نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4256
-
الف
+

«جواد عزتی» و «پریناز ایزدیار» ؛ پرکارترین بازیگران فجر 38

«جواد عزتی» با حضور در پنج فلم و «پریناز ایزدیار» با نقش آفرینی در سه فلم ، از شانس‌های اصلی دریافت سیمرغ سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر هستند.

«جواد عزتی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران با حضور در پنج فلم یکی از شانس‌های اصلی دریافت سیمرغ از سی و هشتمین دوره جشنواره فلم فجر است.

به گزارش آی فیلم 2، جواد عزتی که در هر پنج فلم نقش کرکتر مرکزی را ایفا می‌کند، پرکارترین بازیگر این دوره نام گرفته است و با توجه به این نکته از هم اکنون باید او را یکی از شانس‌های اصلی دریافت سیمرغ بدانیم. اتفاقی که در سه دوره حضور متوالی برای او در جشنواره فیلم فجر رخ نداده است.

در ادامه به بررسی این فلم ها پرداخته ایم:

«آتابای» نقش آفرینی متفاوت به زبان ترکی

جواد عزتی در فلم «آتابای» به نویسندگی «هادی حجازی فر» و کارگردانی «نیکی کریمی»، نقش یک آذری زبان را ایفا می‌کند و قرار است یک نقش آفرینی متفاوت از عزتی را شاهد باشیم؛ چراکه علاوه بر لهجه و گویش متفاوت، گریم و در کل کرکتر عزتی در این فلم متفاوت است. «هادی حجازی فر»، «سحر دولتشاهی»، «دانیال نوروش»، «مه لقا مینوش زاد» و «یوسف دریادل» از دیگر بازیگران حاضر در این فلم هستند.

«خورشید» مجید مجیدی

در آخرین فلم «مجید مجیدی»، عزتی با بازیگران خردسال همبازی می‌شود که روایتگر زندگی کودکان کار است. قرار گرفتن عزتی در کنار چند هنرپیشه خردسال چالش جدیدی برای این بازیگر است که می‌تواند عیار هنرمندی عزتی در بازیگری را نشان دهد. ممکن است حضور در فلم «خورشید» متفاوت‌ترین نقش آفرینی عزتی تا امروز باشد.

«شنای پروانه» محمد کارت

«شنای پروانه» به کارگردانی «محمد کارت» نخستین فلم وی می باشد که فلمبرداری آن در مناطق جنوب شهر تهران انجام شده است.

در این فلم بازیگرانی چون «جواد عزتی»، «طناز طباطبایی»، «امیر آقایی»، «پانته‌آ بهرام»، «علی شادمان»، «نیره فراهانی»، «مهدی حسینی‌نیا»، «ایمان صفا»، «مه‌لقا باقری»، «نادر شهسواری» و با معرفی «آبان عسکری» به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این فلم که مضمونی اجتماعی دارد، آمده است: «در جنوب شهر، شنای پروانه طوفان به پا می‌کند.»

محمد کارت پیش از این فلم های مستند سینمایی و کوتاه داستانی چون «خون‌مردگی»، «بختک»، «معلق» «آوانتاژ»، «بچه‌خور» را ساخته است.

«مغز استخوان» حمیدرضا قربانی

«مغزِ استخوان» با مضمون اجتماعی دومین فلم «حمیدرضا قربانی» در مقام کارگردان است .در این فلم جواد عزتی در مقابل «پریناز ایزدیار» به ایفای نقش می پردازد.

«دوزیست» برزو نیک‌نژاد

دوزیست یک فلم اجتماعی است که دومین همکاری «سعید خانی» و «برزو نیک‌نژاد» به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان بعد از فلم لونه زنبور است.

جواد عزتی، هادی حجازی فر، ستاره پسیانی، مجید نوروزی، مانی حقیقی، سعید پورصمیمی و با معرفی الهام اخوان و با حضور پژمان جمشیدی بازیگران این فلم هستند.

در بین بانوان بازیگر نیز، پریناز ایزدیار بازیگر جوان سینما و تلویزیون ایران و دارنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر، با سه فلم «لتیان»، «سه کام حبس» و «مغز استخوان» راهی جشنواره فیلم فجر خواهد شد. 

فلم «سه کام حبس» به نویسندگی و کارگردانی «سامان سالور» با بازی «محسن تنابنده» و «پریناز ایزدیار» در فضایی متفاوت با دیگر کارهای «سالور» ساخته شده است.

سمیرا حسن پور، متین ستوده، مریم بوبانی، محمود نظرعلیان، یدالله شادمانی، محمد اشکان فر و علیرضا مهران دیگر بازیگران این فلم هستند.

فلم «لتیان» به کارگردانی «علی تیموری» و تهیه کنندگی «مجید مطلبی» است که پریناز ایزدیار در کنار بازیگرانی چون امیر جدیدی، سارا بهرامی، حسن معجونی، ستاره پسیانی، علیرضا ثانی فر در آن ایفای نقش می کند.

گفتنی است جشنواره فیلم فجر مهمترین جشنوارهٔ سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون معمولاً در میانه ماه دلو/بهمن هر سال در تهران برگزار می‌گردد. تاکنون ۳۷ دوره از این جشنواره برگزار شده‌است و در سال روان نیز سی و هشتمین دوره این جشنواره برگزار خواهد شد.

ع ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین