاوه» پس از آن در سریال های دیگری همچون«شمارش معکوش» و «مرگبار» به ایفای نقش پرداخت اما بعد از آن ها با کرکتر «آدُنیای مبلّغ» در سریال «مردان آنجلس» ساخته «فرج الله سلحشور» خوش درخشید و در بین مردم بیشتر شناخته شد.

به گفت خودش، وی به خاطر استقبال بی حد مردم از بازی او در فلم «گذرگاه» در سال 1365 مجبور شد از محيط شهری دور شود و به زيرزمين خانه پدری اش پناه ببرد.

«اردلان شجاع کاوه» در سال 1386 با حضور در سریال کمیدی «چارخونه» به کارگردانی «سروش صحت» دوباره به دوران اوج شهرت خود رسید.

وی در سال 1387 دوره‌ پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرد. او در این سال با بازی در دو فلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را به مردم معرفی کرد.

آثار مهم شجاع‌کاوه در این سال، بازیگری در سریال «یوسف پیامبر» به کارگردانی «فرج‌الله سلحشور» و فلم «به هدف شلیک کن» به کارگردانی «محمد کتیرایی» می باشد.

ایفای نقش «جبرئیل» فرشته وحی در سریال «یوسف پیامبر» باعث شد شهرتش بیش از پیش افزوده شود.

«اردلان شجاع کاوه» طی مصاحبه ای در مورد نقش خودش در سریال «یوسف پیامبر» گفته است: من علاقه زیادی به كتاب های تاریخی دارم و همین علاقه باعث گرایش من به كارهای تاریخی شد. سال ها پیش در سریال «مردان آنجلس» در یك نقش تاریخی ظاهر شدم كه همین تجربه و كار كردن در گروه آقای سلحشور باعث شد در سریال یوسف پیامبر(ع) هم نقشی متفاوت داشته باشم.

شجاع كاوه ادامه می دهد: زمانی كه نقش «فرشته وحی» به من پیشنهاد شد كمی ‌در پذیرش آن دچار تردید شدم اما پس از مدتی فكر كردن در مورد این کرکتر، سرانجام قبول كردم چون برایم یك تجربه تازه بود. گذشته از همه این مسائل بازیگر باید خودش را با نقش های متفاوت محك بزند.

او از بازخورد مردم نسبت به کرکترش در این سریال هم گفته است: وقتی با مردم برخورد می‌كردم به من می‌ گفتند اصلاً این نقش به تو نمی‌آید. من به این نظریات اهمیت می‌دادم زیرا نظر بیننده برایم بسیار محترم است اما قبول كنید كه بازیگر باید تجربه های تازه ای داشته باشد تا در یك نقش ثابت نماند. 

«اردلان شجاع کاوه» پس از سریال «یوسف پیامبر» در سال 1389 در دو سریال دیگر به نام های «عمارت پدری» و «قفسی برای پرواز» و در سال 1393 در فلم سینمای «پرونده ای برای سارا» به ایفای نقش پرداخت.

گفتنی است که سریال های «کلانتر2» و «مردان آنجلس» با بازی «اردلان شجاع کاوه» پیش تر از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است و اکنون سریال دیدنی «یوسف پیامبر» با هنرمندی این بازیگر ایرانی هر شب ساعت 21 به وقت تهران و کابل و ساعت 21:30 به وقت تاجیکستان از این شبکه در حال نشر می باشد. 

بیشتر بخوانید:

دانلود سریال «مردان آنجلس» 

دانلود سریال «یوسف پیامبر» 

دانلود سریال «کلانتر2» 

م ح 

نظر شما
ارسال نظر