نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4276
-
الف
+

برنامه های فرهنگی مشترک، تقویت کننده دوستی و برادری ملت های ایران و افغانستان است

«محمد حسین احمدی» هنرمند افغانستانی از تاثیرات فعالیت های مشترک فرهنگی و هنری میان هنرمندان ایران و افغانستان سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2 ، شام روز یکشنبه 27 دلو/بهمن 1398 نمایشگاه آثار هنری مشترک هنرمندان افغانستانی و ایرانی تحت نام «هنر بدون مرز» با حضور هنرمندان و مسئولان دو کشور ایران و افغانستان در فرهنگسرای غدیر مشهد به کار خود پایان داد.

در حاشیه این نمایشگاه «محمد حسین احمدی» هنرمند خطاط افغانستانی و از مسئولان برگزاری این برنامه فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار شبکه آی فیلم 2 در تبیین هدف برگزاری نمایشگاه «هنر بدون مرز» گفت: فرهنگ و هنر نقش بارز و برجسته ای در تعاملات بین ملت ها و دولت ها دارد، بر این اساس برای نخستین بار نمایشگاهی شامل آثار هنری هنرمندان ایرانی و افغانستانی را دایر ساختیم.

وی ادامه داد: یکی از نکات قابل توجه این نمایشگاه این است که برای نخستین بار یک تابلوی هنری محصول مشترک دو هنرمند از کشورهای ایران و افغانستان به معرض دید عموم گذاشته می شود تا پیوند مستحکم دوستی ها و برادری ها و انسجام اجتماعی این دو ملت را به نمایش بگذاریم.

خطاط برجسته افغانستانی افزود: تمامی آثاری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده، توسط هنرمندان ایرانی و افغانستانی مشهد خلق شده که نشان از یکدلی و برادری دارد.

مسئول مرکز فرهنگی هنری پناهندگان تهران در پایان گفت: امیدوار هستیم که با برگزاری چنین رویداد های فرهنگی و هنری شاهد اتفاقات بسیار مبارک در این حوزه ها باشیم و دوستی و برادری این دو کشور بیشتر از پیش نمایان شود.

«محمد حسین احمدی» از خطاطان برتر و فعالان جامعه مهاجر افغانستانی و همچنین عضو انجمن خوشنویسان ایران می باشد.

گفتنی است، در نمایشگاه آثار هنری مشترک هنرمندان افغانستانی و ایرانی تحت عنوان «هنر بدون مرز»، 80 اثر هنری مشترک هنرمندان ایرانی و افغانستانی به مدت سه روز از 24 تا 27 دلو/بهمن 1398 به نمایش گذاشته شد.

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید:

«محمد حسین احمدی» خوش نویس افغانستانی : مرزی بین هنرمندان ایرانی و افغانستانی نیست

م ح/ ح ح

نظر شما
ارسال نظر