نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4487
-
الف
+

«نرگس آبیار» جایزه زنان برتر جهان اسلام را دریافت کرد+ویدیو

«نرگس آبیار» کارگردان فلم های «شیار 143» و «نفس» نشان زنان برتر و موفق جهان اسلام را دریافت کرد.

به گزارش آی فیلم2، مراسم اعطای نشان زنان راهبر 2020 با حضور «عارف علوی»، رئیس‌ جمهور پاکستان و جمعی از مقامات و شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری پاکستان، در محل مقام ولایت سند پاکستان برگزار شد.

در این مراسم «نرگس آبیار» کارگردان ایرانی فلم های «شیار 143» و «نفس» نشان زنان برتر و موفق جهان اسلام را دریافت کرد.

جایزه زنان راهبر هام توسط کمپنی بزرگ hum network limited طراحی و ابداع شده و امسال اولین دوره آن برگزار شد.

«نرگس آبیار» زاده ۶ حوت/اسفند ماه سال ۱۳۵۰ هجری خورشیدی در تهران، نویسنده، کارگردان و فلم نامه نویس اهل ایران است.

وی دانش‌آموخته رشته ادبیات فارسی است و داستان‌نویسی را از سال ۱۳۷۶ آغاز کرد.

بانو آبیار از سال ۱۳۸۴ به ساخت فلم های کوتاه و مستند روی آورد که نخستین تجربه او ، «بن‌بست مهربان»، برنده بهترین فلم کوتاه داستانی از جشنواره ستایش شد و دربخش مسابقه چند جشنواره بین‌المللی نیز به نمایش درآمد.

نرگس آبیار کار حرفوی خود را از سینما آغاز کرد و سال 1391 در فلم «اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند» به حیث کارگردان حضور داشته است و موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره فلم کرتل زنان فرانسه ۲۰۱۵ گردید

 درسال 1392 فلم «شیار ۱۴۳» را با حضور هنرمندانی چون مریلا زارعی، مهران احمدی، گلاره عباسی و جواد عزتی کارگردانی کرد و برای این فلم  سیمرغ بلورین ویژه هیئت داوران در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، جایزه ویژه هیئت داوران از جشنواره فلم والاکولومسکی روبژ مسکو ۲۰۱۵، جایزه بهترین فلمساز زن از جشنواره جیپور هند ۲۰۱۶ و جایزه بهترین فلمساز زن از جشنواره داکا بنگلادش۲۰۱۶ را دریافت نموده است.

بانو آبیار در سال 1394 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشت. اثر مهم نرگس آبیار در این سال، فلم «نفس» بود که موفق شد سیمرغ زرین بهترین فلم بخش ملی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، جایزه ویژه هیئت داوران برای بهترین فلم با موضوع انقلاب اسلامی ایران از چهاردهمین جشنواره فلم مقاومت، جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره فلم زنان ونکوور کانادا و جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره شب‌های سیاه تالین (استونی) را برای این فلم دریافت کند.

او بیش از یک دهه به ‌صورت حرفوی به داستان ‌نویسی در بخش کودک و دفاع مقدس پرداخت و مجموعه داستان‌های دو خط ( سال ۱۳۷۸ ) و قصه زنی که همه‌اش یأس‌های فلسفی داشت ( سال ۱۳۸۱) و رمان‌های عروس آسمان ( سال ۱۳۷۹) و کوه روی شانه‌های درخت ( سال ۱۳۸۲) را برای بزرگسالان نوشت.

همچنین وی برای فلم «شبی که ماه کامل شد» در سال ۱۳۹۷، برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر  ایران گردید.

این درام شور انگیز که گوشه ای از جنابت های «جندالله» به سرکردگی «عبدالمالک ریگی» در ولایت باستانی سیستان و بلوچستان و در لوکیشن های خارج از ایران را روایت می کند به تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی (همسر نرگس آبیار) ساخته شده است.

«نرگس آبیار»  با 46 سال سن و تجربه ساخت چند فلم بلند سینمایی٬ توانسته اعتباری برای خود در این عرصه  رقم زده و جوایز سینمایی بسیاری از فستیوال های داخل و خارج از کشور ایران بگیرد.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر