نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6357
-
الف
+

«سید حسام نواب صفوی» از «کلاه پهلوی» تا «روشن تر از خاموشی» + بیوگرافی

در این گزارش با «سید حسام نواب صفوی» بازیگر سریال های تاریخی شبکه آی فیلم 2 آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم2، «سید حسام نواب صفوی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران متولد 22 سنبله/شهریور 1353 در تهران است.

«سید حسام نواب صفوی» فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینما و همچنین رشته حقوق از دانشگاه تهران و آموزش دیده موسیقی و بازیگری در امریکا می باشد.

وی همچنان دوره های بازیگری را در کورس های آموزشی مرحوم «حمید سمندریان» گذراند و از همان جا وقتی 22 ساله بود به سریال «بازگشت به خانه» محصول سال 1375خورشیدی معرفی شد.

«کیف انگلیسی» ساخته «ضیاءالدین دری» محصول سال 1377 خورشیدی از جمله سریال هایی است که با بازی «سید حسام نواب صفوی» از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است. 

«سید حسام نواب صفوی» در سال 1382 در سریال تاریخی «روشن تر از خاموشی» ساخته «حسن فتحی» در نقش «امام قلی خان» فرزند «الله وردی خان» سپه سالار ایران در عهد صفوی ایفای نقش کرد و به خوبی در بین مخاطبان تلویزیون مطرح شد.

وی در سینما اولین بار در فلم «اعتراض» به کارگردانی «مسعود کیمیایی» بازی کرد اما بیشتر شهرت او از سال 87 وقتی 34 ساله بود با سریال «کیف انگلیسی» آغاز شد.

«سید حسام نواب صفوی» پس از این، سال‌های پرکاری در سینما گذراند. سبک و سیاق خاص خودش را داشت و طیف خاصی از مخاطبین را هم جذب خود کرد.

«نان، عشق، موتور 1000» ساخته «ابوالحسن داوودی» دومین تجربه سینمایی او بود. پس از آن هم با کارگردانان مطرحی همچون «حسن فتحی»، «محمدرضا ورزی»، «شهرام شاه‌حسینی»، «مسعود ده‌نمکی»، «بهرام بیضایی»، «سامان مقدم» و ... همکاری کرد.

«سید حسام نواب صفوی» در «اخراجی‌ها2» با بازی تحسین‌برانگیزش در نقش «رسول» تبدیل به یکی از محبوب‌ترین کرکترهای این اثر سینمایی شد.

وی با همه جدیتش سابقه حضور در فلم های کمیدی زیادی از جمله «اخراجی‌ها2و3»، «نهنگ عنبر 2»، «مهمان»، «عروس فراری»، «عروس خوش‌قدم» و ... را دارد. 

«سید حسام نواب صفوی» پس از مدتی دوری از تلویزیون در سال 1385 خورشیدی نقش آفرینی خود را به عنوان کرکتر «آقای دژاکام» در سریال تلویزیونی «کلاه پهلوی» آغاز کرد.

این سریال که پیش تر از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است، پس از «کیف انگلیسی» دومین سریال تاریخی مرحوم «سید ضیاءالدین دری» بود که سال 1391 هجری خورشیدی از صدا و سیمای ایران نشر شد.

«سال های مشروطه»، «تبریز در مه»، «معمای شاه» و «قطعه شو» از دیگر سریال های تلویزیونی است که نواب صفوی در آن ها به ایفای نقش پرداخته است.

«سید حسام نواب صفوی» به دلیل علاقمندی به عرصه موسیقی، نواختن پیانو را از 4 سالگی شروع کرد، سپس مدتی به تدریس پیانو پرداخت تا اینکه اولین بار با کانسرت «فرزاد فرزین» در برج میلاد برای مخاطبان نوازندگی کرد.

صفوی همچنین یکی از شرکت کنندگان مستند هفت شهر عشق بود که در این مستند مسابقه گونه با همراهی دوست ترکیه ای اش با دیگر دوستانش از کشورهای افغانستان ، تاجیکستان ، ایران ، هند و ... رقابت می کرد. این مستند نیز چندی پیش از شبکه آی فیلم2 نشر شد و مورد استقبال بینندگان پارسی زبان قرار گرفت.

گفتنی است که سریال تلویزیونی «روشن تر از خاموشی» هر شب ساعت 8 به وقت تهران، ساعت 9 به وقت کابل و 9:30 به وقت دوشنبه با بازی آقای نواب صفوی از شبکه آی فیلم2 نشر می شود.

م ح/ح ح 

نظر شما
ارسال نظر