نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4717
-
الف
+

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند/محسن تنابنده(13)

در این گزارش با «محسن تنابنده» یکی از بازیگران مشهور ایران آشنا می شوید که سابقه ایفای نقش افغانستانی را در کارنامه هنری خود دارد.

«محسن تنابنده» بازیگر ، کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون ایران با ارائه نقش یک افغانستانی در آخرین فلم «برادران محمودی» هنر خود را برای ایفای نقش های متفاوت نشان داد.

سایت شبکه آی فیلم2 در این گزارش که سیزدهمین اشاره آن به هنرنمایی بازیگران ایرانی به حیث یک کرکتر افغانستانی است به سراغ «محسن تنابنده» رفته است:

محسن تنابنده زاده‌ی 26 حمل/فروردین 1354هجری خورشیدی در دامغان، فارغ‌التحصیل رشته‌ی بازیگری از دانشگاه هنر و معماری است. 

«محسن تنابنده» حرفه بازیگری را در عرصه تیاتر در سال ۱۳۷۴ خورشیدی با بازی در نمایش «بارعام» آغاز کرد، پس از تجربه چند نمایش در عرصه حرفوی، با بازی در فلم «دانه‌های ریز برف» به کارگردانی «علیرضا امینی» در سال ۱۳۸۲ خورشیدی وارد سینما شد،البته همراه با بازیگری در نویسندگی و بازیگردانی نیز مصروفیت داشته است.

تنابنده در سال 1384 هم اولین فلم‌نامه بلندش به نام «چند می‌گیری گریه کنی» را نوشت. فلم‌نامه‌ای که توسط شاهد احمدلو ساخته شد. به‌این‌ترتیب محسن تنابنده در سه سال اول، سه مسئولیت مختلف را برعهده گرفت.

در همه این سال‌ها نیز همچنان فعالیتش را در هر سه عرصه بازیگری، بازیگردانی و نویسندگی ادامه داده است. تنابنده در سال‌های بعد نیز در آثاری همچون «آفساید» جعفر پناهی و «استشهادی برای خدا» به کارگردانی علیرضا امینی نقش‌آفرینی کرد. اما می‌توان گفت هنوز نامی ناآشنا در سینما و تلویزیون بود.

وقتی در سال 1387 به‌عنوان کرکتر مرکزی «مأمور بدرقه» برای اولین بار به تلویزیون آمد، برای اکثر مخاطبین چهره‌ای غریب بود. اما با بازی بسیار خوبی که به نمایش گذاشت، ظهور یک بازیگر توانمند را نوید می‌داد.

همین اتفاق هم افتاد و همان بازیگر ناآشنا یک سال بعد یعنی سال 1388 سیمرغ گرفت. به همین راحتی. محسن تنابنده با 3 فلم «سن‌پترزبورگ»، «سنگ اول» و «هفت دقیقه تا پاییز» به سینماها آمد.

در «سن‌پترزبورگ» توانایی بالای خود در عرصه کمیدی را نشان داد و برای «هفت دقیقه تا پاییز» و «سنگ اول» برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فلم فجر شد. 

 تنابنده دست‌بردار نبود و دوست داشت بیشتر از این طعم شهرت را بچشد. سال بعدی بازهم با یک سورپرایز بزرگ، این بار به تلویزیون آمد. او به‌عنوان خالق ایده اولیه، نویسنده، بازیگر و بازیگردان در سریال «پایتخت» به ایفای نقش پرداخت.

«نقی معمولی» با بازیگری «محسن تنابنده» اکنون تبدیل به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های سریالی شده است.

«محسن تنابنده» با نقش آفرینی در فلم سینمایی «شکستن همزمان بیست استخوان» با نام بین المللی «رونا، مادر عظیم» ساخته «برادران محمودی»، توانست بار دیگر با ایفای نقشی متفاوت خود مورد توجه و تحسین قرار بگیرد.

حضور «محسن تنابنده» در فلم «شکستن همزمان بیست استخوان» یکی از برگ‌ برنده‌های این فلم به کارگردانی «برادران محمودی» محسوب می‌شود.

این فلم محصول مشترک ایران و افغانستان می باشد و روایتگر یک مهاجر افغانستانی است که قصد دارد قاچاقی به آلمان بروند. اما در لحظه آخر متوجه می‌شود مادرش نیازمند عمل پیوند است. عظیم باید بین جان خودش و مادرش انتخاب کند…

تنابنده با ایفای نقش عظیم توانست جوایز بهترین بازیگر مرد از جشنواره بین‌المللی فلم «دیوراما» هندوستان و بهترین بازیگر مرد از هشتمین جشنواره فلم استرالیا را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند/رضا کیانیان (1)

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند/محمدرضا غفاری (2)

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند/مهرداد صدیقیان (3)

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند/مسعود رایگان (4)

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند/قربان نجفی (5)

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند/لادن مستوفی(6)

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند/مهراوه شریفی نیا(7)

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند/مهتاب کرامتی (8)

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند/ حسین یاری (9)

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند / همایون ارشادی (10)

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند/ نورا هاشمی (11)

بازیگران ایرانی که نقش افغانستانی ایفا کردند/ حسین محب اهری(12)

ع ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر