نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2378
-
الف
+

«آتابای» داستان مردی که بخاطر عشقش دانشگاه را رها می کند

در این گزارش با فلم «آتابای» یکی از آثار رقابتی در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فلم فجر آشنا خواهید شد.

جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی ایران و منطقه است که از سال ۱۳۶۱ خورشیدی تاکنون معمولا همه ساله در میانه ماه دلو / بهمن در تهران برگزار می‌گردد. تاکنون ۳۷ دوره از این جشنواره برگزار شده‌ که آخرین آن در سال ۱۳۹۷ بود.

همه ساله فلم سازان برتر ایران، تلاش می کنند آثار خود را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده نمایند زیرا حضور و رقابت در این جشنواره در سرنوشت فلم هایشان تاثیر به سزایی دارد. 

تجربه های سینمایی نشان داده فلم هایی که توانسته اند توجهات منتقدان و مردم را در جشنواره فیلم فجر به خود معطوف کنند، موفقیت بی نظیری در اکران و فروش خواهند داشت.

به بیان دیگر این جشنواره، مجالی برای رقابت حرفوی بین سینماگران ایران است و تبعا باعث شده سینمای ایران همواره در تولید آثار فاخر در جهان پیشگام باشد.

با توجه به اینکه در آستانه برگزاری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر هستیم ، سعی خواهیم کرد همه روزه با انعکاس اخبار این رویداد مهم هنری در ایران ، از جنبه های مختلف به بررسی آن بپردازیم.

به تازگی اسامی فلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ، یعنی رقابتی‌ترین و مهم‌ترین بخش این جشنواره سینمایی اعلام شده است.

در دومین شماره این گزارش ، شما را با فلم سینمایی «آتابای»  یکی از آثار راه یافته به این بخش آشنا می کنیم.

فلم سینمایی «آتابای» پنجمین ساخته سینمایی «نیکی کریمی» پس از فلم های «یک‌شب»، «چند روز بعد»، «سوت پایان» و «شیفت شب» است که قرار است نخستین‌بار در سی و هشتمین جشنواره فلم فجر اکران شود. 

داستان این فلم درباره شخصی است به نام «آتابای» که ۴۰ سال دارد و همراه پدر و خواهرزاده‌اش زندگی می‌کنند.

او سال‌ها پیش، دانشجوی معماری در دانشگاه تهران بوده و یک سال مانده به فارغ‌ شدن از تحصیل، به علت مشکلات روحی ناشی از عشق نافرجام به هم دانشگاهی‌اش، دانشگاه را رها کرده و به زادگاه خود بازگشته است.

«هادی حجازی‌فر»، «جواد عزتی»، «سحر دولتشاهی»، «دانیال نوروش»، «یوسفعلی دریادل» و «مه‌لقا می‌نوش» بازیگران اصلی «آتابای» این فلم سینمایی می باشند.

آتابای نام طایفه‌ای از ترکمان های ساکن ایران است و در بخش‌هایی از این فلم «جواد عزتی» کمیدین مشهور ایرانی برای اولین بار به زبان ترکی صحبت می کند.

بیشتر بخوانید:

«آبادان یازده 60» فلمی با موضوع دوران دفاع مقدس در فجر 38

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر