نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4660
-
الف
+

هادی حجازی فر: «شهاب حسینی» یک ابر بازیگر است

«هادی حجازی فر» در یک مصاحبه در خصوص برنامه کاری آینده اش سخن گفت.

به گزارش آی فیلم2، هادی حجازی‌فر با فلم سینمایی «ایستاده در غبار» به یک چهره سینمایی تبدیل شد. بازی ساده و آرام او در نقش حاج احمد متوسلیان در درام مستندگونه‌ای که محمدحسین مهدویان ساخته بود، از همان ابتدا مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

پس از «ایستاده در غبار» حجازی‌فر به بازیگر اصلی و ثابت سه فلم بعدی مهدویان در سه دوره بعدی جشنواره فیلم فجر تبدیل شد و البته در کنار بازی در فلم‌های مهدویان برای تلویزیون هم سریال بازی کرد. از سوی دیگر به شبکه نمایش خانگی سری زد و هم در نقش‌های متفاوت بر روی پرده سینما حاضر شد.

در پنجمین سال ورود این بازیگر به سینما، او در پنجمین فلم مهدویان بازی نکرد و همکاری جدیدی را با نیکی کریمی در مقام فلمنامه‌نویس و بازیگر تجربه کرد و با « آتابای » در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. بخش هایی از گفت‌وگوی هادی حجازی‌فر که در قالب برنامه «مدیا» انجام شده را در ادامه می خوانید.

حجازی فر در پاسخ به اینکه به عقیده برخی از منتقدان بازی و فلمنامه او در «آتابای» دیده نشده، گفت: مهم نیست؛ مهم این است که فلم در بخش‌های مختلفی کاندیدا شده و خوشحالم که فلم دیده شده و مورد توجه هم هیات داوران و هم منتقدین قرار گرفته و مطمئنم که داوران کار سختی برای انتخاب داشتند اما من به اتفاقی که می‌افتد اعتماد دارم چون وقتی وارد یک رقابت می‌شویم، بالاخره باید سازوکارش را بپذیریم. در کل می‌توانیم به سازوکار و همه اینها انتقاد داشته باشیم اما من هیچ گله و ناراحتی ندارم. واقعیت این است که هر چه آدم پیش می‌رود بیشتر به نتیجه کاری که کرده، در رابطه با مخاطب اهمیت می‌دهد و وقتی از او جواب مثبت می‌گیرد، به نظرم با هیچ چیزی قابل تعویض نیست. امیدوارم سال‌های آینده هم بتوانیم حضور داشته باشیم و مردم کارهایمان را ببینند و دوست داشته باشند. 

نامبرده در پاسخ به این سوال که استایل و چهره شما قسمی است که نقش‌های درگیرانه را خوب بازی کنید. فکر می‌کنید بتوانید قهرمان سینمای ایران باشید؟، تصریح کرد: نه علاقه‌ای هم ندارم. چون در بازیگری چنین رویایی ندارم. یک وقتی یک نقشی به تو پیشنهاد می‌شود و تو تمام ابزارهایی که داری را به کار می‌گیری و تمام ضعف‌هایی که در قبال این نقش داری را سعی می‌کنی در خودت پنهان کنی. کاری که خیلی از دوستان ما انجام می‌دهند. کارهای زیادی به من پیشنهاد شده اما چون فلمنامه خوبی نداشته یا من امکان همراهی نداشتم عذرخواهی کردم ولی این یک واقعیت است که با «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز» و حتی «لاتاری» بحث قهرمان داشتن فلم‌ها دوباره در سینمای ایران مطرح شد.

به گفته وی ، می‌توانست هر کسی در این نقش‌ها باشد که خوشبختانه قرعه فال هم به نام من افتاد. بخشی از موفقیت این موضوع شاید به این دلیل بود که این قضیه چندسالی مهجور بود و شاید هر کس دیگری هم به جای من شانس حضور در این فلم‌ها را داشت باز هم تماشاگر با نگاه مهربانانه‌ای با او برخورد می‌کرد. همان نگاهی که به من داشتند. برای من فرقی نمی‌کند من در همه نقش‌هایم سعی می‌کنم از حافظه عاطفی و زیستم و هر چیزی که در دست دارم استفاده کنم تا بتوانم نقش را اول همانطور که کارگردان می‌خواهد و بعد همانطور که خودم فکر می‌کنم بسازم و اجرا کنم.

هادی حجازی‌فر در خصوص همکاری اش با جواد عزتی گفت: ما با جواد دوستی خیلی خوبی داریم و فکر می‌کنم لیاقت جایگاهی که به دست آورده را به شدت دارد. به نظر من جواد از یک نبوغ عجیب و غریب در بازیگری رنج می‌برد. یکی از اشتراکات من و جواد این است که به پارتنرهایمان بیشتر فکر می‌کنیم تا خودمان. من خیلی‌ها را دیدم در بحث بازی که به این معتقد بودند و فکر می‌کنم جواد و خیلی‌های دیگر که یا پولساز هستند یا اینکه نقش‌های ماندگار در سینما خلق می‌کنند، کمااینکه در گذشته هم نمونه‌هایشان را داشتیم، یک قسم تبدیل به تالار مشاهیر و افتخارات سینمای ایران می‌شوند.

حجازی فر در تشریح برنامه های کاری آینده اش اظهار داشت: من رویاهای بزرگی دارم.رویاهایی که من را از سخت‌ترین اتفاقاتی که در زندگی‌ام افتاده کشانده و آورده به اینجا رسانده. خدا را شاکرم که اکنون در این موقعیت هستم. اکثر رویاهای من در فلمسازی خلاصه می‌شود. اگر وسعت مخاطبان این مقدار نبود در تئاتر می‌ماندم ولی احساس می‌کنم سینما این امکان را به من می‌دهد که با تعداد بیشتری از مخاطبان گفتگو کنم. فکر می‌کنم وقتش رسیده که فلم خودم را بسازم. در یکی دو سال اخیر هم امکانش پیش آمد یک مقدار با احتیاط با آن برخورد کردم.

وی افزود: دو فلمنامه دارم؛ دو، سه طرح دارم ولی باید به یک جمع‌بندی برسم. 

حجازی فر در توصیف دیدگاهش درباره شهاب حسینی گفت: به نظرم شهاب حسینی یکی از جادویی‌ترین چشم‌های ایران را دارد. ابربازیگر است و خشمش و احساساتش واقعی است. 

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر