نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3707
-
الف
+

سینمای ایران در هند بسیار مورد توجه است

مقامات ایران و هند درپیوند با همکاری در بخش سینما با یکدیگر گفت و گو کردند.

به گزارش آی فیلم2، «آبهی کومار سینگ» رییس مرکز فرهنگی سفارت هندوستان با حضور در بنیاد سینمایی فارابی ایران با «علیرضا تابش» مدیرعامل این بنیاد ملاقات کرد.

در این دیدار رییس مرکز فرهنگی سفارت هند و مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن تاکید بر تقویت همکاری‌های سینمای ایران و هندوستان، به زمینه‌های مشترک سنتی و فرهنگی و شباهت‌های بین مردم 2 کشور اشاره کرد.

وی افزود: فلم های ایرانی در بین دوستداران سینما در هند بسیار محبوب هستند و سینمای هنری ایران در هندوستان بسیار مورد توجه است.

علیرضا تابش در پیوند با گسترش همکاری‌های سینمایی ایران و هند گفت: همکاری سینمایی با کشورهایی که در منطقه ما قرار دارند از اولویت‌هاست، به ویژه سینمای بالیوود که بازارهای بزرگ فلم در آن رونق دارد و صنعت فلم و سینما پیشینه بسیار دارد.

تابش ادامه داد: در گذشته فلم و سریال‌هایی به صورت مشترک میان هند و ایران ساخته شده، همچنین حضور گسترده فلمهای ایرانی در جشنواره های سینمایی هندوستان قابل توجه است و اکران برخی فلم های ایرانی با اقبال خوب تماشاگران هندی رو به رو شده است، بنابراین فضای زیادی برای همکاری بخش خصوصی و دولتی سینمای ایران با سینمای هند وجود دارد.

خبرگزاری مهر نوشت: تلاش برای توسعه همکاری‌های فرهنگی مشترک،حضور پررنگ‌تر سینمای هند در جشنواره‌های مختلف ایرانی و دعوت از اساتید و هنرمندان هر ۲ کشور در جشنواره‌های بین‌المللی فلم، از مهم‌ترین محورهای این ملاقات بود.

 ع ا

نظر شما
ارسال نظر