نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2418
-
الف
+

چهارمین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر چگونه گذشت؟

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با نمایش فلم های «درخت گردو» ، «آن شب» و «دوزیست» همراه بود.

به گزارش آی فیلم 2، در چهارمین روز سی‌ و هشتمین جشنواره فیلم فجر سه شنبه ۱۵ دلو/بهمن فلم «درخت گردو» به کارگردانی «محمدحسین مهدویان»، فلم «آن شب» به کارگردانی «کوروش آهاری» و فلم «دوزیست» به کارگردانی «برزو نیک‌نژاد» به نمایش در آمد. 

فلم سینمایی «درخت گردو» 

نشست خبری فلم «درخت گردو» در سالن نشست‌های سینما ملت برگزار شد.

«مهران مدیری» در ابتدای این نشست گفت: من دو شب نخوابیده ام و سر فلم گریه کرده و اشک ریختم، پس دلیل خاصی برای عینک زدن ندارم. 

«محمدحسین مهدویان» درباره ساخت فلم سینمایی «درخت گردو» گفت: این فلم نسبت به فلم های قبلی خودم دشواری های خاصی داشت، کار کردن با بچه های فلم خیلی کار سختی بود، اول اینکه فشار جسمی تحمل نکنند و از لحاظ روحی هم باید بسیار حواسمان را جمع می کردیم، گریم کودکان و بزرگسالان فلم چالش بسیار سختی بود.

وی در همین راستا افزود: یکی دیگر از چالش های سخت ما استفاده از حیوانات بود، زیرا هم اینکه باید صحنه ها باور پذیر باشد و هم اینکه به حیوانات آسیبی نرسانیم، در این فلم تعداد زیادی جسد حیوان استفاده می کردیم که پیدا کردن آن ها هم بسیار سخت بود. 

«پیمان معادی» نیز در نشست به صورت تلفنی حاضر شد و به همکاران خود در این فلم خسته نباشید گفت و اضافه کرد: بازتاب بین المللی و سیمرغ برای من آنقدر که بازی در آن مهم است اهمیت ندارد. به مهدویان گفتم که خواندن فلمنامه سخت است چه برسد به بازی در این فلم. تعامل بسیار خوبی برای ساخت در این فلم وجود داشت.

فلم سینمایی «درخت گردو» اما با استقبال گسترده ای از سوی اهالی رسانه روبرو شد، منتقدین و خبرنگاران برای تماشای این فلم صف طولانی تشکیل دادند، به نوعی می توان گفت این فلم پراستقبال ترین فلم جشنواره تا این جای کار بوده است. 

«محمدحسین مهدویان» کارگردان جوان اما صاحب سبک سینمای ایران در فلم «درخت گردو» موضوع بمباران کیمیاوی (شیمیایی) سردشت را روایت می کند.

در خلاصه داستان این فلم آمده است: «شاید وقتش باشه که همه از این داستان باخبر بشن؛ داستانی که از کنار درخت گردو شروع شد.»

«درخت گردو» ساختار تازه‌ای را برای مهدویان رقم زده است، از چیدمان بازیگران که نسبت به گذشته تغییرات فراوانی داشته تا رویه داستان که اثر کاملاً متفاوت از آثاری همچون «ماجرای نیمروز» دارد.

وی در این فلم چالش متفاوتی یعنی به تصویر کشیدن سه دوره تاریخی را پشت سر گذاشته است.

«پیمان معادی»، «مهران مدیری» و «مینا ساداتی» از جمله بازیگران اصلی این فلم می باشند.

فلم سینمایی «آن شب» 

فلم سینمایی «آن شب» به کارگردانی «کوروش آهاری» نخستین فلم جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت و روز چهارم جشنواره بود، فلمی که نتوانست مخاطبان زیادی را به سینما بکشاند.

در ابتدای این نشست آهاری در خصوص ساخت فلمش در امریکا در تفاوت با ایران گفت: از فلمسازی در ایران چیز زیادی نمی‌دانم اما مهم‌ترین نکته نبود جواز ساخت و نمایش در ساخت فلم در امریکا است. اما قوانین سخت دیگری مانند زمانبندی حضور بازیگران کودک و خردسال بر سر صحنه فیلمبرداری وجود دارد.

وی در خصوص اولین کارش گفت: به هنرمند ایرانی در امریکا بها نمی‌دهند و ما می‌خواهیم که بازیگران ما در امریکا فلم بازی کنند. خواستیم زندگی ایرانی‌ها در خارج از کشور را با مشکلاتشان نشان دهیم.

«آن شب» فلمی به کارگردانی کوروش آهاری، نویسندگی کوروش آهاری و میلاد جرموز و تهیه‌کنندگی محمد درمنش محصول سال ۱۳۹۸ است.

«آن شب» اولین فلم شهاب حسینی محسوب می شود که در کشور امریکا بازی کرده است. این بازیگر مطرح سینمای ایران، در این فلم با فضایی معمایی و رمزآلود در نقشی کاملاً متفاوت به ایفای نقش پرداخته است.

در خلاصه داستان این فلم سینمایی آمده است: این فلم درباره یک زوج ایرانی در امریکاست که در یک هوتل محبوس شده‌اند در حالی که نیروهای بیگانه ای آن‌ها را وادار می‌کنند که با رازهایی که از یکدیگر پنهان کرده‌اند، روبه رو شوند.

«شهاب حسینی»، «نیوشا جعفریان»، «امیرعلی حسینی»، «آرمین مهر»، «گلبرگ خاوری»، «علی کوششی» و «لیلا گرگانیان» بازیگران اصلی «آن شب» هستند.

فلم سینمایی «دوزیست» 

 نشست خبری فلم «دوزیست» با حضور عوامل و اصحاب رسانه برگزار شد.

«پژمان جمشیدی» درباره تنوع کرکترهایی که بازی می‌کند و انتخاب نقش خود در این فلم گفت: بیشتر پیشنهاداتی که به من می‌شود کمیدی است اما علاقه دارم که در گونه‌های دیگر مثل «دوزیست» بازی کنم.

وی همین‌طور اضافه کرد: قرار گرفتن کنار این بازیگران برایم جذاب و لذت بخش بود.

جمشیدی درباره همکاری با «جواد عزتی» نیز گفت: ما با هم همکاری فوق‌العاده‌ای داشتیم اما از آن مهم‌تر شخصیت بسیار خوب ایشان است.

نیک‌نژاد در خصوص فلمنامه خود گفت: واقعیت این است که فکر این فلمنامه به‌ سراغ من آمد تا اینکه خودم به‌ فکر خلق چنین داستانی بروم. احساس می‌کنم که از نتیجه کار با توجه به بازخوردهایی که داشتم راضی‌ام.

«هادی حجازی‌فر» درباره انتخاب نقش خود گفت: در ابتدای مسیر از نیک‌نژاد پرسیدم که چرا من را انتخاب کرده است، اما در هر حال چون جرات ریسکم بالا است کرکترهای گوناگون را بازی می‌کنم و به تجربیات خودم اضافه می‌کنم.

کارگردان «دوزیست» در پاسخ به سوالی درباره طبقات اجتماعی بازیگران فلم گفت: آدم‌های فلم متعلق به طبقه متوسط رو به پایین جامعه‌اند که اکثر ما از آن هستیم. شاید تلاش من باعث شده که فلم خرده‌روایت داشته باشد اما واقعیت این است که قصد اضافه کردن خرده‌روایت در فلم را نداشتم.

«دوزیست» به تهیه‌کنندگی «سعیدخانی» ، چهارمین فلم بلند سینمایی «برزو نیک‌نژاد» در مقام کارگردان پس از ساخت فلم های سینمایی «ناخواسته»، «زاپاس» و «لونه‌زنبور» است. 

فلم سینمایی «دوزیست» یکی از پربازیگرترین فلم های سال روان سینمای ایران و یک فلم اجتماعی است که قرار بود در جشنواره سی و هفتم فجر حضور داشته باشد اما فلمبرداری آن به تعویق افتاد.

در خلاصه داستان این فلم آمده است: «حمید : قورباغه که هی میره توی آب، تمیزه، ابراهیم : ذاتش کثیفه، زیر آبی میره، حمید : دوزیسته دیگه، نره زیر آب که، میره زیر دست و پا له میشه.»

داستان این فلم درباره چند دوست است که در محلی زندگی می‌کنند؛ با ورود یک نفر، قصه فلم دچار یک سلسله اتفاقات می‌شود.

«ستاره پسیانی»، «جواد عزتی»، «هادی حجازی فر»، «الهام اخوان»، «مانی حقیقی»، «سعید پورصمیمی»، «پژمان جمشیدی» از جمله بازیگران «دوزیست» می باشند.

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید:

اکران «سه کام، حبس»، «قصیده گاو سفید» و «عامه پسند» در روز نخست فجر 38

نمایش سه فلم «شنای پروانه»، «بی صدا حلزون» و «تومان» در روز دوم جشنواره فجر

سومین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر چگونه گذشت؟

م ح/ ح ح 

نظر شما
ارسال نظر