نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2775
-
الف
+

نقش «هنر» از زبان «سید ابوطالب مظفری» شاعر پرآوازه افغانستان

«سید ابوطالب مظفری» شاعر نامدار افغانستانی از تاثیرات و نقش هنر در ایجاد وحدت و همدلی بین دو ملت ایران و افغانستان سخن گفت.

شام روز یکشنبه 27 دلو/بهمن 1398 نمایشگاه آثار هنری مشترک هنرمندان افغانستانی و ایرانی تحت نام «هنر بدون مرز» با حضور هنرمندان و مسئولان دو کشور ایران و افغانستان در فرهنگسرای غدیر مشهد به کار خود پایان داد.

در حاشیه این نمایشگاه «سید ابوطالب مظفری» ، شاعر نام آشنای افغانستانی در گفت و گو با آی فیلم 2 با اشاره به تاثیرات وجود هنر در زندگی انسان ها گفت: هنر در ذات خود یک موجود آرامش بخش است و آدم ها و جوامع برای اینکه در زندگی شان از تنش ها دور باشند، نیاز به هنر دارند.

وی ادامه داد: اولین ویژگی هنر این است که توسط ایجاد زیبایی به انسان ها آرامش می دهد. در واقع هنر متعلق به کشور خاصی نیست، مرز نمی شناسد.

به باور وی ، هنر برای اینکه شکل بگیرد باید یک حیطه یا یک حوزه بزرگ جغرافیایی را شامل شود. شما در پدیده های بی مرز بهتر می توانید تصویر واقعی خودتان را ببینید تا در امور جزئی و سیاسی.

این شاعر برجسته افغانستانی درخصوص برگزاری نمایشگاه «هنر بدون مرز» گفت: نمایشگاه هایی از این قبیل می تواند میان فرهنگ ها و در کل میان جوامع انسانی یک نوع هماهنگی و وحدت را ایجاد کند.

وی با اشاره به تلفیقی بودن آثار هنری خلق شده میان هنرمندان ایرانی و افغانستانی در این نمایشگاه، افزود: نمایشگاه «هنر بدون مرز» حرکتی مبتکرانه بود. چنین رویداد هایی بسیار مفید هستند و باید استمرار داشته باشند چرا که باعث می شود ما بتوانیم اجزای پراکنده خودمان را پیدا کنیم.

«سید ابوطالب مظفری» زاده ۱۳۴۴ خورشیدی ، شاعر و نویسنده اهل افغانستان است. وی سال ها است که در شهر مشهد زندگی می کند و يکی از بنياد گذاران مرکز فرهنگی «دُر دری» در ايران است.

گفتنی است، در نمایشگاه آثار هنری مشترک هنرمندان افغانستانی و ایرانی تحت عنوان «هنر بدون مرز»، 80 اثر هنری مشترک هنرمندان ایرانی و افغانستانی به مدت سه روز از 24 تا 27 دلو/بهمن 1398 به نمایش گذاشته شد.

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید:

«محمد حسین احمدی» خوش نویس افغانستانی : مرزی بین هنرمندان ایرانی و افغانستانی نیست

برنامه های فرهنگی مشترک، تقویت کننده دوستی و برادری ملت های ایران و افغانستان است

م ح/ ح ح 

نظر شما
ارسال نظر