نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3826
-
الف
+

جایزه بزرگ فلم‌های مرتبط با کودک به «نت‌های مسی یک رویا» رسید

«جشنواره مستند مونیخ» جایزه بزرگ فلم های مرتبط با کودک را به فلم «نت‌های مسی یک رویا» اهدا کرد.

به گزارش آی فیلم 2، «جشنواره مستند مونیخ» (DOK.fest München) جایزه بزرگ فلم های مرتبط با کودک را به فلم «نت‌های مسی یک رویا» به کارگردانی «رضا فرهمند» اهدا کرد.

«نت‌های مسی یک رویا» به کارگردانی رضا فرهمند که رقابت بین‌المللی خود را با حضور در میان هفت مستند شاخص جشنواره لوکارنو در ماه اگست آغاز کرده بود، در جریان حضور در دیگر فستیوال‌های بین المللی، جایزه ویژه هیئت داوران را از جشنواره المپیای یونان را نیز دریافت کرد.

در ادامه این موفقیت ها، «نت‌های مسی یک رویا» با حضور در جشنواره مستند مونیخ موفق شد جایزه بزرگ فلم های مرتبط با کودک را از آن خود کند.

 این فلم داستان ملوک کودک 10 ساله را روایت می کند که به همراه خواهرش در حوالی شهر دمشق زندگی می کند که در جنگ داخلی سوریه کاملاً نابود شده است. او می خواهد آوازخوان شود و به همراه خواهرش قصد دارد کانسرت خود را با نوازندگان حرفوی و برای کسب درآمد برگزار کند...

هیئت داوران این جشنواره در بیانیه خود آورده است: «فلمساز ایرانی رضا فرهمند موفق شده ما را به وضوح به دنیای کودکان در مناطق جنگی و بحرانی ببرد. این کمره  همراه با ملوک و دوستانش ما را به عمق زندگی روزانه بعد از جنگ می‌برد؛ رضا فرهمند خانه‌ها و شهر‌های بمب‌گذاری شده را با یک کمره قدرتمند اسیر می‌کند و داستانی جدی و چشمگیر از امید بچه‌ها برای آینده بهتر می‌گوید.»

گفتنی است اکران آنلاین این فلم توسط جشنواره مستند مونیخ از تاریخ 6 تا 24 می سال روان میلادی انجام میشود.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر