نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
7418
-
الف
+

ضربه سنگین کرونا به سینمای بالیوود ؛ از توقف ساخت فلم جدید «سلمان خان» تا تعویق اکران فلم های پرستاره

در این گزارش به تاثیر ویروس کرونا بر سینمای بالیوود پرداخته شده است.

به گزارش آی فیلم 2، این روزها سینماهای جهانی هم رنگ و بوی ویروس کرونا گرفته است؛ از تعویق اکران فلم های مختلف گرفته تا تعویق تاریخ برگزاری جشنواره های سینمایی به تاریخی دیگر.

بر همین اساس، سینمای هند نیز از این مقوله جدا نبوده و این ویروس ضربه سنگینی به بالیوود وارد کرده است. در ادامه مهمترین اثرات منفی این بحران جهانی بر صنعت بالییود را بررسی خواهیم کرد.

بر این اساس جوایز آکادمی بین المللی فلم هند که به اسکار بالیوود مشهور است چندی پیش به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و برگزار کنندگان آن اعلام کردند تاریخ جدید برگزاری مراسم بسیار زود مشخص می شود.

همچنان به تازگی «سلمان خان» نیز در صفحه مجازی خود از توقف فلمبرداری فلم جدید و خبرساز خود «رادهه» در آذربایجان خبر داد و به هواداران خود رعایت نکات بهداشتی را جهت مصون ماندن از ویروس کرونا گوشزد کرد.

پس از همین اتفاق، اکنون فلم پرستاره «تخت» با کارگردانی «کارن جوهر» که قرار بود فلمبرداری آن در جیپور و جیسلمر انجام شود نیز تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و ساخت آن به تعویق افتاده است.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه فلم پرطرفدار «باغی3» که چندی پیش در سینماهای هند به نمایش در آمد با فروش ضعیف روبرو شد، اکنون سازندگان «سوریاونشی» نیز در اکران فلم شان در تاریخ تعیین شده تردید دارند و احتمالا اکران این فلم به تعویق خواهد افتاد چرا که ۱۶ روز تا نمایش فلم باقی مانده ولی تاکنون هیچ تیزری از این فلم نشر نشده است.

گفتنی است که شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان بر روی سینماها و رویدادهای سینمایی تاثیر منفی داشته و این روند همچنان ادامه دارد.

بر همین اساس، جشنواره جهانی فلم فجر ایران، جشنواره مستند تسالونیکی در یونان، جشنواره فلم هنگ‌کنگ، جشنواره فلم شرق دور در ایتالیا، بازار محصولات تلویزیونی در کن، سومین دوره جشنواره سریال‌های تلویزیونی (CannesSeries) در فرانسه و ... نیز به دلیل بحران جهانی کرونا تاریخ برگزاری خود را در سال روان تغییر داده‌اند. 

با این حال مسئولان برگزاری «جشنواره فلم کن» اعلام کرده اند این رویداد سینمایی و بازار فلم کن بدون تغییر و در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد.

م ح/ ح ح

نظر شما
ارسال نظر