نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3850
-
الف
+

ناگفته های «بیوک میرزایی» از بازی در سریال های قدیمی آی فیلم 2

«بیوک میرزایی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران از خاطرات و تجربیات بازی خود در سریال های قدیمی سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «بیوک میرزایی» بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان تلویزیون آی فیلم 2 بازی وی را در سریال «روزگار جوانی» شاهد بودند، درباره نقش آفرینی خود در این سریال سخن گفت.

«بیوک میرزایی» متولد ۹ اسد/مرداد ۱۳۳۴ خورشیدی در تهران گوینده رادیو و بازیگر ایرانی تلویزیون و سینما است.

وی در خصوص تکرار سریال‌ها از تلویزیون و شبکه آی‌فیلم، گفت: آی‌فیلم را می‌بینم و اینکه کارهای قدیمی را نشر می‌کند، خیلی خوب است. آی‌فیلم مخاطبان زیادی دارد، به ویژه برای ما که قدیمی‌تریم خیلی لذت‌بخش است که می‌بینیم کارهای قدیمی نشر می‌شود.

«بیوک میرزایی» در پاسخ به این سؤال که با شنیدن نام سریال «روزگار جوانی» چه چیزی به ذهنتان می‌رسد، افزود: با شنیدن نام این مجموعه این موضوع به ذهنم می‌آید که آن سریال سکوی پرتاب همه افرادی بود که در آن همکاری داشتند. مسائلی که در این سریال به آنها پرداخته شد، هنوز هم در جامعه وجود دارد و جزو مشکلات جوانان است.

وی به سکانسی از گریه واقعی برای همسرش در این سریال اشاره کرد و گفت: در این سریال لحظات خوش بسیاری داشتیم و بسیاری از سکانس‌ها در ذهنم مانده است. اما سکانسی بود که دخترم گم می‌شود و به زیارت قبر همسرم می روم و گریان می‌کنم.

میرزایی ادامه داد: جالب است بدانید که یکی دو سال قبل از اینکه در «روزگار جوانی» بازی کنم، در واقعیت همسرم را از دست داده بودم. وقتی سر قبر همسرم در سریال حاضر شدم، واقعاً زار زار گریه می‌کردم. با این نقش همذات‌پنداری شدیدی داشتم.

«بیوک میرزایی» گفت: برای دست‌اندرکاران مجموعه هم جالب بود که چطور من در این سکانس آن طور گریان می‌کنم. جالب اینکه در تمامی برداشت‌ها احساسم همین بود و به شدت اشک می‌ریختم.

بازیگر سریال «پهلوانان نمی‌میرند» در پاسخ به این سؤال که دوست دارید ایفاگر کرکترهای کمیدی باشید یا جدی، تصریح کرد: من بازیگرم و معتقدم افراد باید بر مبنای توان جسمی، توانایی و صدایی که دارند، مقابل کمره بروند. فکر نمی‌کنم مهم باشد که نقش مثبت باشد یا منفی، جدی باشد یا طنز.

میرزایی افزود: ما تیاتری ها از نقش‌های متنوع استقبال می‌کنیم و دوست داریم کارها رنگ‌های مختلف داشته باشند. من کرکتر مثبت هم زیاد بازی کرده‌ام.

وی در مورد کرکترهایی که دوست دارد در کارنامه‌ بازیگری‌اش به ثبت برسد، خاطرنشان کرد: شخصیت‌های تاریخی را بسیار دوست دارم. کرکتری که در سریال «پهلوانان نمی‌میرند» بازی کردم، جذاب بود. نقشم را در سریال «گرگ‌ها» از داوود میرباقری هم خیلی دوست دارم. شخصیت‌های تاریخی را به طور کلی می‌پسندم، به شرطی که نقش خوب باشد.

«بیوک میرزایی» افزود: مثلاً در سریال «پهلوانان نمی‌میرند» نقش من معماگونه بود و دوستش داشتم. البته من کرکترهایم را در سریال‌های «همسایه‌ها»، «روزگار جوانی» و کارهای دیگر هم دوست دارم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا بیشتر نقش آدم‌های خلافکار و به نسبت بدجنس را بازی می‌کنید، تصریح کرد: من تصورم این است که کرکتر منفی توانایی بازیگر را به رخ می‌کشد. فکر می‌کنم وقتی بازیگر بتواند نقش‌های منفی را خوب اجرا کند، ثابت می‌کند که در بازیگری تبحر دارد.

میرزایی در پیوند با همین موضوع افزود: نقش‌های منفی به دلیل تضادی که با نیروهای مثبت دارند، به کار رنگ می‌دهند. نقش‌های مثبت فراز و فرود آنچنانی ندارند. اصولاً از نقش مثبت زیاد خوشم نمی‌آید؛ البته برخی نقش‌های مثبت هم هستند که رنگ دارند اما متأسفانه در کشور ما این نقش‌ها معمولاً جای زیادی برای کار ندارند.

او درباره کارهای جدیدش به تسنیم گفت: هم اکنون سریال «جشن سربرون» را کار می‌کنیم که 30 قسمت است و جزو سریال‌های فاخر محسوب می‌شود. 

«بیوک میرزایی» در سال ۱۳۴۹ در سن ۱۵ سالگی، به یادگیری رشته بازیگری پرداخت. سپس از سال ۱۳۶۲ و با حضور در نمایش تلویزیونی «آینه خیال» به کارگردانی داود میرباقری، کارش را در تلویزیون آغاز نمود و از سال ۱۳۶۳ نیز با برنامه «صبح جمعه با شما» حضور در رادیو را تجربه نمود.

 وی در سال ۱۳۶۸ در سریال «آقای دلار» به کارگردانی «مجید بهشتی» بازی کرد.

میرزایی از جمله بازیگران محبوبی است که علاوه بر تلویزیون در رادیو هم حضور فعالی دارد. وی در فلم هایی همچون «خوک»، «پسران آجری»، «از دوردست»، «بمانی»، «عشق شیشه‌ای»، «آشوبگران»، «تعطیلات تابستانی»، «ابلیس» و «نار و نی» ایفای نقش کرده است.

فلم «اخراجی ها 2»، و سریال های «کلاه پهلوی»،«مدار صفر درجه»، «همسایه ها»، «پهلوانان نمی میرند» و «فوق سری» با بازی آقای میرزایی از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

گفتنی است که فصل دوم سریال «روزگار جوانی» از 23 دلو/بهمن هر روز 4 عصر به وقت تهران ، 5 عصر به وقت کابل و 5:30 عصر به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم2 نشر خواهد شد.

م ح/ ح ح

نظر شما
ارسال نظر