نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6404
-
الف
+

«فریبا کوثری» از «بی صدا فریاد کن» تا «بی گناهان» + بیوگرافی

در این گزارش با «فریبا کوثری» بازیگر سینما، تلویزیون، تیاتر و نمایش های رادیویی در ایران آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم2، «فریبا کوثری» متولد 1 قوس/آذر سال 1345 در زاهدان بازیگر سینما، تلویزیون، تیاتر و نمایش های رادیویی در ایران است.

«فریبا کوثری» دارای دیپلوم اقتصاد است و یکی از شناخته‌شده‌ترین بازیگران تلویزیون ایران می باشد که در تمام سال‌های فعالیتش بی حاشیه بوده و کمتر کسی از جزییات زندگی‌اش با خبر است. 

اغلب مخاطبین ایرانی و حتی خارجی او را با کرکترهایش در سریال‌های تاریخی و مذهبی می‌شناسند.

«فریبا کوثری» بازیگری را از سال 67 و با سریال «بخش چهار جراحی» به کارگردانی «مسعود فروتن» آغاز کرد. او در همین سال در فلم سینمایی «در مسیر تندباد» به کارگردانی «مسعود جعفری جوزانی» هم ایفای نقش کرد.

فریبا کوثری در فلم دندان مار

او در سال 68 و پس از بازی در سریال «عقیق» و فلم سینمایی «صنوبرهای سوزان» بازی در فلم سینمایی «دندان مار» به کارگردانی «مسعود کیمیایی» را تجربه کرد.

این فلم برنده جایزه خرس طلایی جشنواره فلم برلین شد و بسیار مورد توجه منتقدین داخلی و خارجی قرار گرفت.

بانو کوثری در سال 69 در دو فلم «ابلیس» به کارگردانی «احمدرضا درویش» و «جست‌و‌جو در جزیره» به کارگردانی «مهدی صباغ‌زاده» ایفای نقش کرد.

او در ادامه فعالیت هنری‌ اش، در فلم ها و سریال‌های دیگری بین سال‌های 70 تا 74 ایفای نقش کرد که مهم‌ترین آن‌ها فلم های «آواز تهران»، «آقای بخشدار»، «خسوف» به کارگردانی «رسول ملاقلی‌پور» و «پایان کودکی» به کارگردانی «کمال تبریزی» بودند.

او در سال 74 و با سریال انقلابی «شمارش معکوس» به کارگردانی «محرم زینال‌زاده» اولین نقش اول سریالی‌اش را هم تجربه کرد.

«فریبا کوثری» پس از شش سال غیبت، در سال 80 به عرصه بازیگری بازمی‌گردد و پس از بازی در سریال «جوانی» ساخته «سعید سلطانی» در سریال تاریخی «معصومیت از دست رفته» به کارگردانی «داوود میرباقری» بازی می‌کند.

او که با بازی در فلم هایی نظیر «دندان مار» به چهره‌ای آشنا برای مخاطبین سینما تبدیل شده بود، با بازی در نقش «ماریای نصرانی» در این سریال، در میان مخاطبین تلویزیونی هم به شهرت و محبوبیت رسید.

پس از این سال بانو کوثری سه سال دیگر از دنیای تصویر جدا ماند تا در سال 83 علاوه بر شروع کار در پرو‌ژه بزرگ سریال «مختارنامه»، در فلم سینمایی «نگاه» به کارگردانی «سپیده فارسی» ایفای نقش کند. 

«فریبا کوثری» در سال 86 در نقش به یادماندنی زنی به نام «فروغ» در سریال «بی‌گناهان» ساخته «احمد امینی» ظاهر شد.

این سریال درباره ماجرای دزدی سه دوست در گذشته و جریان خیانت‌های آنها به یکدیگر و اتفاقاتی است که در زمان حال گریبان گیر اولادهای آنها هم شده‌است.

این سه دوست براساس انگیزه‌ای که چندان هم به آن پرداخته نمی‌شود دست به دزدی زده و جریان این دزدی و تقسیم اموال باعث...

گفتنی است که سریال تلویزیونی «بی گناهان» هم اکنون هر روز ساعت 5 عصر به وقت تهران ، 6 عصر به وقت کابل و 6:30 عصر به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم2 نشر می شود.

وی در سال 87 که یکی از پرکارترین سال‌های بازیگری اش بود، در سریال پولیسی «بی‌صدا فریاد کن» به کارگردانی «مهدی فخیم‌زاده» ایفای نقش کرد و در سینما هم در فلم «سوپراستار» تهمینه میلانی حضور یافت.

نقش آفرینی «فریبا کوثری» به عنوان کرکتر «عمره» همسر مختار ثقفی در سریال «مختارنامه» یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های جهان اسلام، او را به یکی از شناخته‌شده‌ترین بازیگران تلویزیون ایران تبدیل کرد.

او برای بازی در این سریال برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فلم الغدیر عراق شد.

بانو کوثری پس از فلم «دلشکسته» از سینما فاصله گرفت و روی نقش آفرینی در سریال‌‌های تلویزیونی تمرکز کرد.

فریبا کوثری در سریال بانو

سریال‌های «دلنوازان»، «بانو»، «سقوط یک فرشته»، «یلدا»، «بوی باران» و «فوق سری» از دیگر کارهای تلویزیونی «فریبا کوثری» است.

ایفای نقش بانو کوثری در فلم های «بی‌تابی بیتا»، «فرزند خوانده» و «عشقولانس» از معدود کار های سینمایی او در این سال‌های اخیر بوده است.

«فریبا کوثری» تاکنون ازدواج نکرده است و دلیل آن را شغل و وابستگی‌اش به خانواده می‌داند. جالب این‌جاست که او در اغلب کرکترهایش مادری مهربان است.

گفتنی است که سریال های «دلنوازان»، «بی صدا فریاد کن»، «عقیق» و«فوق سری» با بازی بانو کوثری پیش تر از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

م ح/ح ح

نظر شما
ارسال نظر