نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6106
-
الف
+

«پرستو گلستانی» از «دانی و من» تا «دردسرهای عظیم» + بیوگرافی و عکس

در این گزارش با «پرستو گلستانی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران که بازی وی را در سریال های مختلف آی فیلم 2 شاهد بودید، آشنا خواهید شد.

«پرستو گلستانی» بازیگر کهنه کار 48 ساله سینما ، تیاتر و تلویزیون ایران است که در خانواده‌ای هنرمند به دنیا آمد و خواهرزاده «مهدی اخوان‌ثالث» شاعر شهیر و بلند آوازه شعر نو و معاصر ایران است.

به گزارش آی فیلم 2، «پرستو گلستانی» بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون ایران در تاریخ 11 جوزا(خرداد) 1350 خورشیدی در مشهد به دنیا آمد.

وی که بازیگری تیاتر را از سال 1365 خورشیدی در کانون پرورش فکری کودکان شروع کرده بود، در سال 1374 خورشیدی از دانشکده هنر و معماری در رشته بازیگری و کارگردانی تیاتر فارغ‌التحصیل شد.

او همیشه دغدغه اصلی خود را کار برای گروه کودک و نوجوان عنوان کرده و در سریال‌ها، نمایش‌ها و فلم های زیادی حضور یافته است که مخصوص این گروه‌های سنی هستند.

«پرستو گلستانی» برای نخستین بار در سال 1366 خورشیدی با سریال «درخت دوستی» به کارگردانی «سعید خاکسار» در مقابل کمره قرار گرفت و پس از تجربه سریال‌های «عقیق» و «عطر گل یاس» اولین بازیگری سینمایی خود را در سال 1369 خورشیدی در فلم «مجنون» به کارگردانی «رسول ملاقلی‌پور» تجربه کرد.

گلستانی در سال 1372 خورشیدی در مهم‌ترین فلم سینمایی کارنامه «مهدی فخیم‌زاده» یعنی «همسر» بازی کرد و در سال بعد سریال‌های «دشمن مردم» و «بهاران در بهارک» را تجربه کرد.

«پرستو گلستانی» در سال 1374 خورشیدی با بازی به عنوان کرکتر «زری» در سریال پربیننده «پدر سالار» بیش از پیش دیده شد و به چهره‌ای آشنا برای مخاطبان تبدیل شد.

درخشش او در تلویزیون با ایفای نقش در سریال دیگری در همان سال ادامه می‌یابد و بازی او در سریال مشهور «همسران» به کارگردانی «بیژن بیرنگ» و «مسعود رسام» جایگاه او را به‌عنوان بازیگری شناخته شده در تلویزیون ایران تثبیت می‌کند.

او در سال 76 و پس از ایفای نقش در دو سریال «رد پا» و «هفت سنگ»، در سریال «دنیای شیرین» به کارگردانی «بهروز بقایی» بازی می‌کند که یکی از به یاد ماندنی‌ترین سریال‌های گروه کودک و نوجوان است.

بانو گلستانی پس از دریافت جایزه بهترین بازیگر زن تیاتر در سال 77، در سال 78 به بازی در سریال‌های کودک و نوجوان ادامه می‌دهد و با حضور در سریال «دانی و من» به کارگردانی «علی عبدالعلی‌زاده» در ساخت سریال خاطره‌انگیز دیگری نقش‌آفرینی می‌کند.

«پرستو گلستانی» در سال‌های بعد و پس از بازی در سریال‌های «توپ گرد» و «مهمان‌پذیر طوبی»، دست به تجربه در یک سریال طنز می‌زند و در سریال «مرد هزار چهره» به کارگردانی «مهران مدیری» حضور پیدا می‌کند.

از مطرح‌ترین نقش آفرینی های «پرستو گلستانی» در دوره کم‌کاری او می‌توان به سریال‌های «به کجا چنین شتابان» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی و «مسیر انحرافی» به کارگردانی «بهرنگ توفیقی» در سال‌های 88 و 90 اشاره کرد.

پس از سال 1390 خورشیدی بانو گلستانی به مدت سه سال در هیچ پروژه تلویزیونی و سینمایی‌ حضور پیدا نمی‌کند تا این‌ که در سال‌های 93 و 94 در فصل های اول و دوم سریال «دردسرهای عظیم» ساخته «برزو نیک‌نژاد» به نقش‌آفرینی می‌پردازد.

وی در سال 1394 خورشیدی برای بار سوم با «برزو نیک‌نژاد» همکاری می‌کند و این‌بار در سریال «قرعه» او حضور پیدا می‌کند.

«همسران»، «دردسرهای عظیم1و2»، «مرد هزارچهره»، «دانی و من» و «دنیای شیرین» از جمله سریال هایی است که با بازی «پرستو گلستانی» از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

م ح / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین