نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2709
-
الف
+

نمایش سه فلم «شنای پروانه»، «بی صدا حلزون» و «تومان» در روز دوم جشنواره فجر

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با نمایش فلم های «شنای پروانه»، «بی صدا حلزون» و «تومان» همراه بود.

به گزارش آی فیلم 2 ، در دومین روز سی‌ و هشتمین جشنواره فیلم فجر یکشنبه ۱۳ دلو/بهمن فلم های «شنای پروانه» به کارگردانی «محمد کارت»، «بی صدا حلزون» به کارگردانی «بهرنگ دزفولی‌زاده»، «تومان» به کارگردانی «مرتضی فرشباف» به نمایش در آمد. 

 «شنای پروانه»

فلم «شنای پروانه» به عنوان نخستین فلم روز دوم جشنواره با استقبال خوب اهالی رسانه و منتقدین روبرو شد و می‌توان گفت نسبت به آثار اکران شده در روز نخست جمعیت بیشتری را به سالن نمایش کشاند.

نشست خبری این فلم نیز از جمله نشست های پرتعداد دو روز نخست سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر بود.

«محمد کارت» درباره ایده این فلم در نشست خبری گفت: مراحل ساخت به شدت پیچیده بود و شرایط ماجرادارتر از فلم های دیگر بود. هشت ماه به صورت منسجم روی فلمنامه کار کردیم و تحقیق میدانی این فلم سی و یک سال طول کشیده است.

وی تصریح کرد: داستان این فلم از طفولیت با من همراه بود. فلم «شنای پروانه» درباره اقشار مختلف جامعه است و دغدغه اش جامعه امروز است.

«طناز طباطبایی» درباره پذیرش کرکتر کوتاه خود در «شنای پروانه» گفت: وقتی فلمنامه را خواندم و به سکانس پایانی خودم در فلم رسیدم تعجب کردم که چرا من را برای این نقش انتخاب کرده است و وقتی تا آخر پیش رفتم و انتهای قصه را خواندم متوجه این انتخاب شدم.

در پایان مراسم «محمد کارت» توضیح داد: سرنوشت هر کسی دست خودش است و آدم ها و ملت و… همه سرنوشتشان دست خودشان است و این چیزی است که فلم بیان می کند.

در خلاصه داستان این فلم که مضمونی اجتماعی دارد، آمده است: «در جنوب شهر، شنای پروانه طوفان به پا می‌کند.»

در این فلم بازیگرانی چون «جواد عزتی»، «طناز طباطبایی»، «امیر آقایی»، «پانته‌آ بهرام»، «علی شادمان»، «نیره فراهانی»، «مهدی حسینی‌نیا»، «ایمان صفا»، «مه‌لقا باقری» و «نادر شهسواری» به ایفای نقش می‌پردازند.

فلم سینمایی «تومان»

نشست خبری فلم سینمایی «بی‌صدا حلزون» به کارگردانی «بهرنگ‌ دزفولی‌زاده» در محل نشست های پردیس سینمایی ملت موسوم به کاخ رسانه با اجرای «منصور ضابطیان» برگزار شد. 

«بهرنگ دزفولی زاده» درباره ریتم این اثر گفت: به نظر من ریتم این فلم کند نیست بلکه در جهت رساندن محتوا و آشنایی بیشتر و بهتر با زندگی ناشنوایان به این گونه شکل گرفت. من از اول قصد داشتم برای بهتر دیده شدن فلم از هیچ تلاشی فروگذار نکنم. 

«مرتضی شایسته» تهیه کننده فلم نیز درباره کم کاری خود در سال های اخیر بیان کرد: پنج فلم را در دو سه سال اخیر تمام کردم و از سال ٩۶ دوباره فعالیت خود را آغاز کردم و سه فلم هم در حال ساخت دارم.

در ادامه نشست دزفولی زاده درباره انتخاب «هانیه توسلی» گفت: برای بهتر دیده شدن فلم از هیچ تلاشی کوتاهی نکردیم به همین دلیل به بازیگری نیاز داشتم که زبان بدن خوبی داشته باشد و چون قصد اکران عمومی دارم و می خواستم فلمم که اینچنین موضوعی دارد بهتر دیده شود به دنبال بازیگر چهره بودم.

«هانیه توسلی» نیز درباره کرکتر خود توضیح داد: باید کارهایی مثل زبان اشاره را یاد می گرفتم و روی صدای خودم نیز کار می کردم. با ترس این کرکتر را پذیرفتم و تمرین های زیادی داشتیم.

دزفولی زاده درباره اینکه آیا این فلم تبلیغ کاشت حلزون دارد، گفت: اصلا اینطور نیست این اتفاق درام قصه را پیش می برد و بخشی از قصه من است و شاکله قصه را پیش می برد.

«بی صدا حلزون» داستان زنی است که بین احساس و منطقش در حال تصمیم‌گیری است.

«هانیه توسلی»، «مهران احمدی»، «پدرام شریفی»، «محسن کیایی»، «علیرضا جلالی تبار»، «بهنوش بختیاری»، «بیژن بافکار»، «شیرین ولی پور» و «مجتبی شکری» از جمله بازیگران این فلم می باشند.

فلم سینمایی «تومان»

نشست خبری  فلم سینمایی «تومان» نیز با حضور عوامل این فلم در پردیس ملت برگزار شد.

«مرتضی فرشباف» کارگردان فلم «تومان» در این نشست گفت: من متولد ترکمن صحرا هستم به همین دلیل این منطقه را برای فلمبرداری فلم انتخاب کردم.

«سعید سعدی» تهیه‌کننده فلم نیز گفت: متن «تومان» را جسورانه دیدم و با توجه به شناختی که از آقای فرشباف و فلم «بهمن» داشتم تهیه‌کنندگی این کار را بر عهده گرفتم‌.

وی افزود: باتوجه به بازخوردهایی که در زمان جشنواره دریافت کنیم اگر ایرادی در فلم باشد تلاش می‌کنیم آن را برای اکران عمومی رفع کنیم.

فرشباف در پاسخ به این پرسش که چرا از بازیگر چهره استفاده نکرده است، توضیح داد: «میرسعید مولویان» (بازیگر نقش اول مرد) یک نابغه است و به عقیده من سیستم اکران به قدری پیچیده است که فکر نمی‌کنم پس از این جشنواره، مولویان از کسی کمتر بفروشد.

کارگردان «تومان» تاکید کرد: در فلمنامه به دنبال جاه‌طلبی بودیم و سکانس بازی ایران و مراکش برای این بود که مخاطب تمرکز خود را بر روی رابطه داوود و یونس بگذارد و از فضای توجه به بازی فاصله گیرد.

فرشباف همچنان افزود: طراحی لباس و نگه داشتن راکوردها در برخی صحنه‌های اسب سواری این فلم، از سخت‌ترین نوع طراحی‌ها بوده است.

فلم سینمایی «تومان» به کارگردانی و نویسندگی «مرتضی فرشباف» و تهیه‌ کنندگی «سعید سعدی» درباره جاه‌ طلبی نسل جوان برای پیدا کردن راهی است تا بتوانند میان بر بزنند و وضعیت اقتصادی خود را بهبود ببخشند.

به همین دلیل دست به قمار می‌ زنند تا در مدت زمان کوتاه تری، بتوانند طبقه اجتماعی خود را تغییر دهند و از طبقه پایین به طبقه بالا بیایند.

«میرسعید مولویان» ، «مجتبی پیرزاده» ، «پردیس احمدیه» ، «ایمان صیاد برهانی» ، «حامد نجابت» از جمله بازیگران این فلم سینمایی می باشد.

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از روز گذشته۱۲  دلو/بهمن تا ۲۲ دلو/بهمن ماه سال روان، به دبیری ابراهیم داروغه زاده در حال برگزاری می باشد.

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید:

اکران «سه کام، حبس»، «قصیده گاو سفید» و «عامه پسند» در روز نخست فجر 38

م ح/ح ح

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین