نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4710
-
الف
+

اهم اخبار 2 دلو (بهمن) 1398؛ از رسیدن «یلدا» به برلین تا حضور سه نماینده ایران در کلکته

در این گزارش از مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری ایران و جهان در 2 دلو/بهمن 1398 با خبر می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران و جهان 2 دلو (بهمن) از این قرار است:

بلغاریا میزبان «پاستاریونی» ایرانی شد

پاستاریونی

فلم سینمایی «پاستاریونی» به‌کارگردانی «سهیل موفق» در بخش اصلی جشنواره فلم صوفیامنار بلغاریا که از ۱۴ تا ۴۰ جنوری (۲۴ جدی/دی تا ۱۰ دلو/بهمن) در این کشور برگزار می‌شود، روی پرده رفت.

این فیلم پیش از این در جشنواره فلم‌های آسیایی بارسلونا نیز به نمایش گذاشته شد. پاستاریونی فلمی خانوادگی و کودکانه با بازی سام درخشانی و بهاره رهنما است که توسط سهیل موفق ساخته شده است.

«یلدا» به جشنواره فلم برلین راه یافت

فیلم سینمایی یلدا

فلم سینمایی «یلدا» ساخته مسعود بخشی در بخش جنریشن جشنواره فلم برلین پذیرفته شد.

«یلدا» در بخش مسابقه رسمی جنریشن (بالای ۱۴ سال) برای جایزه خرس کریستال این بخش رقابت خواهد کرد.

فلم سینمایی «یلدا» هفته آینده در بخش مسابقه اصلی جشنواره ساندنس امریکا روی پرده می‌رود. این فلم تولید مشترک ایران با فرانسه، آلمان، سوییس، لوکزامبورگ و لبنان است و پیرامید اینترنشنال نشر و فروش جهانی آن را بر عهده دارد.

رقابت سه فلم ایرانی در جشنواره کودک کلکته

فلم سینمایی «بیست و یک روز بعد»

فلم سینمایی «بیست و یک روز بعد»، فلم کوتاه «وقت لبخند انار» و انیمیشن کوتاه «آقای گوزن» در نهمین جشنواره بین‌المللی فلم کودک کلکته به نمایش درمی‌آیند.

نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک کلکته از ۲۹ جدی/دی‌ تا امروز ۲ دلو/بهمن‌ 1398 در شهر کلکته هندوستان در حال برگزاری است.

اکران 126 فلم جشنواره رشد در مکاتب ایران

جشنواره بین المللی فیلم رشد

مدیرکل دفتر انتشارات و تکنالوژی آموزشی سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش ایران گفت: ۱۲۶ فلم جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در مدارس سراسر ایران اکران شده است.

وی با اشاره به ارسال حدود ۲ هزار و ۷۰۰ فلم در چهار دسته داستانی، مستند، پویانمایی و داستانی کوتاه و بلند به این دوره عنوان کرد: بخش عمده‌ای از فلم‌سازان جشنواره رشد معلمان و یا دانشجو معلمان هستند و بخش عمده‌ای از فلم‌های این جشنواره از طرف کارگردانان حرفه‌ای کشور تولید شده‌اند.

جشنواره بین المللی فلم‌های آموزشی رشد قدیمی ترین جشنوارۀ فلم در ایران و جشنواره‌ای تخصصی است كه هر ساله با هدف شناسایی، انتخاب و معرفی فلم های برتر آموزشی و تربیتی، برگزار می گردد.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر