نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
7567
-
الف
+

با «افلاطون» سریال «مدینه» بیشتر آشنا شوید+تصاویر

در این گزارش با «علیرضا مهران» بازیگر سینما و تلویزیون ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2، «علیرضا مهران» متولد سال ۱۳۵۹ در تهران بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون ایران است.

«علیرضا مهران» فارغ التحصیل رشته نقشه کشی ساختمان می باشد و فعالیت خود را از بازیگری تیاتر شروع کرد، سپس دستیاری کارگردان و طراحی صحنه را نیز تجربه کرد.

وی از سال 1379 وقتی 20 ساله بود با حضور در کانون بازیگری استاد «حمید سمندریان» فعالیت خود را شروع کرد و با نمایش «اتوبوسی به نام هوس» روی صحنه رفت.

اولین بار سال 1381 با تیاتر «به سوی دمشق» به کارگردانی «حمید سمندریان» مقابل کمره رفت و با اینکه در یک پلان بیشتر بازی نداشت اما به گفته خودش همان یک پلان دلیلی برای بالندگی و افتخار اوست.

مهران نخستین بار در سال 1389 با بازی در فلم «آمین خواهیم گفت» به کارگردانی «سامان سالور» نقش آفرینی کرد.

وی در این فلم کرکتر «حسن» را بازی می کند. فلم «آمین خواهیم گفت» داستان زندگی حسن است که مسئول وسیله ای می شود که می تواند مسافران و کالاها را از روی رودخانه عبور دهد. او با این اتفاق قدرت پیدا می کند و انتقال افراد مختلفی که قصد عبور از رودخانه را دارند در زندگی معمولی و تکراری حسن باعث بروز مسائلی می شود.

مهران در سال 1387 با حضور کوتاه در «کارآگاه علوی2» بازیگری را در تلویزیون آغاز کرد تا اینکه با بازی در سال 1389 در سریال «زیر هشت» ساخته «سیروس مقدم» در بین مخاطبان تلویزیون مطرح شد.

«علیرضا مهران» در سال 1393 در سریال ماه رمضانی «مدینه» در نقش منفی «افلاطون» ظاهر شد.

به گفته مهران کرکتر «افلاطون» شخصیتی است که احساس می کند همه چیز دارد و وارد هر کاری شود موفق می شود ولی وقتی در انتهای قصه در تنهایی و بحران قرار می گیرد یک کلمه می گوید که همان یک کلمه نشان می دهد که او هیچ چیز ندارد و تنهای تنهاست. البته تلنگری هم به او زده می شود و ما در پایان می بینیم که افلاطونی که این قدر شخصیت سیاهی دارد روزنه امیدی دارد تا به مسیر درست زندگی باز گردد.

وی در مصاحبه ای گفته است: شخصیت افلاطون نمادی از ربا خواران است، نمی توان گفت که همه رباخواران چهره ای ناخوشایند مانند افلاطون دارند اما در واقع چهره افلاطون نمادی از خلق و خو و نگرش این افراد است.

سریال«مدینه» هر روز ساعت 19 به وقت تهران و کابل و 19:30 به وقت دوشنبه از شبکه آی فیلم2 نشر می شود.

«زیر هشت»، «دیوار»، «بچه های نسبتا بد» و «روز سرنوشت» از سریال هایی است که وی در آن های ایفای نقش کرده است.

«ثانیه»، «ژن خوک»، «فرار از قلعه رود خان»، «فرار از اردو» از آثار سینمایی مهران می باشد.

بیشتر بخوانید :

دانلود سریال مدینه

م ح

نظر شما
ارسال نظر