نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2157
-
الف
+

افتتاحیه چهاردهمین جشنواره شعر فجر با حضور و شعرخوانی شاعر برجسته افغانستان

آیین افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر با حضور «محمدکاظم کاظمی» شاعر برجسته افغانستانی برگزار می شود.

به گزارش آی فیلم2، مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، عصر امروز ۱۲ جدی/دی‌ در اصفهان برگزار خواهد شد.

به گفته «مهدی قزلی» دبیر اجرایی این جشنواره امسال نیز همانند سال‌های گذشته، محفل افتتاحیه با حضور و شعرخوانی دبیران ادوار مختلف این رویداد ادبی برگزار خواهد شد.

«محمدعلی بهمنی»، «پرویز بیگی حبیب‌آبادی»، «عبدالجبار کاکایی»، «اسماعیل امینی»، «محمود اکرامی‌فر»، «محمدکاظم کاظمی» و «جواد محقق» به عنوان دبیران دوره‌های گذشته حضور خواهند داشت.

«محمدکاظم کاظمی» شاعر پر آوازه افغانستانی با انتشار پوستر افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از حضور خود در این مراسم خبر داده است.

همچنین در این محفل «خسرو احتشامی»، «فضل الله شیرانی» و «محمد مستقیمی» از شاعران پیشکسوت اصفهان شعرخوانی خواهند کرد.

جشنواره شعر فجر سال 1385 خورشیدی پایه ریزی شد. دو دوره اول آن غیررقابتی بود و تنها در آن از شاعران بزرگ تجلیل می‌شد.

از دوره سوم، جشنواره شکل رقابتی به خود گرفت و از هشتمین دوره، توانست گستره خود را وسعت ببخشد و از یک جشنواره «ملی» به یک جشنواره «بین‌المللی» تغییر وضعیت دهد.

این جشنواره از دوره نهم به بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان واگذار شد و این نهاد مهم ادبی، وظیفه اجرای آن را برعهده دارد.

هدف از برگزاری این جشنواره انتقال شعر فارسی و پیام شعر معاصر ایران به نقاط دیگر دنیا و بسط و گسترش فرهنگ و زبانِ غنی فارسی در شهرها و کشورهای سراسر گیتی می باشد.

گفتنی است که «سید رضا محمدی» شاعر به نام افغانستانی سال گذشته در جمع هفت نامزد نهایی سیزدهمین جشنواره شعر فجر ایران قرار گرفته بود و به عنوان شاعر برگزیده بخش شعر بزرگسال معرفی شد.

افتتاحیه چهاردهمین جشنواره شعر فجر امروز از ساعت ۱۷:۳۰ در تالار سوره حوزه هنری واقع در اصفهان، خیابان آمادگاه، روبروی هتل عباسی برگزار می‌شود.

م ح / ح ح 

 

نظر شما
ارسال نظر