نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1819
-
الف
+

ترکیه ؛ لوکیشن بعدی سریال «سلمان فارسی»

سریال تاریخی «سلمان فارسی» این روزها مراحل ثبت تصویر را پشت سر می گذارد.

سریال فاخر و تاریخی «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری از پروژه‌های عظیم تلویزیون ایران است که این روزها مراحل ثبت تصویر را پشت سر می گذارد.

به گزارش آی فیلم2 ، فلمبرداری سریال تاریخی «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری، چندی پیش در کرمان آغاز شد و پس از آن در این روزها عوامل سریال راهی جزیره قشم در جنوب ایران شده اند تا ادامه تصویربرداری را انجام بدهند.

گفته می شود تصویربرداری سریال «سلمان فارسی» تا اواخر سال روان در ایران انجام می‌شود؛ البته به دلیل تعدد لوکیشن‌های تاریخی، کشور ترکیه هم یکی از مقاصد عوامل این سریال برای تصویربرداری است.

بر این اساس عوامل سریال، در سال ۹۹ راهی ترکیه می‌شوند؛ البته کرمان، خراسان، بخشی از تهران و قم هم از جمله لوکیشن‌های قطعی این سریال هستند.

طبق اعلام گروه سازنده، در ساخت این سریال از ظرفیت همه بازیگران ولایات ایران استفاده می‌شود.

علیرضا شجاع نوری برای ایفای نقش میانسالی و کهنسالی سلمان فارسی انتخاب شده  است و علی دهکردی و فرهاد اصلانی نیز از دیگر بازیگران این سریال بزرگ هستند . هنوز علیرضا شجاع نوری بازیگر اصلی این سریال در نقش سلمان فارسی، فلم ثبت نکرده است و در حال حاضر به جوانی این شخصیت می پردازند.

با توجه به شخصیت منحصر به فرد سلمان و سیری که در جغرافیای آن زمان اسلام داشته است، به نظر می‌رسد این سریال یکی از جذاب‌ترین و مؤثرترین مجموعه‌های تلویزیونی بشود. قرار است از تولد تا فوت سلمان فارسی در این پروژه به تصویر کشیده شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حدود ۱۲ هزار لباس برای تولید این سریال طراحی و تولید شده است. با توجه به تاریخی بودن سریال از طراحی خاص صحنه، سامان آلات و لباس‌ها برای نشان دادن اصالت تاریخی اثر استفاده شده است.

لوکیشن‌های تیسفون، جی و حجاز در قالب ۳۰ کارگاه دکورسازی از طراحی کشتی گرفته تا تمامی ظرافت‌های هنری دوران ساسانی، بیزانس و پیامبر اسلام (ص) ساخته می‌شوند.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر