نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2950
-
الف
+

3 فلم از 3 برادر در سی و هشتمین جشنواره فجر ایران

با نزدیک شدن به روزهای برگزاری جشنواره فلم فجر، ارایه سه فلم از سوی سه برادر توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است.

به گزارش آی فیلم 2، سی و هشتمین جشنواره فلم فجر ایران که قرار است از ۱۲ تا ۲۲ دلو/بهمن ماه سال روان برگزار شود، به روزهای رقابت نزدیک می شود و از نکات جالب این دوره می توان به ارایه سه فلم از سه برادر اشاره کرد؛ برادرانی که در مقام تهیه‌کننده و کارگردان در این جشنواره اشتراک نموده اند.

برادران «ارک» با فلم «پوست»

برادران «ارک»، از کارگردانان حاضر در بخش نگاه نو جشنواره فلم فجر می باشند. اولین فلم شان را در دوران مکتب و با عنوان «دنیای متناسب، دنیای نامتناسب» ساختند و در گام بعد فلمی در مورد دریاچه ارومیه ساختند که در جشنواره نیایش اول شد.

بهمن و بهرام ارک، سال 1396 هجری خورشیدی، فلم کوتاه «حیوان» را ساختند که موفق به دریافت سیمرغ جشنواره فلم فجر و جایزه فستیوال کن شد.

برادران ارک در سی و هشتمین جشنواره فلم فجر ایران با فلم «پوست» حضور دارند و فلمشان علاوه بر بخش نگاه نو، فرصت حضور در سودای سیمرغ هم پیدا کرده است.

فلم «پوست» یک روایت عاشقانه با الهام از افسانه‌های محلی است و به خانواده‌ای‌ می‎پردازد که زندگی آن‌ها به دلیلی دچار مشکل شده است.

برادران «سالور» با فلم «سه کام حبس»

فلم «سه کام حبس» سومین اثر بلند سینمایی برادران سالور است. این دو برادر ایرانی با مستندسازی و ساخت فلم کوتاه شروع کردند و در ادامه فلم بلند ساختند که در پروسه ساخت، سامان سالور کارگردان و ساسان سالور بیشتر در مقام مدیرتولید و بعد از آن به عنوان تهیه‌کننده در سینما حضور داشته اند.

این دو برادر پیشتر از این، فلم های «آمین خواهیم گفت» و «تمشک» را ساخته اند که در دوره‌های 32 و 33 جشنواره فلم فجر حضور داشته و «تمشک» به عنوان آخرین حضور آنها در جشنواره فجر، در بخش فلمنامه نامزد دریافت جایزه شده است.

آخرین همکاری این دو برادر  «سه کام حبس» یک درام اجتماعی است که در بخش سودای سیمرغ سی‌وهشتمین جشنواره فلم فجر حضور دارد.

«برادران محمودی» با فلم «مردن در آب مطهر»

«جمشید و نوید محمودی» فلمسازان افغانستانی هستند که در دهه 60 به ایران مهاجرت کردند و درحال حاضر مقیم ایران هستند. این دو برادر در سال‌های گذشته با همکاری هم موفقیت‌های زیادی کسب نموده و جوایز زیادی از جشنواره‌های مختلف کسب کردند.

«چند متر مکعب عشق» یکی از شناخته شده ترین آثار این 2 برادر فلمساز افغانستانی می باشد که تاکنون جوایز بسیاری را کسب کرده است.

این فلم در هفدهمین جشن سینمای ایران برنده تندیس و دیپلم افتخار بهترین فلم، بهترین کارگردانی، بهترین فلمنامه، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین تدوین، بهترین نقش مکمل مرد، بهترین طراحی صحنه و معرفی استعداد شد.

همچنین «چند متر مکعب عشق» در دوره سی‌ و‌ دوم جشنواره فلم فجر حضور داشت و موفق به دریافت سیمرغ بهترین کارگردانی و بهترین فلم نگاه نو از جشنواره شد.

«رفتن» دیگر فلم پرآوازه برادران محمودی می باشد که جایزه ویژه کارگردانی جشنواره بوسان، تندیس بهترین فلم فستیوال تریپولی لبنان، تندیس غزال طلایی بهترین فلم فستیوال پارسی استرالیا و تندیس بهترین فلم از فستیوال فلم های ایرانی استکهلم را دریافت نموده است.

فلم «شکستن همزمان بیست استخوان» با نام بین‌المللی «رونا، مادر عظیم» محصول سال ۱۳۹۶ نیز یکی از آثار افتخارآفرینی می باشد که محمودی ها به تصویر کشیده اند.

این فلم که نماینده سینمای افغانستان در نود و یکمین دوره جوایز اسکار بود، برنده جایزه بهترین فلم از جشنواره بین‌المللی فلم استکهلم سوئد، برنده دیپلم افتخار بهترین فلم آسیایی از سی و هفتمین جشنواره جهانی فلم فجر، برنده دیپلم افتخار بهترین فلم در بخش بین الادیان از سی و هفتمین جشنواره جهانی فلم فجر، برنده تندیس بهترین بازیگر مرد برای محسن تنابنده در مراسم اهدای جوایز هشتمین جشنواره فلم استرالیا، برنده جایزه بهترین فلم از جشنواره بین‌المللی فلم بوسان کوریای جنوبی، برنده جایزه بهترین فلم از جشنواره بین‌المللی فلم دیوراما هندوستان، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد برای محسن تنابنده از جشنواره بین‌المللی فلم دیوراما هندوستان و برنده جایزه ویژه هیئت داوران از جشنواره بین‌المللی وزول فرانسه شده است.

«مردن در آب مطهر» چهارمین همکاری مشترک برادران محمودی است، جمشید تهیه‌کنندگی کار را برعهده داشته و نوید نقش نویسندگی و کارگردانی را اجرا کرده است.

«مردن در آب مطهر» عاشقانه تازه برادران محمودی که در جشنواره فجر سال روان نیز حضور دارد، قصه چند جوان مهاجر افغانستانی را روایت می‌کند که قصد رفتن به اروپا دارند اما با مشکلاتی روبرو می شوند.

بیشتر بخوانید:

کارگردان «چند متر مکعب عشق» بار دیگر به سراغ جوانان مهاجر رفت/ «مردن در آب مطهر» پروژه جدید برادران فلمساز افغانستانی

سینماگر افغانستانی در گفت و گو با آی فیلم2 از فلم «شکستن همزمان بیست استخوان» گفت

جایزه بزرگ جشنواره فلم فرانسه برای محصول مشترک ایران و افغانستان

آنونس «شکست همزمان بیست استخوان»

«رونا مادر عظیم» از افغانستان به اسکار 2019 می رود

درخشش «نقی معمولی» با کرکتر «مرد افغانستانی» + ویدیو

ع ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر