نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6219
-
الف
+

«مرجانه گلچین» بازیگر سریال های طنز آی فیلم2 را بیشتر بشناسید

در این گزارش با «مرجانه گلچین» بازیگر سینما و تلویزیون ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم2، در این گزارش با «مرجانه گلچین» یکی از بازیگران نام آشنای سینما و تلویزیون ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

«مرجانه گلچین» متولد 2 حوت/اسفند 1347 در تهران بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

گلچین فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینما است و هنگامی که 9 ساله بود توسط خواهرش به «غلامحسین لطفی» کارگردان معرفی شد و در مجموعه ای به نام «اخلاق در خانواده» محصول سال 1361 ایفای نقش کرد.

«مرجانه گلچین» در سال 1364 در سریال «آئینه» بازی کرد و در بین مردم به خوبی شناخته شد. اما اولین کار سینمایی خود را به نام «گل مریم» در سال 1366 بازی کرد.

دهه 60 ، سال های پرکار «مرجانه گلچین» بود اما از سال 1374 تا 1383 قریب به ده سال به انگلیس رفت و از بازیگری فاصله گرفت.

«مرجانه گلچین» بعد از سال 1383 دوباره به عرصه بازیگری بازگشت و در سال 1387 دوره‌ پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرد.

او در این سال با بازی در دو فلم و سریال مهم سینما و تلویزیون خود را مجددا به مردم معرفی کرد.

آثار مهم مرجانه گلچین در این سال، بازیگری در سریال «بزنگاه» به کارگردانی «رضا عطاران» و فلم «شیرین» به کارگردانی «عباس کیارستمی» محسوب می‌شود.

او در سریال «بزنگاه» نقش «بهجت» را برعهده داشت و توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند.

این سریال درباره یک نانوای قدیمی به نام احمد پرور است که فوت می‌کند و بازماندگانش برای تقسیم ارث و میراث دچار اختلاف می‌شوند.

سریال «بزنگاه» هم اکنون هر روز ساعت 19:00 به وقت تهران ، 20:00 به وقت کابل و 20:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم2 نشر می شود.

«مرجانه گلچین» همچنین در سال 1388 خورشیدی در سریال «شمس العماره» ساخته «سامان مقدم» که پیش تر از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است به ایفای نقش پرداخت.

سریال «خوش نشین ها» از دیگر آثار تلویزیونی پر بیننده ای بود که «مرجانه گلچین» در سال 1389 به کارگردانی «سعید آقاخانی» در آن ایفای نقش نمود.

«خوش نشین ها» از سریال های طنز پربیننده ای است که با استقبال مخاطبان تلویزیون آی فیلم 2 همراه بود.

بانو گلچین بعد از «خوش نشین ها» در سریال های «راه در رو(1389)»، «نقطه سرخط(1390)»، «دزد و پلیس(1391)» و «شب عید(1397)» با «سعید آقاخانی» همکاری کرد.

«مرجانه گلچین» در سال 1397 خورشیدی در سریال نوروزی «زوج یا فرد» به کارگردانی «علیرضا نجف زاده» به ایفای نقش پرداخت.

فلم های «مجازات»، «چشم‌هایم برای تو»، «چهارشنبه‌ عزیز»، «دیدار در استانبول»، «نقطه صفر»، «دو نیمه‌ سیب»، «شب بیست و نهم»، «پرنده‌ کوچک خوشبختی» و «قصه زندگی» از جمله 22 فلم سینمایی است که «مرجانه گلچین» در کارنامه کاری خود دارد.

همچنان سریال های «شب عید»، «آسمان هوای باران دارد»، «آرمان‌دو»، «نفس گرم»، «ماه تی تی»، «سه دونگ، سه دونگ»،«نقطه سر خط»، «خوش‌نشین‌ها»، «دارا و ندار»، «شمس‌العماره»، «کلانتر ۲»، «ازدواج پر ماجرا» از آثار تلویزیونی وی می باشد.

جوایز و افتخارات مرجانه گلچین

  • برنده بهترین بازیگر نقش اول زن از چهاردهمین جشن دنیای تصویر برای بازی در سریال شاهگوش
  • برنده بهترین بازیگر10سال گذشته در برنامه مردمی سه ستاره در سال 1392
  • برنده بهترین بازیگر زن در برنامه سه ستاره در سال 1394
  • برنده بهترین بازیگر نقش اول زن در جشن تلویزیونی جام جم برای سریال سه دونگ سه دونگ و سریال شمس العماره

بیشتر بخوانید : 

اینستاگرام گردی/«مرجانه گلچین» 26 سال پیش

بزرگترین آرزوی بازیگر سریال کمیدی خوش نشین ها

م ح/ ح ح 

نظر شما
ارسال نظر